Achtervolging vanaf Rotterdam naar België 12-07-2016

Auteur Topic: Achtervolging vanaf Rotterdam naar België 12-07-2016  (gelezen 7746 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #20 Gepost op: 14 juli 2016, 10:05:03
Hangt natuurlijk ook een beetje af hoe dicht de paal op de grens staat. Staat ie pratisch op de grens dan kun je nog 10/20km in het buitenland contact maken. Staat ie 10/20km voor de grens dan houd het wel zo'n beetje op bij de grens.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #21 Gepost op: 14 juli 2016, 10:11:54
Citaat van: Frank. link=msg=1436376 date=1468422511
Hebben onze porto's verbinding in het buitenland?

Ja en nee, je hebt verbinding zolang je nog binnen het bereik van een Nederlandse C2000 zendmast bent. Op de A4 is dat grofweg tot aan Antwerpen, maar er zijn ook stukken waar je net over de grens al geen bereik meer hebt.

De afspraak is dat je, op het moment dat de verbinding wegvalt, de achtervolging afbreekt. Vrijwel altijd is de Belgische politie dan al aangehaakt.
De verbinding tussen C2000 en Astrid is inderdaad goed te maken, maar de Belgen zijn altijd slecht te verstaan. Wellicht zijn wij dat ook voor hen, dat weet ik niet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #22 Gepost op: 14 juli 2016, 10:14:31
Citaat van: Frank. link=msg=1436348 date=1468414484
En als dat zo is, wie gaat die zaak dan oppakken? Aangezien de plaats van handeling België is.

De geweldsmelding moet in België worden gedaan aan de Belgische autoriteiten, daar heeft het ook plaatsgevonden dus ik ga er vanuit dat zij de zaak dan oppakken.
In NL moet je ook een geweldsmelding maken, maar dat is meer administratief.

Ben erg benieuwd hoe ze hier mee omgaan, ik gok dat het een gevalletje 'geen gewonden, goed gewerkt' is.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #23 Gepost op: 21 juli 2016, 19:37:31
Citaat van: silque link=msg=1436456 date=1468483914
Ja en nee, je hebt verbinding zolang je nog binnen het bereik van een Nederlandse C2000 zendmast bent. Op de A4 is dat grofweg tot aan Antwerpen, maar er zijn ook stukken waar je net over de grens al geen bereik meer hebt.

De afspraak is dat je, op het moment dat de verbinding wegvalt, de achtervolging afbreekt. Vrijwel altijd is de Belgische politie dan al aangehaakt.
De verbinding tussen C2000 en Astrid is inderdaad goed te maken, maar de Belgen zijn altijd slecht te verstaan. Wellicht zijn wij dat ook voor hen, dat weet ik niet.

Is dat nou nog steeds niet in orde met die roaming en die EUROPOL-gespreksgroepen?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2016, 19:46:42
Doel je op het bereik of het verstaan van de Belgische collega's?

Indien dat laatste: verbinden werkt allemaal soepel hoor, alleen de Belgen komen vaak een stuk 'zachter' door. In combinatie met het Vlaamse accent en een andere etherdiscipline is het niet ideaal. Maar werken doet het  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2016, 20:33:22
Citaat van: silque link=msg=1438019 date=1469123202
Doel je op het bereik of het verstaan van de Belgische collega's?

Indien dat laatste: verbinden werkt allemaal soepel hoor, alleen de Belgen komen vaak een stuk 'zachter' door. In combinatie met het Vlaamse accent en een andere etherdiscipline is het niet ideaal. Maar werken doet het  O0

Ja het gesproken woord komt zachter door. Omgevingsgeluid (lees hoge snelheid sirene en andere ruis) overheerst waardoor het in combinatie met het vlaamse accent en de etherdiscipline verre van ideaal was. Dat werd op een gegeven moment ook door de nl-coll. onderkent en gingen even, ivm werkbaarheid, over de bel. coll. heen. Wat mij betreft een juiste call.  O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #26 Gepost op: 22 juli 2016, 15:32:07
Citaat van: silque link=msg=1438019 date=1469123202
Doel je op het bereik of het verstaan van de Belgische collega's?

Ik bedoel dat je bij grensoverschrijdende achtervolgingen standaard in een grensoverschrijdende gespreksgroep wordt gezet, samen met met je buitenlandse collega's, en je vanaf dan niet meer enkel van het C2000-bereik afhankelijk bent.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 22 juli 2016, 16:38:56
Tja dat gebeurt wel, maar bij ons is de afspraak dat je afbreekt op het moment dat je geen C2000 verbinding meer hebt.
Onze porto's kunnen alleen C2000 gespreksgroepen ontvangen of DMO.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #28 Gepost op: 22 juli 2016, 17:03:42
Citaat van: silque link=msg=1438188 date=1469198336
Tja dat gebeurt wel, maar bij ons is de afspraak dat je afbreekt op het moment dat je geen C2000 verbinding meer hebt.
Onze porto's kunnen alleen C2000 gespreksgroepen ontvangen of DMO.

Kan je mobiele radio niet dienen als gateway voor de portofoons? Wel jammer van de investeringen dan.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #29 Gepost op: 23 juli 2016, 11:58:44
Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.