Jan 2006: Brandmelding Amsterdam

Auteur Topic: Jan 2006: Brandmelding Amsterdam  (gelezen 38876 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 2 januari 2006, 16:21:04
Hoeveel nooduitgangen heeft de tunnel?
En hoe lang duurdt het voor dat je van het ene station bij het andere ben?


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #21 Gepost op: 2 januari 2006, 16:35:10
Kleine update

Ik vraag me af waarvoor hij een noodstop heeft gemaakt, daadwerkelijk brand of iemand die ''voor de gein'' weer bezig is.

Let hierbij op het telefoontje dat de brandweermeldkamer van een NS-machinist heeft gehad...

Misschien komt er rook uit de nooduitgangen of andere openingen.

De machinist vertelde dat de rook uit een ventilatieopening kwam die zich tussen het Amstelstation en het station Spaklerweg.


Hoeveel nooduitgangen heeft de tunnel?
En hoe lang duurdt het voor dat je van het ene station bij het andere ben?

In het midden loopt een derde tunnelbuis (net als bij de kanaaltunnel) waardoor mensen kunnen vluchten. De uitgangen (dus de ingangen naar deze derde tunnelbuis) bevinden zich om de 300 meter.

Een metro rijdt gemiddeld 60 kilomter per uur en doet er 2 ŕ 3 minuten over het stuk Amstelstation - Spaklerweg. Dit is inclusief optrekken en afremmen.


Bart S

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 2 januari 2006, 17:20:12
[centralist brandweer] Het bericht van de machinist zie ik als een nadere plaatsaanduiding en ik geef dat mee aan de uitgerukte eenheden. Tevens de politie in kennis stellen van deze nadere plaatsaanduiding en het GVB bellen dat er rook schijnt te komen uit een ventilatieopening. Dan hoor ik van hen vanzelf wel dat er een noodremming heeft plaatsgevonden. Op basis hiervan de OvD waarschuwen en verder het inzetvoorstel volgen voor "brandgerucht in een metrotunnel". Helaas ken ik dat niet maar ik kan me voorstellen dat er een tweede autospuit gaat rijden.
0101204 09:48:54 17-08-05 FLEX-A    GROUP  1600  BR 1 BRANDGERUCHT metrotunnel amstelstation METRO ASD 591 betreft de tunnelbuis amstelstation richting spaklerweg ;)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 2 januari 2006, 20:28:38
[centralist brandweer] Het bericht van de machinist zie ik als een nadere plaatsaanduiding en ik geef dat mee aan de uitgerukte eenheden. Tevens de politie in kennis stellen van deze nadere plaatsaanduiding en het GVB bellen dat er rook schijnt te komen uit een ventilatieopening. Dan hoor ik van hen vanzelf wel dat er een noodremming heeft plaatsgevonden. Op basis hiervan de OvD waarschuwen en verder het inzetvoorstel volgen voor "brandgerucht in een metrotunnel". Helaas ken ik dat niet maar ik kan me voorstellen dat er een tweede autospuit gaat rijden.
0101204 09:48:54 17-08-05 FLEX-A    GROUP  1600  BR 1 BRANDGERUCHT metrotunnel amstelstation METRO ASD 591 betreft de tunnelbuis amstelstation richting spaklerweg ;)

Als er wat in de tunnelbuizen is van de trein en metro in Rijnmond.
Rukken er 4 tankautospuiten, Adembeschermingswagen, ovd, hovd, ag, vc cp ivm verbindingen. en 4 tassen om naar het incident te gaan en van twee kanten aanvallen. maar ik weet niet hoe dat in amsterdam is.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #24 Gepost op: 2 januari 2006, 20:48:39
Rukken er 4 tankautospuiten... en 4 tassen ... lekker dubbelop :P

[centralist brandweer] Dan hoor ik van hen vanzelf wel dat er een noodremming heeft plaatsgevonden. 0101204 09:48:54 17-08-05 FLEX-A    GROUP  1600  BR 1 BRANDGERUCHT metrotunnel amstelstation METRO ASD 591 betreft de tunnelbuis amstelstation richting spaklerweg ;)
staat als het goed is in GMS (toegevoegd door de politie, tenzij de incidenten nog niet gekoppeld zijn ;) )

vragen:

metroverkeer andere richting stilleggen?
treinverkeer stilleggen? (spoor loopt naast het traject van de metro)
Amstelstation en station Spaklerweg ontruimen?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #25 Gepost op: 2 januari 2006, 20:56:00
staat als het goed is in GMS (toegevoegd door de politie, tenzij de incidenten nog niet gekoppeld zijn ;) )

vragen:

metroverkeer andere richting stilleggen?
treinverkeer stilleggen? (spoor loopt naast het traject van de metro)
Amstelstation en station Spaklerweg ontruimen?
Metroverkeer helemaal stilleggen, er ligt namelijk een 3e Rail op de grond waar de stroom op staat..... pas het spoor betreden als het GVB het sein veilig heeft gegeven.....

Treinverkeer met last laten rijden, max 40, zodat er veilig in de buurt gewerkt kan worden.... de brand/rook komt ondergronds ergens vandaan, dus het treinverkeer zal er geen last van hebben.... of loopt de trein plotseling ook onder de grond?? (raak ik toch verdwaald in mijn "eigen" stad zeg :P)

Ik weet niet hoe jouw amstelstation eruit ziet, maar als er eventueel rook uit de tunnelbuizen zou kunnen komen zou je de metrokelder af kunnen sluiten.... treinverkeer boven heeft er dan geen/weinig last van... Spaklerweg wel helemaal ontruimen.....


Maar voor dat je dat gaat doen wil ik eerst weten wat er aan de hand is....als het een vastgelopen rem is ga ik niet de hele wereld op zijn kop zetten.... ontruimen dus op zijn vroegst na het nader bericht van de eerste TAS.....of tot er duidelijkheid is over om wat voor incident het gaat...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #26 Gepost op: 2 januari 2006, 20:58:08
Ik interpreteer dit als een brandgerucht:

Alarmeer:
  • 1 TS
  • 1 Noodhulp politie-eenheid
  • 2 Bikereenheden (wat extra politie ivm drukte)


Ik wacht eerst af tot er meer informatie bekend is. Zal ongetwijfeld meer politie aanwezig zijn ivm Sail.
Wil er geen groot spectakel van maken. Prio 2 ter plaatse komen. Onderzoek instellen eventueel met warmtebeeldcamera. Hoeft niet direct geheel afgesloten te worden.


Sowieso 2 tassen ernaartoe, is standaard in Amsterdam
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #27 Gepost op: 2 januari 2006, 21:02:32
Sowieso 2 tassen ernaartoe, is standaard in Amsterdam
Voor brandgerucht??? volgens mij is dan een politieauto standaard in amsterdam... daarnaast hangt het van het object af wat er rijdt.... bejaardentehuis heb je zo 3 tassen en 2 ladders staan....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #28 Gepost op: 2 januari 2006, 21:05:10
Voor brandgerucht??? volgens mij is dan een politieauto standaard in amsterdam... daarnaast hangt het van het object af wat er rijdt.... bejaardentehuis heb je zo 3 tassen en 2 ladders staan....

Jah ok, maar als de brandweer gewaarschuwd wordt voor een brandgerucht gaan er altijd 2 tassen, zo is het me uitgelegd toen ik op bezoek was bij kazerne Dirk  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #29 Gepost op: 2 januari 2006, 21:29:21
Ik weet niet of er militairen op hun trein staan te wachten op het amstelstation anders moet de 9906 van "gods eigen wapen" ook ernaa toe jeroen ;D ;D ;D :-X

mvg
Mike