Jan 2006: Brandmelding Amsterdam

Auteur Topic: Jan 2006: Brandmelding Amsterdam  (gelezen 38844 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #60 Gepost op: 10 januari 2006, 21:25:28

Eindelijk contact gekregen met de machinist, hij zegt dat er een enorme explosie is geweest en dat het bijna vol staat met rook (de metro), ook zien de eerste agenten die ter plaatse komen een enorme rookwolk uit de ventilatieschacht komen.

Gezien het feit dat er een compleet metrostel dus in de tunnel staat, ga ik volgens de richtlijnen voor treinincidenten voor het opschalen naar een peletonsinzet per treinstel.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #61 Gepost op: 10 januari 2006, 23:47:02
Gezien het feit dat er een compleet metrostel dus in de tunnel staat, ga ik volgens de richtlijnen voor treinincidenten voor het opschalen naar een peletonsinzet per treinstel.

Zozo, dat gaat al goed..

Ik ga mee met Jordi en ik geeft Grip 2 ivm de grote van de inzet.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


SIGMA-boy

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 11 januari 2006, 09:24:29
Zozo, dat gaat al goed..

Ik ga mee met Jordi en ik geeft Grip 2 ivm de grote van de inzet.

Mee eens GRIP2, CORT ROT en BT bij elkaar roepen. GNK-c informeren en eventueel mensen stand-by laten zetten.

VRAGEN:
-. Welke voertuigen/eenheden zijn er nu aanwezig
-. Is er nog contact met de metro


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #63 Gepost op: 12 januari 2006, 16:23:07
Op dit moment zijn de eerste auto's ter plaatse op het Amstelstation. (2x TS, 1x OVD, Ademluchtwagen en 1x AL)  De 3e TS, de HOVD en de 2e AL + HV zijn ter plaatse bij het het station op de Spaklerweg. Op het Amstelstation staan 2 ambulances en op het Spaklerwegstation 1 ambu en een OVDG. De VC/COH en ROGS zijn nog aanrijdend.

Op beide station staan 2x 2 politieauto's + op ieder station 1 hondengeleider.

Er is nog steeds contact met de metro.


Afgezien van de GRIP (die nog niet officieel is afgekondigd.) de vraag:

wat willen jullie nog meer ter plaatse?


oh ja, de bemanning van de eerste tankautospuit (Amstelstation) en de HV (Spaklerweg) gaan op verkenning in de tunnel. De overige bemanning maakt de waterwinning gereed naar de ladders en overige tankautospuiten...


SIGMA-boy

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 12 januari 2006, 16:38:50
Op dit moment zijn de eerste auto's ter plaatse op het Amstelstation. (2x TS, 1x OVD, Ademluchtwagen en 1x AL)  De 3e TS, de HOVD en de 2e AL + HV zijn ter plaatse bij het het station op de Spaklerweg. Op het Amstelstation staan 2 ambulances en op het Spaklerwegstation 1 ambu en een OVDG. De VC/COH en ROGS zijn nog aanrijdend.

Op beide station staan 2x 2 politieauto's + op ieder station 1 hondengeleider.

Er is nog steeds contact met de metro.


Afgezien van de GRIP (die nog niet officieel is afgekondigd.) de vraag:

wat willen jullie nog meer ter plaatse?


oh ja, de bemanning van de eerste tankautospuit (Amstelstation) en de HV (Spaklerweg) gaan op verkenning in de tunnel. De overige bemanning maakt de waterwinning gereed naar de ladders en overige tankautospuiten...

 evnt. persvoorlichter oproepen...

enig idee hoeveel mensen er in de metro zitten?

Graag GRIP-2 geven!!

Burgermeester inlichten!


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #65 Gepost op: 12 januari 2006, 19:35:10
oh ja, de bemanning van de eerste tankautospuit (Amstelstation) en de HV (Spaklerweg) gaan op verkenning in de tunnel. De overige bemanning maakt de waterwinning gereed naar de ladders en overige tankautospuiten...

Ik heb er niet veel verstand van, maar in mijn ogen heb je bij een tunnelbrand weinig aan de autoladders dus hoef je die ook niet van water te voorzien.  ???


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #66 Gepost op: 13 januari 2006, 00:08:47
Ik heb er niet veel verstand van, maar in mijn ogen heb je bij een tunnelbrand weinig aan de autoladders dus hoef je die ook niet van water te voorzien.  ???

Heb je helemaal gelijk in jelmer, ik zag het ook staan.
Bij een brand heb je meer aan een schuimblusvoertuig dan aan een autoladder of hoogwerker!!!
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #67 Gepost op: 13 januari 2006, 07:01:28
klopt, maar


over ladders kun je heel veel slangen leggen. Vlak na de Spaklerweg (richting duivendrecht) is een ingang (en uitgang) waar de metro bovengronds komt. Als je op de autoweg ernaast een ladder zet (gevoed vanaf een TS bij Spaklerweg, afstand 100 meter) kun je met de ladder die slangen omhoog brengen en in de tunnel uitleggen...


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #68 Gepost op: 13 januari 2006, 08:32:11
Maar dan nog steeds hoeft de ladder niet gevoed te worden  ;D


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #69 Gepost op: 13 januari 2006, 14:21:43
klopt  :D


maar bedoel ook het vervoeren van water naar boven ;)  Dus het aanleggen van slangen omhoog. Ook dat valt onder het gereedmaken van de waterwining ;)   Overigens wordt er nog geen water de tunnel ingespoten, wacht natuurlijk nog even af wat jullie zeggen dat er moet gebeuren ;)


Ook is die ladder erg handig bij het de tunnel inbrengen van manschappen, houdt er rekening mee dat de trappen de tunnel in op de metrostations vol zijn met vluchtende slachoffers  ;)


Men is verder nog op verkenning...