Ik probeer een kaart van het terrein te maken alleen ik ben geen super ster in tekenen, maar ik ga het toch proberen.
De Kazerne zit bij de poort van het bedrijf waar op het moment de ammoniaklekkage is. En ligt in de veilig zone.
het terrein van de brandweer kazerne kan ingericht worden voor COPI en voor het gewondennest (als jullie dat willen)
De twee slachtoffers heeft de brandweer inmiddels naar de veilig zone gebracht. En is nog steeds aan het reanimeren
Er is een bouwkundige aanwezig op het terrein en is inmiddels onderweg met bouwtekeningen naar de brandweer om de tekening te laten zien en uit te leggen hoe het pand in elkaar zit.
De lek verliest (grof geschat) 1000 liter per uur.. (wie goed in wiskunde/rekenen is mag het van mij per minuut uitrekenen
) En zal nog wel even aanhouden. Aan jullie de oplossing om de scheur in de leiding te dichten. de andere delen (plants) worden plat gelegd.
de scheur die in de leiding zit is vrij groot ongeveer 50CM. In het zelfde pand zijn dus zeven personen vermist.
Bij de DCMR komen veel telefoontjes binnen over stankklachten uit Hoogvliet en Spijkenisse.
Er is nog geen bericht van de meetteams deze zijn nog bezig.
Ambulance:
Twee ambulances zijn ingezet op de twee slachtoffers die als eerst zijn aangetroffen.
een derde ambu staat in de veilige zone standby.
De traumaheli is ook onderweg.
1x OVD-G
Brandweer ingezet materiaal:
4x CE
2x Gaspakkenteam waarvan 1 standby.
1x HV
1x SP+HA
1x CL
1x HO
1x SO
2x OVD
Hulpdiensten ter water:
2 RPA boten stanby
En voor de RPA aan land het 1 en ander aan manschap en de OVD
1x politieboot de (p1) (commandoschip) (Toch enrique? of is de p1 dat niet meer?)
Politie:
De ME is onderweg voor aflossing van de DHV en wijkwagens.
de verbindsingscommandowagen is ter plaatse
de COPI leider(s) zijn terplaatse
De A15 en de andere wegen rond om het incident en naar het incident zijn afgesloten.
En voor dat jullie gaan stressen omtrent de PERS in Rotterdam gaat de PERS naar waar de COPI opgestelt is daar is de veiligzone.
De Persvoorlichter is eveneens onderweg en zal zich met hun bezig houden.
Missen jullie wat dat ik vergeten ben te melden (aan de hand van jullie vragen?) stuur eveen een PM ;-)