Jan 2006: Brandmelding Amsterdam

Auteur Topic: Jan 2006: Brandmelding Amsterdam  (gelezen 38843 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #50 Gepost op: 6 januari 2006, 20:31:01
De ongevallendienst van Prorail waarschuwen, die kunnen over de rails rijden!  ;D
343, never forget.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #51 Gepost op: 6 januari 2006, 20:40:05
De ongevallendienst van Prorail waarschuwen, die kunnen over de rails rijden!  ;D

Dat is een mogelijkheid ja, als je die eropzet in een bovengronds gedeelte en dan de tunnel inrijdt ;)  Voorlopig doe ik daar nog even niets mee.

HV-1 rijdt al met spoed en nee, die 600 meter is geen grapje.

Update omtrent de tunnels: Om de 200 meter hanger er brandblustoestellen (schuim) en om de 300 meter (bij iedere nooduitgang) zijn slanghaspels met een slanglengte van 150 meter. Ze kunnen dus bij elkaar komen.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #52 Gepost op: 6 januari 2006, 20:46:50
je hebt gelijk dat de trein 600 meter in de tunnel staat maar met om de 300 meter een nooduitgang betekent dat je op maximaal 150 van een nooduitgang zit ;) 2 x 90 meter hd gekoppeld is nog steeds 180 meter...... tenminste ik ga bij een nooduitgang naar binnen toe. (uitgang betekend voor mij ook ingang!)  dus eerste inzet voor mij nog steeds hd om te weten wat er beneden aan de hand is. aangezien er weer eenkorte update is: laat ik mijn hd haspels even boven en neem slanghaspel bij nooduitgang mee naar binnen.

niet om beter te weten maar in ieder brandweer boek (ook die ze in amsterdam hebben :-X :-X) staat 1 ts kleine brand 2ts-en middelbrand en 3 ts-en grote brand 4 ts-en zeer grote brand en dan gaan we naar peloton en eventueel compagnie inzetten.

Natuurlijk heb ik ondertussen ook het aanvalsplan goed bestudeerd en daar de droge stijgleiding ook op gezien. dit is voor mij plan b als de brand (en aangezien het een casus is zal het wel niet) niet met hd uit te maken is.

ik zal me in eerste instantie proberen te richten op de vuurhaard om de mensen die eventueel nog in de metro zitten veilig te stellen en ze daarna op het "gemak" er uit te kunnen halen.

Ik wil zelf niet gaan opschalen voor politie en ambu. mogen voor mij de eerst aankomende diensten zelf voor hun eigen disipline doen. Uiteraard krijgen ze van mij direct door als er inderdaad personen bij betrokken zijn. Wanneer OVD-B tp is mag hij verder gaan opschalen naar de bevindingen die hij van ons door krijgt.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #53 Gepost op: 7 januari 2006, 01:13:56
Vanuit de politie wordt de 3007 gealameerd(chef van dienst district 3). Extra Biker eenheden zijn niet beschikbaar want deze zitten allemaal in het cenrum en de aanrijtijd is te groot. Kunnen wel evnetueel eenheden van het team openbaar vervoer(TOV) worden ingezet. Chef TOV 7307 in ieder geval een voorwaarschuwing geven voor eventuele inzet.

Let wel op de electriciteits rail in de tunnel(geel van kleur) moet daar personeel van het GVB ter plaatsen nog worden geaard. Ondanks dat de stroom eraf is blijft er gevaar aanwezig.

mvg
Mike


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 7 januari 2006, 13:32:59
ook al, net als in Rotterdam ;)

Update

3e TS uitgerukt, tevens 1 ambulance aanrijdend.

klopt enkelt komt er hier geen tweede ladder.  ;)


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #55 Gepost op: 9 januari 2006, 08:16:47
[We gaan er even wat vaart ingooien  ;)

Eindelijk contact gekregen met de machinist, hij zegt dat er een enorme explosie is geweest en dat het bijna vol staat met rook (de metro), ook zien de eerste agenten die ter plaatse komen een enorme rookwolk uit de ventilatieschacht komen. Hierp maakt de meldkamer van de brandweer grote brand en worden de VC/COH en de ROGS/AGS gealarmeerd. Ook een tweede ladder en de ademluchtwagen rukken uit. (Robin komt hiervoor ook een 4e TS?)

i.v.m. de hevige rookontwikkeling heeft een treinmachinist zijn trein stil moeten zetten en dit doorgegeven aan de de meldkamer van Prorail waardoor al het treinverkeer nu stil ligt. het personeel van gvb (de machinist) en een aanwezige conducteur hebben de 3e rail (in beide tunnelbuizen) al geaard en zij zijn dus niet gewond en kunnen misschien meer informatie geven over hoe de metro's (en de tunnel) in elkaar zitten...


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #56 Gepost op: 9 januari 2006, 11:26:56
[We gaan er even wat vaart ingooien  ;)

Eindelijk contact gekregen met de machinist, hij zegt dat er een enorme explosie is geweest en dat het bijna vol staat met rook (de metro), ook zien de eerste agenten die ter plaatse komen een enorme rookwolk uit de ventilatieschacht komen. Hierp maakt de meldkamer van de brandweer grote brand en worden de VC/COH en de ROGS/AGS gealarmeerd. Ook een tweede ladder en de ademluchtwagen rukken uit. (Robin komt hiervoor ook een 4e TS?)

i.v.m. de hevige rookontwikkeling heeft een treinmachinist zijn trein stil moeten zetten en dit doorgegeven aan de de meldkamer van Prorail waardoor al het treinverkeer nu stil ligt. het personeel van gvb (de machinist) en een aanwezige conducteur hebben de 3e rail (in beide tunnelbuizen) al geaard en zij zijn dus niet gewond en kunnen misschien meer informatie geven over hoe de metro's (en de tunnel) in elkaar zitten...

Ik zou een 2e HV-1 ter plaatsen willen hebben ivm de mogelijkheid dat er na de explosie meerdere beknellingen zijn.
Tevens zou ik 2 of 3  schuimblusvoertuigen tp willen hebben, een tunnelbrand zou je het beste onderandere met schuim kunnen blussen..
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 9 januari 2006, 11:31:03
Ja is een 4e AS en de ademluchtwagen komt eigenlijk al bij elke brand waarbij ademlucht is gebruikt.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #58 Gepost op: 9 januari 2006, 13:03:56
Graag zsm inschatting van het mogelijk aantal so's wat te verwachten is.
Dit ivm opschaling in de witte kolom (gele wagentjes).
Gezien de rookontwikkeling en stilzetten van de trein verwacht ik nogal wat inhalatietrauma's.
GNK inclusief HAB met O2 lijkt mij dus zinvol.


SIGMA-boy

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 9 januari 2006, 16:46:03
Graag zsm inschatting van het mogelijk aantal so's wat te verwachten is.
Dit ivm opschaling in de witte kolom (gele wagentjes).
Gezien de rookontwikkeling en stilzetten van de trein verwacht ik nogal wat inhalatietrauma's.
GNK inclusief HAB met O2 lijkt mij dus zinvol.


Helemaal mee eens. Misschien is het mogelijk contact op te nemen met het GVB personeel in de metro, om inschatting te maken van aantal passagiers, en indien mogelijk ook een eerste inschatting mbt aantal so's