Tsja, maar ze zijn ziek, hé.. Daarom halen de dienders de handen ervan af en kunnen de broeders het oplossen. Typisch voorbeeld van hokjes denken á la Nederland.
Ik hekel dat soort gedrag. Gelukkig denkt mijn equivalent bij de politie er precies zo over. Wij vinden dat dienders en broeders samen een probleem hebben buiten op straat en het samen moeten oplossen door het gezonde verstand te gebruiken. Ze weten dat de SEH in principe niet zit te wachten op dit soort patienten en ze weten dat we niet zitten te wachten op in elkaar getrapte ambulancevoertuigen en paramedics.
Het komt er op neer dat wij, als hoofdofficieren eindverantwoordelijk voor uniformdienst van resp. politie en ambulancedienst, vertrouwen hebben in onze mannen en vrouwen op straat. Zij moeten intensief met elkaar samen werken en elkaar niet tegen werken. Als ze het niet begrijpen krijgen agenten en paramedics een demonstratie van multi-disciplinair samen werken van de hoofdofficier van politie en mij omdat ze ons mogen uitleggen waarom we toch weer een in elkaar getrapte ambulance hebben. Als de hoofdofficier van politie eindverantwoordelijk voor de uniformdienst verdrietig is over de prestaties buiten op straat ben ik het ook, als ik teleurgesteld ben in mijn het handelen van mijn jongens en meiden buiten op staat in dit soort omstandigheden deelt de hoofdofficier van politie mijn teleurstelling ook.
Het komt er op neer dat politie- en ambulancemensen veel vertrouwen krijgen van hogerhand, het hoort zo te zijn dat je het vertrouwen niet beschaamd. Nadeel bij ons isdat de hoofdofficier van politie en ik nooit een cursus personeelsmanagement, communicatie of "goede manieren" hebben gehad. Het voordeel is dat de boodschap goed overkomt bij de betrokken agenten en paramedics.
Wij willen bereiken dat wij de oplossing krijgen vanaf de werkvloer in plaats van dikke rapporten van directeuren ambulancedienst en politie die prachtig zijn op papier maar in praktijk zelden tot nooit uitvoerbaar zijn voor de uniformdienst van politie en ambulancedienst.