Jan 2006: Brandmelding Amsterdam

Auteur Topic: Jan 2006: Brandmelding Amsterdam  (gelezen 38877 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 1 januari 2006, 15:37:48
Ik zou de autospuit en ladder prio2, en 1 politie eenheid zonder spoed. De brandweer zit heel dichtbij dus zijn snel tp.
Misschien kan later de C-wagen (OvD) nog wat betekenen omdat het in de buurt van een ''bijzonder gebouw'' is.
En omdat de OvD een warmtebeeldcamera heeft is dat erg handig, alleen als er daadwerkelijk brand is.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #11 Gepost op: 1 januari 2006, 15:50:55
Laat ik ook weer eens meedoen ;D

Ik ga ook voor het dubbelzijdig aanrijden ivm de drukte en ga voor 2x TS en 1 AL of HW + ovd in kennis stellen.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 1 januari 2006, 16:34:06
Ik zou een OvD + 1 TS op pad sturen en een politie eenheid ivm met de drukte, mocht er toch
iets zijn kunnen we nog altijd meer er op af sturen


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #13 Gepost op: 1 januari 2006, 23:28:53
Amstelstation ligt aan het julianaplein, gooiseweg houdt op het prins bernhardplein op ;) is prima aan te rijden, brandweerkazerne zit op 500 meter, dus 1x TAS 1xAL, en de 34.01 wijkteam linneaus aangestuurd om te gaan kijken...



Helicopter zat tijdens SAIL op het "calamiteitennet" dat rondom het sailterrein gebruikt werd. RIC deed de rest van de stad, en kon eventueel bij de andere meldkamer aanroepen voor de heli....

Als er echt rook uitkomt zullen er ook meldingen komen uit de rembrandt toren..... die hebben een goed utizicht over het station...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2006, 10:59:08
Amstelstation ligt aan het julianaplein, gooiseweg houdt op het prins bernhardplein op ;)
    is veranderd. ik kon het niet goed zien op dat kaartje, bedankt voor de tip ;)

Update:

Zojuist heeft de politiemeldkamer van het GVB een telefoontje gehad dat één van de metro's een snelremming (noodrem) heeft gemaakt tussen de stations 'Spaklerweg' en het Amstelstation. Deze metro was zojuist vertrokken uit het Amstelstation. Dit betekent dus dat het metroverkeer van het Amstelstation naar Duivendrecht gestremd is. Vooralsnog rijden de metro's in de andere richting nog wel.

Ook heeft de meldkamer van de brandweer een telefoontje gekregen van een machinist van de NS dat hij rook zag komen uit een metrotunnel, het gaat om het traject tussen Spaklerweg en het Amstelstation. De rook komt dus NIET vanaf het Amstelstation zelf.

Er zijn nog geen telefoontjes binnengekomen van mensen uit de metro en er is dus nog niets bekend over eventuele slachtoffers.

Tenslotte: In het echte Amsterdam ligt deze metrolijn bovengronds, in deze casus ligt hij echter ondergronds. Ingangen voor de metrotunnels zijn alleen te vinden bij de metrostations zelf. (En dan over het spoor de tunnel inlopen.)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2006, 11:00:39
Ook al zit de kazerne dichtbij, dan betekent dat nog niet dat er voldoende personeel op de kazerne zit.
Dus iets extra alarmeren kan geen kwaad.
Verder de spopo/NS/GVB in kennis stellen zodat die vanaf het station vast polshoogte kunnen gaan nemen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2006, 12:20:47
Oke, vanuit de politie wordt door het RIC(regionaal inzet centrum) een noodhulp auto gestuurd idd de 3401 gezien de aard van de melding gok ik dat er ook wel een tweede auto mee gaat(3301(diemen) of 3601(´s gravesandeplein). Spopo meldkamer in utrecht stuurt waarschijnlijk ook wel een noodhulpauto. Meldkamer stuurt bij branden ook vaak de 7701 mee(politiekraan) om eventueel auto´s die in de weg staan voor de brandweer weg te slepen.
Dus samenvatend:
2 x noodhulpauto RPAA
1 x noodhulpauto SpoPo
1x politiekraan.

mvg
Mike
ps bikers zijn denk ik niet nodig, deze zijn waarschijnlijk ook allemaal in het centrum en kunnen dus niet erg snel bij het Amstelstation zijn.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2006, 13:25:23
Ik vraag me af waarvoor hij een noodstop heeft gemaakt, daadwerkelijk brand of iemand die ''voor de gein'' weer bezig is.
Dat is onbekend dus nog een Autospuit en autoladder alarmeren, de C-wagen met de OvD opweg sturen en sleutelhouder van de Rembrandttoren of Mondiraantoren in kennis stellen. Misschien dat de OvD iets kan zien vanuit 1 van deze wolkenkrabbers.
Ik denk dat je in ieder geval het trein en metroverkeer tussen Amstel en Duivendrecht en tussen Amstel en Rai moet worden stilgelegt. Verder ga ik met mike mee wat betreft de politievoertuigen en spoorwegpolitie.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2006, 13:57:12
robin 591 , als je even terug leest zie je dat het zich ondergronds afspeelt !!!


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 januari 2006, 13:58:42
robin 591 , als je even terug leest zie je dat het zich ondergronds afspeelt !!!

Dat snap ik maar ivm met de meldingen ''brandgerucht'' toch denkik het zekere voor het onzekere nemen.
Misschien komt er rook uit de nooduitgangen of andere openingen.