GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) Bellstraat - Barneveld 09-07-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) Bellstraat - Barneveld 09-07-2016  (gelezen 5718 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Grote uitslaande brand bij bedrijf aan de Bellstraat

Rookwolken trekken over de wijk Norschoten
BARNEVELD - Een grote brand heeft in de nacht van zaterdag op zondag een bedrijfsverzamelpand aan de Bellstraat op industrieterrein De Valk geheel verwoest.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
De vlammen kwamen uit het dak van het pand, wat er voor zorgde dat de brand in de verre omtrek is te was. Het zou gaan om een bedrijfsverzamelpand met onder andere twee autobedrijven en een zonnenbankstudio. Het is onbekend hoe het vuur is ontstaan.

Korpsen uit Barneveld, Kootwijkerbroek, De Valk, Voorthuizen, Nijkerk en Ede werden opgeroepen om het vuur te bestrijden. De brand ging gepaard met een hevige rookontwikkeling die zich verspreidde over de woonwijk Norschoten, het advies was dan ook om ramen en deuren gesloten te houden.

De politie heeft een omstander die meerdere aanwijzingen van de politie niet opvolgde aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

De brandweer kon een oldtimer uit 1962 met een waarde van meer dan een ton in veiligheid brengen.

De recherche van de politie deed zondagnacht al onderzoek ter plaatse en zal dat zondag in de loop van de ochtend verder voortzetten.

Meer foto's en video op: http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/34944/grote-uitslaande-brand-bij-bedrijf-aan-de-bellstraat
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Voor wat meer duidelijkheid over wat je ziet, (en om m'n eigen video een heel klein beetje te promoten  :-X e050 )

! No longer available
0:01; beeld bij aankomst van eerste TS
0:55; Aankomst TS 2231 De Valk. Betrof de 3de TS (130)
1:37; Brandweer betreedt pand Links van de brandhaard
1:58; Aankomst TS 1741 Barneveld. Betrof de 4de TS (140)
2:12; TS 1741 rijdt om maar stuit op de politieafzetting. Een lastige man is net aangehouden en ligt met zijn neus op het asfalt midden op straat waardoor de brandweer niet kan passeren. Het persoon wordt geboeid opgetild en een stukje verderop op het asfalt neergelegd waarna de brandweer er voorbij kan.
2:58; Waterwagen Barneveld terplaatse
3:04; arrestant wordt in het voertuig gezet
3:52; Een 150.000 euro dure Austin-Hauley wordt uit voorzorg uit het naastgelegen garagebedrijf gehaald. De Austin is de oudste nog rijdende van dat model ter wereld.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Ravage na felle brand op bedrijventerrein De Valk

Medewerkers van de recherche en van de calamiteitendienst zijn vandaag op de Bellstraat om onderzoek te doen naar de toedracht van de brand

BARNEVELD - Rond 03:40 uur kon de brandweer het sein brand meester geven maar is nog enkele uren bezig geweest met nablussen. Een grote ravage is overgebleven na een felle brand in een bedrijfsverzamelgebouw die uitbrak omstreeks 23:30 uur.

Medewerkers van de recherche en van de calamiteitendienst zijn vandaag op de Bellstraat om onderzoek te doen naar de toedracht van de brand. Het pand moet als verloren beschouwd worden. Waar de brand is ontstaan, is op dit moment nog niet duidelijk. In het gebouw zijn onder meer autobedrijf Pugfix, Wheelcentre Gelderland en Petra's Relax en Sunparadise gevestigd. Bij de brand zijn geen slachtoffers betrokken.

De brandweer heeft nog een acyteleenfles uit het pand gehaald en voor koeling in een naastgelegen sloot gelegd.

Meer op: http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/34952/ravage-na-felle-brand-op-bedrijventerrein-de-valk

Walker

• Senior gebruiker
Als gevolg van de brand?

p2kflex
13:02:59 11-07-16GROUP-1GLM_Prio 2 HV Meting (aardgas) Bellstraat 21 BNV ch03 1741
0900450BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 1)
0900452BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 2)
0900454BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 3)
0900472BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Dagdienst)
0900480BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Kazernetechniek)
0900482BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (BvD)
0900485BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie)
0901850BRW Gelderland-Midden (Nijkerk) (Voertuignavigatie)
0900701BRW Gelderland-Midden (OvD Noord Infocode)
0900049BRW Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei Infocode)
Mister Livingstone, I presume?

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Wat half Barneveld al wist of in elk geval redelijkerwijs kon vermoeden staat nu in de media:

Wellicht opzet bij grote brand bedrijvencomplex De Valk

BARNEVELD De politie sluit niet uit dat er opzet in het spel was bij de grote brand van afgelopen weekend aan de Bellstraat in Barneveld. Zes van de veertien panden op bedrijventerrein De Valk moeten als verloren worden beschouwd, zegt Gerard Heuvelman, beheerder van het complex.

...

HOGE SNELHEID Zondag begon de politie met een onderzoek naar de brand en dat was maandagochtend nog niet afgerond, aldus een woordvoerder. Getuigen meldden dat ze vlak voor de brand twee auto's met hoge snelheid zagen wegrijden. ,,We hebben dat ook gehoord en ook daar doen we onderzoek naar. Verder zoeken we mensen die iets gezien of gehoord hebben en doen we een buurtonderzoek'', aldus de woordvoerder.

Meer bij de bron: http://barneveldsekrant.nl/lokaal/wellicht-opzet-bij-grote-brand-bedrijvencomplex-de-valk-140852

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker