Aanbesteding Zeeuwse TS'en plan Maatwerk

Auteur Topic: Aanbesteding Zeeuwse TS'en plan Maatwerk  (gelezen 7255 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #30 Gepost op: 4 augustus 2016, 11:09:00
Zucht..... :(

Citaat
Uiteindelijk gaat het volgens de veiligheidsregio om branden zo snel mogelijk blussen. “Als je met vier personen kunt werken, kun je nog sneller uitrukken.”

http://internetbode.nl/tholen/zeeland-krijgt-22-nieuwe-brandweerautos-299451


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #31 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:38:36
Citaat van: tower-ladder link=msg=1439767 date=1469964091
Mbt de watertank. De CL kan geleverd worden met minimale tankinhoud tot wel 2000 L. Afhankelijk van je inzetgebied, (stedelijk gebied met veel brandkranen) en snelle opkomsttijd tweede bluseenheid zou minder dan 1500 L een optie kunnen zijn. Dit kan eventueel noodzakelijk zijn om bijvoorbeeld onder het totaalgewicht van 13 t te blijven.
Wanner je zo'n compact voertuig wilt zal je concessie moeten doen aan je bepakking. Zo staan er niet het aantal (BiZa eis) drieduimers op de lijst. Om dan een HD haspel met 90 m slang, die ook nog een grotere diameter heeft als de huidige HD slang kost je enorm veel ruimte. Ander vraag, hoe aan ze het DLS gebruiken, ook met een haspel?
Deze Zeeuwse TS is niet het voertuig van de toekomst in mijn ogen, maar je kunt beter spreken van het Zeeuws Meisje auto. "Ons bent zunig", omdat besparen en minder mensen het doel is geweest en het voertuig is van alles net niets.
Interessant is ook wel het feit dat de aanbesteding nog loopt, en er al en tekening van het voertuig? op MAN chassis met Rosenbauer opbouw gepresenteerd wordt. Iets te voorbarig misschien?

Om onder het totaalgewicht van 13 ton te blijven is het niet nodig om de TS uit te kleden, in VGGM is de nieuwste stads TS op een 13 tons TGL chassis geleverd met een 2000 liter watertank en volledige BZK TS bepakking.
Deze voertuigen zijn o.a. in Arnhem en Ede in gebruik


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #32 Gepost op: 4 augustus 2016, 12:49:31
Citaat
TS op een 13 tons TGL chassis geleverd met een 2000 liter watertank en volledige BZK TS bepakking.
Ja dat is op een normaal Chassis, en niet de compacte bouwstijl van de Rosenbauer CL. Welke chassislengte(wielbasis) heeft VGGM, en waar kiest Zeeland voor? Dan kan het wat gewicht6 betreft wel, maar je hebt gewoonweg de ruimte niet. Vandaar ook dat er minder 3 en 2 duims slangen in de bepakking zitten. En met minder gewicht kan er ook weer een lichtere motor gekozen worden.

Rosenbauer levert CAFS, als DLS, begreep dat veel korpsen in Nederland altijd de voorkeur gaven aan One Seven van BMT.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


guest12562

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 4 augustus 2016, 13:12:53
Van Strien is dus niets vernieuwends hij gaat op de oude voet verder, valt in het pulletje van de huidige top in Nederland.
Terwijl die top mss eens een nieuwe afslag moet maken. Refereer aan de bezems van Thor.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #34 Gepost op: 4 augustus 2016, 13:58:52
Citaat van: Breathe link=msg=1440645 date=1470309173
Van Strien is dus niets vernieuwends hij gaat op de oude voet verder, valt in het pulletje van de huidige top in Nederland.
Terwijl die top mss eens een nieuwe afslag moet maken. Refereer aan de bezems van Thor.

Ja bent wat naïef, op een bestelling van 22 voertuigen bij Ziegler kun je na je pensioen nog jaren teren !


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #35 Gepost op: 4 augustus 2016, 14:07:40
Citaat van: Breathe link=msg=1440645 date=1470309173
Van Strien is dus niets vernieuwends hij gaat op de oude voet verder, valt in het pulletje van de huidige top in Nederland.
Terwijl die top mss eens een nieuwe afslag moet maken. Refereer aan de bezems van Thor.

Van Strien en Lonink kenden elkaar al iets langer dan vandaag, ze zaten beide in het Rembrand project de brandweer in Nederland te innoveren.

Als bestuurder weet je bij voorbaat al dat Van Strien dit soort projecten in Zeeland met stoom en kokend water zal uitvoeren. Nu de contracten getekend zijn maakt het niets meer uit wat welke commissie dan ook nog zal vinden.

Nu weet je dat er niets meer kan gebeuren, hooguit in 2019 een rapportje met een aanbeveling dat men de volgende keer geen contracten moeten teken tot het onafhankelijke onderzoek is afgerond.


guest12562

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 4 augustus 2016, 14:15:35
Beide reacties geven toch wel aan hoe triest het gesteld is. Iets met slok en plas en alles bleef zoals het was.