0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Police Nationale ✔ @PoliceNationale[#Nice] Opération de police en cours. Si vous habitez dans le périmètre, restez chez vous et suivez les consignes.
wilco boom @WilcoBoomAantal slachtoffers voorlopig geschat op ZESTIG, meldt correspondent @FrankRenout bij @NOS. Gijzeling volgens hem onbevestigd.
Ik zie behoorlijk wat lichamen liggen waarbij reanimeren geen enkel nut meer heeft. Logisch dat je als (burger) hulpverlener door gaat naar slachtoffers die je nog wel kan helpen.
24/7 BZ ✔ @247BZ#Nice: nog veel onduidelijk. @MinBZ via ambassade @NLenFrance in nauw contact met autoriteiten & zoekt uit of er Nederlanders betrokken zijn
Vrachtwagen reed 80 km/u en schoten AK47Ooggetuigen vertellen op de Franse radio over de aanslag: - "Het ging heel snel allemaal, kon nog net mijn vrouw opzij trekken. Ik zag veel doden liggen en ben de andere kant opgerend."- "Mensen renden massaal weg, de vrachtwagen was vijftig meter van ons vandaan. Hij reed zo snel, zeker 80 kilometer per uur. De vrachtwagen kon niet gestopt worden en reed ook bomen omver."- Er werd geschoten met Kalashnikov's. We zijn snel de andere kant opgerend."
'Bommelding vliegveld Nice'Volgens een Nederlandse ooggetuige was er een bommelding op het vliegveld van Nice rond 21.00 uur. Hij was daar om zijn schoonmoeder op te halen. Passagier in de aankomsthal moesten volgens hem hals-over-kop het vliegveld verlaten. Daarna was er een knal hoorbaar.