staat als het goed is in GMS (toegevoegd door de politie, tenzij de incidenten nog niet gekoppeld zijn )
vragen:
metroverkeer andere richting stilleggen?
treinverkeer stilleggen? (spoor loopt naast het traject van de metro)
Amstelstation en station Spaklerweg ontruimen?
Metroverkeer helemaal stilleggen, er ligt namelijk een 3e Rail op de grond waar de stroom op staat..... pas het spoor betreden als het GVB het sein veilig heeft gegeven.....
Treinverkeer met last laten rijden, max 40, zodat er veilig in de buurt gewerkt kan worden.... de brand/rook komt ondergronds ergens vandaan, dus het treinverkeer zal er geen last van hebben.... of loopt de trein plotseling ook onder de grond?? (raak ik toch verdwaald in mijn "eigen" stad zeg
)
Ik weet niet hoe jouw amstelstation eruit ziet, maar als er eventueel rook uit de tunnelbuizen zou kunnen komen zou je de metrokelder af kunnen sluiten.... treinverkeer boven heeft er dan geen/weinig last van... Spaklerweg wel helemaal ontruimen.....
Maar voor dat je dat gaat doen wil ik eerst weten wat er aan de hand is....als het een vastgelopen rem is ga ik niet de hele wereld op zijn kop zetten.... ontruimen dus op zijn vroegst na het nader bericht van de eerste TAS.....of tot er duidelijkheid is over om wat voor incident het gaat...