Londense politie pakt aso bolidebestuurders hard aan

Auteur Topic: Londense politie pakt aso bolidebestuurders hard aan  (gelezen 3694 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Gepost op: 9 juli 2016, 11:13:40
Citaat
Met Police officers could seize supercars in Chelsea and Kensington in a clampdown on vehicles being driven dangerously through the streets.

Officers say they have received a huge number of complaints about the high-powered cars being driven "in a reckless and aggressive manner" over the summer months.

http://www.standard.co.uk/news/london/reckless-supercar-drivers-in-chelsea-and-kensington-could-have-their-cars-seized-by-met-police-a3291901.html

Supercar Season: https://en.wikipedia.org/wiki/Supercar_Season

https://www.youtube.com/watch?v=7zG_za9e4_M




guest19010

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2016, 11:26:19
Citaat van: oma link=msg=1435462 date=1468055620
http://www.standard.co.uk/news/london/reckless-supercar-drivers-in-chelsea-and-kensington-could-have-their-cars-seized-by-met-police-a3291901.html

Supercar Season: https://en.wikipedia.org/wiki/Supercar_Season

http://www.youtube.com/watch?v=7zG_za9e4_M

En toch gebeurt het in beslag nemen van de voertuigen maar weinig. De personen van wie deze voertuigen zijn, komen veelal uit de Arabische delen van de wereld en brengen een hoop inkomsten met zich mee. Daarnaast zorgen deze supercars ook voor een groot aantal supercarspotters, die gemiddeld een week lang "vakantie" vieren in London en zich dagelijks bezig houden met het spotten van deze auto's. Duizenden reizen af naar London om dit spektakel mee te maken, iets dat ook weer veel geld met zich mee brengt.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2016, 16:19:15
Citaat van: ZandZak link=msg=1435468 date=1468056379
En toch gebeurt het in beslag nemen van de voertuigen maar weinig. De personen van wie deze voertuigen zijn, komen veelal uit de Arabische delen van de wereld en brengen een hoop inkomsten met zich mee. Daarnaast zorgen deze supercars ook voor een groot aantal supercarspotters, die gemiddeld een week lang "vakantie" vieren in London en zich dagelijks bezig houden met het spotten van deze auto's. Duizenden reizen af naar London om dit spektakel mee te maken, iets dat ook weer veel geld met zich mee brengt.

Dus dat een stad geld verdient aan dit "evenement" is belangrijker dan de veiligheid op straat (met mogelijk dodelijke afloop)?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


guest19010

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2016, 19:05:06
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1435509 date=1468073955
Dus dat een stad geld verdient aan dit "evenement" is belangrijker dan de veiligheid op straat (met mogelijk dodelijke afloop)?

Men zal hierover goed na moeten denken. Een Arabier is gewend te krijgen wat hij wil. Als zijn auto's in beslag genomen worden of hij vele boetes krijgt, zal hij met zijn gehele familie, butlers en anderen de biezen pakken. Dat gaat London veel geld kosten. Ik zeg niet dat veiligheid op de tweede plek staat of minder belangrijk is. Maar met dergelijke acties ga je wel veel geld mislopen. Iets wat in London, naast de Brexit, definitief een impact zal hebben


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2016, 19:43:38
Citaat van: ZandZak link=msg=1435528 date=1468083906
Men zal hierover goed na moeten denken. Een Arabier is gewend te krijgen wat hij wil. Als zijn auto's in beslag genomen worden of hij vele boetes krijgt, zal hij met zijn gehele familie, butlers en anderen de biezen pakken. Dat gaat London veel geld kosten. Ik zeg niet dat veiligheid op de tweede plek staat of minder belangrijk is. Maar met dergelijke acties ga je wel veel geld mislopen. Iets wat in London, naast de Brexit, definitief een impact zal hebben

Politie in Qatar heeft er weinig moeite moeite mee om deze supercars in beslag te nemen. Deze boys liggen er niet wakker van, ze gaan rechtstreeks naar de dealer om een nieuwe bolide te kopen. In beslag nemen is dus goed voor de economie omdat het niet de Arabieren zijn die in Londen met openbaar vervoer willen reizen.

