dat ziet er prachtig uit. Door wie en waarom worden de helden in het zonnetje gezet?
In het kader van 10 jaar veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Ik denk dat door de instroom van een leger PR-juffen en communicatiewetenschappers de krachten zo groot zijn geworden om de brandweer of ambulancedienst als merk of product te promoten. Dit soort promotie zie je vooral bij introductie van een nieuwe auto of iPad.
Ik heb moeite met "wij zijn er altijd", je bent dan met je propaganda bezig een beeld te creeeren dat niet conform de realiteit is.
In het charmeoffensief passen uiteraard de helden. Ik vind hulpverleners geen helden omdat ze gewoon hun werk doen. Als een brandweerman slachtoffers uit een brandend pand haalt doet hij niets anders dan zijn werk. Iedere maand krijgt hij als tegenprestatie voor zijn werk loon op de bankrekening.
Uiteraard hebben we wel helden onder de hulpverleners. Ferry Bakx is een held. Ferry zal niet zorgen voor een feelgood momentje. Ferry is namelijk de 45 jarige Nederlandse hulpverlener die onlangs in het harnas gestorven is tijdens een schietpartij op het Nederlandse grondgebied waar hij de burgers beschermde tegen gevaren waar burgers zich zelf niet tegen kunnen beschermen.