Dec 2005: Ammoniaklekkage

Auteur Topic: Dec 2005: Ammoniaklekkage  (gelezen 41650 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #50 Gepost op: 2 december 2005, 22:23:09
Joris er staan platte gronden de pijl geeft tevens de wind richting aan  ;)

Voor de rest is alles onderweg naar het incident en wpc.

gelijk een korte update..

er waren 7 mensen bezig met onderhoud in een loods die midden op het terrein staat.
Er zit een scheur in een leiding.
deze zeven mensen zijn dus vermist.
de twee slachtoffers bij de poort van het bedrijf hebben met die ammoniaklekkage te maken.

Misschien nog wat extra ambu's ter plaatse laten komen voor de zekerheid,

En is er inmiddels al een bedrijfsdeskundige ter plaatse
deze kan misschien meer informatie geven over de ruimtes, de grootte ect.
zodat het makkelijker zoeken is naar de vermiste personen.
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #51 Gepost op: 2 december 2005, 23:09:13
Rémon, had je nog antwoord op mijn vragen ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #52 Gepost op: 2 december 2005, 23:40:24
De inzet begint toch al aardig van omvang te worden!!!
Het wordt tijd dat we eens de koppen van de Ovd-B, Ovd-P, AGS en Ovd-G eens bij elkaar te laten steken en de dingen eens op een rij te zetten.
Duidelijke antwoorden op vragen, wat is de informatie van de mensen in het veld en deze op een goede manier verwerken om een goed beeld van de omvang en de te volgen strategie te krijgen.

Kunnen we ff op een rijtje zetten wat er nu allemaal tp is of onderweg is?
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 3 december 2005, 01:31:42
Rémon, had je nog antwoord op mijn vragen ?

Druk aan het verzinnen... ik zal zo snel mogelijk even reageren.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #54 Gepost op: 3 december 2005, 08:44:47
Ik zie dat de wind naar het water gaat, wellicht slim om het scheepvaartverkeer daar stil te leggen
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #55 Gepost op: 3 december 2005, 09:20:43
Ik lees het beleidsteam (BT) opkomen naar WPC, lijkt een een goed idee. Ik ben onderweg als Ambtenaar Rampenbestrijding (ARB). Daarnaast zou ik graag het Regionaal Operationaal Team (ROT). Keuze hiervoor is dat zij direct contact hebben met operationele diensten maar ook met KNMI enzo...

alle informatie komt bij ROT binnen of wordt door hen verzamelt. alleen bestuurlijke besluitvorming wordt doorgeschoven naar BT. Daarnaast wil ik graag de procesverantwoordelijke/hoofden actiecentrum van de deelprocessen Opvang&Verzorging, Registratie van slachtoffers/vermisten, Voorlichting

Hoogvliet is de eerste prioriteit, Spijkenisse tweede. Ik ben nieuw als ARB dus graag van een plaatselijk bekende de opvanglocaties. Voor het geval dat.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #56 Gepost op: 3 december 2005, 09:56:24
Ik wil nog steeds de antwoorden hebben op mijn vragen!  ;D
343, never forget.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 3 december 2005, 11:11:03
Ik wil nog steeds de antwoorden hebben op mijn vragen!  ;D

De wind weet je inmiddels al toch de rest komt straks  ;)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #58 Gepost op: 3 december 2005, 12:19:08
Het feit dat de controlekamer niks meer ziet kan de situatie nog verergeren...... :o Men ziet niet meer wat de drukken en temperaturen in de leidingen doet, dus een prioriteit is het niet , maar wel een gedachte die je in je achterhoofd moet houden!!!

Ik werk in een chemisch bedrijf en ik denk dat dit weldegelijk reden is om je ernstige zorgen te maken. Bopal is o.a. bekend geworden omdat meetsystemen waren uitgevallen.


firemanr

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 3 december 2005, 12:26:32
Ik werk in een chemisch bedrijf en ik denk dat dit weldegelijk reden is om je ernstige zorgen te maken. Bopal is o.a. bekend geworden omdat meetsystemen waren uitgevallen.


Hier idem dito...ik werk al 25 jaar op een plant waar we ammoniak maken.... ;D dus vertel me aub niet wat er gevaarlijk is aan zo'n plant.... ::) ::) 8)

Wat ik bedoel is dat het geen ECHTE prioriteit is voor de brandweer, die heeft genoeg aan zijn hoofd. Het is een ECHTE prioriteit voor de afdeling zelf, om dit terug goed te krijgen! Normaal zal men de produktie zo snel mogelijk proberen stil te leggen of te herleidden via een ander leidingsysteen, als dit kan. Het dichtdraaien van afsluiters en dus zo het inblokken van het lek moet uiteraard geprobeerd worden te vermijdden. Bij 30 graden loopt de druk in zo'n leiding alleen maar op en ergere scenario's zijn dus denkbaar! En moet dus alleen gedaan worden in goed overleg met het produktiepersoneel!! ;)