In Qatar komen deze eigenaren zelden hun inbeslaggenomen bolide ophalen bij de politie. Als ze het in Londen ook niet doen is het wederom goed voor de Britse schatkist omdat er in UK/Europa wel een markt is voor 2e hands supercars.

Ze gaan niet terug met de hele familie, diensmeiden en butlers naar huis omdat ze het te heet vinden in de Golfstaten. Vandaag was het 48 graden Celsius in Doha.




guest19010

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2016, 09:05:38
Citaat van: oma link=msg=1435532 date=1468086218
1. Politie in Qatar heeft er weinig moeite moeite mee om deze supercars in beslag te nemen. Deze boys liggen er niet wakker van, ze gaan rechtstreeks naar de dealer om een nieuwe bolide te kopen. In beslag nemen is dus goed voor de economie omdat het niet de Arabieren zijn die in Londen met openbaar vervoer willen reizen.

2. In Qatar komen deze eigenaren zelden hun inbeslaggenomen bolide ophalen bij de politie. Als ze het in Londen ook niet doen is het wederom goed voor de Britse schatkist omdat er in UK/Europa wel een markt is voor 2e hands supercars.

3. Ze gaan niet terug met de hele familie, diensmeiden en butlers naar huis omdat ze het te heet vinden in de Golfstaten. Vandaag was het 48 graden Celsius in Doha.

1. De politie in Qatar treedt veel anders op dan de Londonse politie. Daarnaast zijn de Arabieren in o.a. Qatar "thuis" en zijn ze in London "de goed betalende gast". De Arabieren te vriend houden is daarnaast veel beter voor de economie. Kijk maar hoe het er in Monaco (het wahalla van dure auto's) er dagelijks aan toe gaat. Daar is vanaf het begin af aan duidelijk gesteld wat wel en niet kan en wordt er sindsdien zwaar handhavend opgetreden.

2. Ik denk dat de gemiddelde Arabier, gewoon zijn tweede, derde, vierde, of negende auto die hij meegenomen heeft gaat gebruiken.

3. Ze hoeven niet eens terug naar huis, dat ze met de hele familie, diensmeiden en butlers, London al verlaten en bijv. naar Frankrijk of Duitsland gaan, is al voldoende om het London financieel te laten voelen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2016, 09:47:45
Citaat van: ZandZak link=msg=1435652 date=1468134338
1. De politie in Qatar treedt veel anders op dan de Londonse politie. Daarnaast zijn de Arabieren in o.a. Qatar "thuis" en zijn ze in London "de goed betalende gast". De Arabieren te vriend houden is daarnaast veel beter voor de economie. Kijk maar hoe het er in Monaco (het wahalla van dure auto's) er dagelijks aan toe gaat. Daar is vanaf het begin af aan duidelijk gesteld wat wel en niet kan en wordt er sindsdien zwaar handhavend opgetreden.

2. Ik denk dat de gemiddelde Arabier, gewoon zijn tweede, derde, vierde, of negende auto die hij meegenomen heeft gaat gebruiken.

3. Ze hoeven niet eens terug naar huis, dat ze met de hele familie, diensmeiden en butlers, London al verlaten en bijv. naar Frankrijk of Duitsland gaan, is al voldoende om het London financieel te laten voelen.

1. Hoezo treedt de politie in Qatar heel anders op dan de Londense of van mijn part de Nederlandse politie? Ik woon en werk al ruim 4 jaar in Qatar. Ik heb het gevoel dat de Britse en Nederlandse politie precies hetzelfde zouden willen doen als ze beschikten over voldoende personeel en middelen.

De steenrijke Qatari zijn in Qatar inderdaad thuis en in Londen zijn ze gast. Het is een goed principe dat je als gast niets doet wat je thuis ook niet doet c.q. thuis niet mag doen. Er bestaat ook geen regel dat rijke mensen die veel geld in je economie pompen vrijstelling of immuniteit krijgen zodra ze zich niet aan de geldende wetgeving houden. Je moet wel beseffen dat het hier om een groep jonge, rijke Qatarese mannen gaat die in eigen land een groot probleem vormen. Ik denk dat geen enkele stad in Europa de behoefte heeft om dit probleem te importeren of de kans wil geven om tot volle wasdom te komen. Een groot deel van deze mannen (18 - 25 jaar) uit Qatar sterft in het verkeer. De kans is groot dat de heren die de leeftijd van 25 jaar wel halen een dodelijk verkeersongeval hebben veroorzaakt.

