GRIP 1 Zeer grote brand (bollenbedrijf) Weeresteinstraat - Hillegom 15-07-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bollenbedrijf) Weeresteinstraat - Hillegom 15-07-2016  (gelezen 5705 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Men wat een opschaling zeg, ik heb weinig zoveel brandweer gezien persoonlijk. 4xDPU, 4xRV en bij 20 TSen (niet tegelijkertijd) ben ik gestopt met tellen. Wel de brand uiteindelijk beperkt tot ongeveer 1/5 van het pand. Lastig bij te komen dus goed dat er 2 kranen zijn ingezet. 4 verschillende veiligheidsregio's ingezet ook bij de eerste opschaling. Ik zou zelf alleen wat meer korpsen uit je eigen regio inzetten bij het aflossen in plaats van zo veel en zo ver vanuit een andere regio (Kenmmerland in dit geval).


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1437134 date=1468667976
Men wat een opschaling zeg, ik heb weinig zoveel brandweer gezien persoonlijk. 4xDPU, 4xRV en bij 20 TSen (niet tegelijkertijd) ben ik gestopt met tellen. Wel de brand uiteindelijk beperkt tot ongeveer 1/5 van het pand. Lastig bij te komen dus goed dat er 2 kranen zijn ingezet. 4 verschillende veiligheidsregio's ingezet ook bij de eerste opschaling. Ik zou zelf alleen wat meer korpsen uit je eigen regio inzetten bij het aflossen in plaats van zo veel en zo ver vanuit een andere regio (Kenmmerland in dit geval).

Reeuwijk en Schoonhoven zijn 's-middags ook nog opgeroepen voor aflossing. Maar deze zijn even later weer teruggestuurd.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ja dat van Schoonhoven heb ik ook gehoord (over de mobilofoon). Zou dat zijn omdat anders de duikers buiten dienst gingen (die werden namelijk bij het uitrukken uit dienst gezet en toen met terug keerde weer in dienst)? Zou ik wel logisch vinden.

Citaat van: Pyro_loe link=msg=1437182 date=1468687005
Reeuwijk en Schoonhoven zijn 's-middags ook nog opgeroepen voor aflossing. Maar deze zijn even later weer teruggestuurd.


Assie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
De opschaling was zo gek nog niet. De eerste bev was plaatselijk erg goed bekent. Kennermerland begint naast Hillegom ;) logische keuze dus. Dat rest van de nacht was de bollenstreek leeg in de vorm van ts-sen alleen Sassenheim was er nog :o Er werd redelijk snel rekening mee gehouden dat het vuur naar voren het pand zou doorgaan, daar stond nog veel meer aan verpakkingsmaterialen, bollen, plastic kratten etc. aangrenzend een garage en naast de garage een rij met oudere woningen..... Succes!! Men mag van geluk spreken dat het hierbij gebleven is en dat er in de rest van de regio niets gebeurd is......