Gevaren van en overlast door Pokémon Go

Auteur Topic: Gevaren van en overlast door Pokémon Go  (gelezen 13392 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #40 Gepost op: 14 juli 2016, 19:41:56
Citaat
Politie eindhoven op facebook.

Pokemon Go vs veiligheid
De afgelopen dagen hebben wij diverse meldingen gekregen van verdachte situaties zoals personen die huizen aan het filmen waren, over hekken klommen, zich verzamelden met grote groepen etc. Ook meldingen van verkeersgevaarlijke situaties waarbij mensen langs drukke wegen of spoorlijnen liepen. Er wilden zelfs mensen het politiebureau binnen om Pokemons te vangen.
Daarbij heeft dat laatste geen zin meer. Wij hebben Pikachu gevangen en deze zit voorlopig nog wel vast.
Een aantal tips om het spel veilig(er) te spelen:
-Let goed op welke app je installeert, er zijn apps in omloop met malware (virus) die uit zijn op je (inlog)gegevens van je telefoon.
-Ga niet zonder toestemming een erf op of gebouw in, dit kan zorgen voor een verdachte situatie en uiteindelijk tot een bekeuring of aanhouding.
-Denk goed na waar je het spel gaat spelen, in en met het verkeer is dit uiteraard geen goed idee.
- Haal geen gevaarlijke capriolen uit door bijvoorbeeld op of langs het spoor te lopen.
Tijdens de nachtelijke uren maar ook overdag krijgen wij een paar honderd extra ogen erbij op straat. Als jullie dan toch buiten zijn, houd meteen een extra oogje in het zeil voor ons en meld verdachte situaties.
Want voor ons geldt ook:
"Gotta catch ‘em all”
‪#‎pehv247‬ ‪#‎eindhoven‬ ‪#‎veiligheid‬ ‪#‎waakzaam‬ ‪#‎dienstbaar‬ ‪#‎pokemon‬

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

janvangent

• Forum gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 14 juli 2016, 21:07:11
Citaat van: Golly link=msg=1436543 date=1468509914
Nee, je mag het via de website doen...

Ook bij meer dan een gejatte telefoon. Het zeilt wat off-topic, maar ik probeerde onlangs aangifte te doen van bedreiging met geweld op mijn openbare werkplek. Dat kon alleen digitaal, vervolgens werd ik netjes gebeld met de mededeling dat men bereid was mijn aangifte in behandeling te nemen op die-en-die dag, om tien uur 's ochtends op het bureau. Ik vroeg nog of het niet voor of na werktijd kon, maar dat was onmogelijk. Terug in het spoor: op diezelfde werkplek heb ik al mensen gezien die bijna van een vier meter hoge kade aflopen in de waan dat ze Ash Ketchum zijn.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #42 Gepost op: 14 juli 2016, 21:19:04
Laten we on topic blijven, Pokemon!

Aangifte en gestolen GSM's zijn zeker belangrijke onderwerpen om te bespreken, maar daar hebben we de blauwe pilaar voor.

ir. Auditor

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 14 juli 2016, 23:22:12
Citaat van: Golly link=msg=1436543 date=1468509914
Nee, je mag het via de website doen...

Straatroof is een prio 1 misdrijf waar direct inzet op plaats vindt. Geklets over afspraken maken of via de website doen is flauwekul.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #44 Gepost op: 17 juli 2016, 00:42:30
Lodewijk van Zwieten ‏@Byte_Fighter
Meanwhile...

20:56 - 16 jul. 2016
Samen sterk in de hulpverlening!

oma

• Senior gebruiker
Citaat
The Pokemon Go phenomenon has stirred up a variety of reactions in the Middle East.

http://www.aljazeera.com/blogs/middleeast/2016/07/pokemon-ignites-debate-middle-east-160719090657893.html

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #46 Gepost op: 20 juli 2016, 12:09:04
Video: Pokémon Go spelende bestuurder ramt politieauto

https://www.youtube.com/watch?v=KvA9ZgC73vc

Een jonge automobilist is in de Amerikaanse stad Baltimore boven op een politieauto geknald terwijl hij het spelletje Pokémon Go aan het spelen was. Het ongeluk werd gefilmd door de bodycam van een agent.

Het ongeluk gebeurde maandagochtend. Agenten stonden nietsvermoedend naast de politieauto te praten toen de bestuurder de wagen met behoorlijke snelheid raakte. Een agent ging achter de dader aan, die even verderop stopte.

De man gaf meteen toe dat hij was afgeleid door het spelletje, waarmee spelers virtuele Pokémons op de openbare weg kunnen vangen. Op de beelden is te zien hoe hij uitstapt en het scherm van zijn telefoon toont en zegt: "Dit krijg je ervan als je dit idiote spelletje speelt."  

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 20 juli 2016, 13:45:24
PolitieHmeer @POL_Hmeer
Jagen op Pokemons & boeven. Samenwerken? Op pad ivm #PokemonGO? Wees bewust van eigen gedrag maar let ook op anderen. Verdachte situatie 112
11:15am · 20 Jul 2016 ·

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #48 Gepost op: 20 juli 2016, 13:48:37
@POLWeertZuid Politie Weert Zuid
MC Veel #PokemonGO spelers op straat aanwezig, dus ook veel extra ogen. Zie je iets verdachts? Bel direct #112!

Vond de foto wel leuk gemaakt door de Politie van Weert.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

oma

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 20 juli 2016, 14:34:02
Ministry of Transport & Communications , Qatar:

المواصلات والاتصالات
@MOTC_QA
Make sure that you are downloading the #PokemonGO from a trusted source and not a third party. #playsafe

المواصلات والاتصالات
@MOTC_QA
Never play the #PokemonGO while biking, driving or even walking. #playsafe #justdrive