Politiemensen, organisaties als WHO, FIA (autosport) en verkeersveiligheidsdeskundigen uit de hele wereld denken vaak na over manieren om dit gedrag definitief uit te bannen in o.a. de Golfstaten. Nederland is een absolute wereldtopper als het gaat om verkeersveiligheid. Nederlandse deskundigen hebben al meerdere adviezen gegeven aan Qatar, incl. infrastructuur aanpassen, het heeft tot op heden niets geholpen en soms gezorgd voor nog meer ellende.

Ik kan je garanderen dat de forumleden die in Doha zijn geweest het verkeer hier zullen duiden als krankzinnig, geschift, idioot, enz. Het is niet te vergelijken met Monaco en het heeft ook niets meer te maken met stoer of een aantrekkelijke bezienswaardigheid in je stad.

2. Deze mensen hebben inderdaad wel meerdere auto's in de garage staan. Ze laten meestal de auto's overvliegen zodra ze gaan overzomeren in UK of ze hebben in UK/Europa auto's gekocht die ze permanent in de UK laten.

3. In Londen verblijven tijdens de zomerperiode veel steenrijke inwoners van Qatar (nationals en citizens). Het gros zit niet in een hotel of bungalowpark maar bezit eigen vastgoed in Londen. Qatar zorgt ook voor haar overzomerende burgers in Londen. In The Shard zit ook een kantoor van o.a. ambulancedienst Qatar (HMC) en op Farnborough Airport staan gedurende de zomermaanden twee air ambulances gereed. Ze verlaten London niet als de politie ze een boete geeft of de auto in beslag neemt. De band tussen Qatar en UK is een zeer sterke, hechte band.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2016, 15:46:24
Londense politie pakt aso bolidebestuurders hard aan

ZATERDAG, 11:34 BUITENLAND

In de chique Londense wijken rijden zomers zoveel dure auto's rond dat ze een probleem worden. Bewoners klagen over het vele lawaai dat de auto's maken en de massa autospotters die erop afkomen. De politie gaat feller optreden.

Met name in de wijken Kensington en Chelsea zijn de Ferrari's, Lamborghini's en vergelijkbare auto's sinds een aantal jaren een probleem. Vermogende hotelbezoekers uit met name de rijke oliestaten nemen ze mee, en vaak meteen maar hun hele verzameling.

Vooral in de zomermaanden, wat in Londen supercar season wordt genoemd, staan ze bumper aan bumper in de straten. Vorig jaar probeerde de gemeenteraad al in te voeren dat er boetes uitgedeeld kunnen worden voor anti-sociaal gedrag, maar dat plan strandde.

De wijk uit

Daarom gaat nu de politie strenger optreden. Bij roekeloos gedrag of lawaai zal er voortaan direct worden ingegrepen, schrijft The Guardian. De bestuurders en hun auto's zullen worden weggestuurd van de populairste verzamelplaatsen. Als de bestuurder niet luistert, loopt hij de kans te worden gearresteerd en dat zijn auto in beslag wordt genomen.

Gisternacht ging de nieuwe werkmethode van start. Er werden volgens The Guardian 13 auto's weggestuurd en 7 boetes uitgedeeld.
Samen sterk in de hulpverlening!


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2016, 09:11:18
Heel simpel, gedraag je gewoon op de weg! Je bent echt niet het mannetje als
je met zeer hoge snelheid door een woonwijk blaast met je Lamborghini of Ferrari.
Heb zelf een Lotus en ja, daar race ik ook graag mee. Op een circuit en niet de openbare weg!
Zou het niet op m'n geweten willen hebben dat ik een kind zou aanrijden of een ongeluk veroorzaak waar iemand de rest van z'n leven last van heeft.

Ook Engeland heeft circuits. Sterker nog, heeft zelfs een heel grote groep actieve fans. Op trackdays kun je tegen betaling met je sportwagen gewoon het circuit op en ben je niemand tot last.