2 personen onder trein in bussum

Auteur Topic: 2 personen onder trein in bussum  (gelezen 3686 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #20 Gepost op: 30 september 2005, 19:58:30
Inderdaad een triest verhaal. Zoiets wil je niet meemaken! :-\


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #21 Gepost op: 30 september 2005, 20:03:24
Klopt eigen veiligheid eerst. Toch vraag ik me af of ik niet het zelfde geprobeerd zou hebben.. Je wilt toch een leven redden..  :-\

Ik vind datgene wat die man (z'l) gedaan heeft misschien wel een goede daad, hij probeerde een leven te redden en dat je dan zo aan je eind moet komen. Vreselijk :-\
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 30 september 2005, 20:11:59
hoe bedoel je eigen veiligheid eerst? Is dat een verwijt naar die overleden man?


dat zal geen verwijt naar die man zijn,maar wij als brandweer,ambulance en politiediensten kijken ook eerst naar onze eigen veiligheid.En komt die eigen veiligheid van ons in gevaar haken wij af,we willen graag allemaal weer naar huis  :-\

Dit soort incidenten zijn diep triest  :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 30 september 2005, 20:15:27
hoe bedoel je eigen veiligheid eerst? Is dat een verwijt naar die overleden man?

Mischien heeft hij wel goed uitgekeken maar heeft die vrouw hem voor de trein gerukt of is hij onverwachts gestruikelt?
Ik vind het een beetje te snel om nu al zoiets te zeggen terwijl erg nog betrekkelijk weinig informatie is hoe het precies is gegaan. :-\

Tenzij het een waarschuwing is voor anderen...

Het is helemaal geen verwijt!! Ik weet totaal niet onder welke omstandigheden het gebeurt is!! Maar ik wil er iedereen op wijzen dat de lijn tussen een held en een slachtoffer erg dun is.... :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 30 september 2005, 20:17:21
Het is helemaal geen verwijt!! Ik weet totaal niet onder welke omstandigheden het gebeurt is!! Maar ik wil er iedereen op wijzen dat de lijn tussen een held en een slachtoffer erg dun is.... :-\
Inderdaad,zo sta je aan de zijde van de redders,en voordat je het weet sta je aan de kant van slachtoffers  :-\


Hans Peter

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 2 oktober 2005, 00:55:36
Bij deze wil ik de leden van het korps Bussum veel sterkte toe wensen met het verwerken van deze inzet bij station Naarden-Bussum, ik ben me rot geschrokken dat ik dit op tv moest zien, ik heb een paar leden herkend,(groeten van Peter die vroeger in Naarden woonde) ik wens jullie heel veel sterkte, ook omdat ik weet dat jullie hier eerder met dit soort ongevallen te maken hebben gehad, ik wens jullie het allerbeste toe. Hoop dat jullie dit niet meer hoeven mee te maken.

Met vriendelijke groeten aan alle leden van de Brandweer Bussum.
(Ik ben tegen woordig berijkbaar via hpolivier@caseman.nl)


firemanr

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 2 oktober 2005, 22:53:35
Nee BOT komen er mensen van een ander korps en COT is van je eigen korps

Ps...BOT zitten ook mensen van het eigen korps.....

Maar sterkte voor de betrokkenen.... :-\


ajax

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 2 oktober 2005, 23:01:20
Ps...BOT zitten ook mensen van het eigen korps.....

Maar sterkte voor de betrokkenen.... :-\

misschien bij jullie maar hier niet ja we hebben wel BOT leden in het korps maar de worden weer ingezet bij andere korpsen


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #28 Gepost op: 2 oktober 2005, 23:07:30
Het persoon wat vermoedelijk een springer is, kiest hier door prive omstandigheden zelf voor. Hoe rot het ook is mag dit zeker niet het leven kosten omdat iemand (goed bedoeld) het persoon wil redden. Met alle risico's dus van dien. Ik vind dit heel wat anders als dat je bv een persoon uit een te water geraakt voertuig probeerd te halen. Dit persoon kiest zelf om te stoppen met zijn of haar leven.
Uiteraard is dit allemaal achteraf maar ik ben van mening dat je hoe erg het ook is in deze situatie gewoon machteloos bent.