Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 113114 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

duikertje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #300 Gepost op: 10 mei 2016, 10:38:30
Ik heb geen verstand van het werk van vkr's, maar ik vind het gewoon niet handig dat de chauffeur van het redvoertuig doet wat hij doet. Volgens mij had hij gewoon de baan voor afslaand verkeer kunnen pakken en ik weet zeker dat hij die bocht gewoon had kunnen nemen ook al omdat hij een meesturende achteras heeft. Of volgt hij die aanwijzing van de vkr. op?
Dan is het in mijn ogen niét de schuld van het redvoertuig...Hij moet gewoon de aanwijzingen opvolgen omdat het redvoertuig geen OGS voert, en is het dus niet zo handig van de vkr.....


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #301 Gepost op: 10 mei 2016, 10:41:55
Citaat van: duikertje link=msg=1423250 date=1462869510
Ik heb geen verstand van het werk van vkr's, maar ik vind het gewoon niet handig dat de chauffeur van het redvoertuig doet wat hij doet. Volgens mij had hij gewoon de baan voor afslaand verkeer kunnen pakken en ik weet zeker dat hij die bocht gewoon had kunnen nemen ook al omdat hij een meesturende achteras heeft. Of volgt hij die aanwijzing van de vkr. op?
Dan is het in mijn ogen niét de schuld van het redvoertuig...Hij moet gewoon de aanwijzingen opvolgen omdat het redvoertuig geen OGS voert, en is het dus niet zo handig van de vkr.....

Over welk bericht heb je het?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


duikertje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #303 Gepost op: 10 mei 2016, 11:00:18
Dat is een link naar je eigen bericht toe die ik al als quote erin had staan. Bedoel naar welk bericht in dit topic refereer jij met het redvoertuig wat niet handig is enzo. Aangezien het de afgelopen pagina al helemaal ging over de VKR bij de giro met zijn korte broek en teenslippers.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #304 Gepost op: 10 mei 2016, 11:55:41
Ik denk dat iemand dezelfde fout heeft begaan als ik ooit toen ik op dit forum kwam: Reageren op het eerste bericht op de eerste pagina in het topic.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #305 Gepost op: 10 mei 2016, 12:05:32
Als ik het bericht zo lees en het filmpje bekijkt in de alle eerste post in dit topic... denk ik dat hij die bedoeld..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #306 Gepost op: 11 mei 2016, 02:05:24
Citaat van: thetwin84 link=msg=1423270 date=1462874732
Als ik het bericht zo lees en het filmpje bekijkt in de alle eerste post in dit topic... denk ik dat hij die bedoeld..
Persoonlijk maak ik altijd gebruik van het klikken op het symbool "laatste bericht" (helemaal rechts in het scherm met de topics)
Dan kom je meteen in de laatste en meest actieve pagina.   O0
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #307 Gepost op: 25 juli 2016, 09:36:15


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #308 Gepost op: 2 januari 2017, 14:27:23
Citaat van: Haageneesch link=msg=1423228 date=1462863020
Ja, ik weet het niet dus daarom vraag ik het. Immers is het mijn eigen probleem als ik in prive tijd van een steiger afdonder, terwijl onder werktijd het een arbo-zaak wordt. En hier ook; de vrijwilliger staat in zijn vrije tijd wat leuks te doen. In hoeverre zijn werkgerelateerde (CROW, VCA) zaken dan van toepassing.

Je hebt het hier over de certificatieverplichting; het behalen van het VCA-certificaat.

VCA beschrijft echter de arbeidsveiligheid. Dat is gewoon gezond verstand gebruiken.
Wat HIT al vermeld heeft; CROW zijn de minimaal vereiste verplichtingen. Vanuit CROW wordt de VCA aangehaald. Daarom is VCA tevens onderdeel geworden van het minimaal vereiste in de CROW-richtlijnen.

1e jaars Algemene rechts- en wetskennis. Sorry  e050
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #309 Gepost op: 2 januari 2017, 16:27:41
Citaat van: Bremmie link=msg=1470766 date=1483363643
Je hebt het hier over de certificatieverplichting; het behalen van het VCA-certificaat.

VCA beschrijft echter de arbeidsveiligheid. Dat is gewoon gezond verstand gebruiken.
Wat HIT al vermeld heeft; CROW zijn de minimaal vereiste verplichtingen. Vanuit CROW wordt de VCA aangehaald. Daarom is VCA tevens onderdeel geworden van het minimaal vereiste in de CROW-richtlijnen.

1e jaars Algemene rechts- en wetskennis. Sorry  e050

Oeps, ik heb hierin de verkeerde geciteerd, mijn betreft het stukje van JJR75 d.d. 10 mei 2016.  e050
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren