1. De politie in Qatar treedt veel anders op dan de Londonse politie. Daarnaast zijn de Arabieren in o.a. Qatar "thuis" en zijn ze in London "de goed betalende gast". De Arabieren te vriend houden is daarnaast veel beter voor de economie. Kijk maar hoe het er in Monaco (het wahalla van dure auto's) er dagelijks aan toe gaat. Daar is vanaf het begin af aan duidelijk gesteld wat wel en niet kan en wordt er sindsdien zwaar handhavend opgetreden.
2. Ik denk dat de gemiddelde Arabier, gewoon zijn tweede, derde, vierde, of negende auto die hij meegenomen heeft gaat gebruiken.
3. Ze hoeven niet eens terug naar huis, dat ze met de hele familie, diensmeiden en butlers, London al verlaten en bijv. naar Frankrijk of Duitsland gaan, is al voldoende om het London financieel te laten voelen.
1. Hoezo treedt de politie in Qatar heel anders op dan de Londense of van mijn part de Nederlandse politie? Ik woon en werk al ruim 4 jaar in Qatar. Ik heb het gevoel dat de Britse en Nederlandse politie precies hetzelfde zouden willen doen als ze beschikten over voldoende personeel en middelen.
De steenrijke Qatari zijn in Qatar inderdaad thuis en in Londen zijn ze gast. Het is een goed principe dat je als gast niets doet wat je thuis ook niet doet c.q. thuis niet mag doen. Er bestaat ook geen regel dat rijke mensen die veel geld in je economie pompen vrijstelling of immuniteit krijgen zodra ze zich niet aan de geldende wetgeving houden. Je moet wel beseffen dat het hier om een groep jonge, rijke Qatarese mannen gaat die in eigen land een groot probleem vormen. Ik denk dat geen enkele stad in Europa de behoefte heeft om dit probleem te importeren of de kans wil geven om tot volle wasdom te komen. Een groot deel van deze mannen (18 - 25 jaar) uit Qatar sterft in het verkeer. De kans is groot dat de heren die de leeftijd van 25 jaar wel halen een dodelijk verkeersongeval hebben veroorzaakt.
Politiemensen, organisaties als WHO, FIA (autosport) en verkeersveiligheidsdeskundigen uit de hele wereld denken vaak na over manieren om dit gedrag definitief uit te bannen in o.a. de Golfstaten. Nederland is een absolute wereldtopper als het gaat om verkeersveiligheid. Nederlandse deskundigen hebben al meerdere adviezen gegeven aan Qatar, incl. infrastructuur aanpassen, het heeft tot op heden niets geholpen en soms gezorgd voor nog meer ellende.
Ik kan je garanderen dat de forumleden die in Doha zijn geweest het verkeer hier zullen duiden als krankzinnig, geschift, idioot, enz. Het is niet te vergelijken met Monaco en het heeft ook niets meer te maken met stoer of een aantrekkelijke bezienswaardigheid in je stad.
2. Deze mensen hebben inderdaad wel meerdere auto's in de garage staan. Ze laten meestal de auto's overvliegen zodra ze gaan overzomeren in UK of ze hebben in UK/Europa auto's gekocht die ze permanent in de UK laten.
3. In Londen verblijven tijdens de zomerperiode veel steenrijke inwoners van Qatar (nationals en citizens). Het gros zit niet in een hotel of bungalowpark maar bezit eigen vastgoed in Londen. Qatar zorgt ook voor haar overzomerende burgers in Londen. In The Shard zit ook een kantoor van o.a. ambulancedienst Qatar (HMC) en op Farnborough Airport staan gedurende de zomermaanden twee air ambulances gereed. Ze verlaten London niet als de politie ze een boete geeft of de auto in beslag neemt. De band tussen Qatar en UK is een zeer sterke, hechte band.