Jan 2006: Brandmelding Amsterdam

Auteur Topic: Jan 2006: Brandmelding Amsterdam  (gelezen 38860 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 27 januari 2006, 21:44:14
je vergeet er een paar.. vroeger ging het in 1.. maar denk dat het met het nieuw GMS niet meer kan

1400311 13:09:01 26-01-06 G BRAN A TS311 AB431 HA431 TD201 OD401 HO901 1 Metro Coolhaven Coolhaven 33 Rotterdam Metro ondergronds (Kleine Brand: ja) BRW Rotterdam ( Kazernealarm Bosland )  
1400400 13:09:01 26-01-06 G BRAN A TS311 AB431 HA431 TD201 OD401 HO901 1 Metro Coolhaven Coolhaven 33 Rotterdam Metro ondergronds (Kleine Brand: ja) BRW Rotterdam-Rijnmond ( OVD Zuid )  
1400431 13:09:01 26-01-06 G BRAN A TS311 AB431 HA431 TD201 OD401 HO901 1 Metro Coolhaven Coolhaven 33 Rotterdam Metro ondergronds (Kleine Brand: ja) BRW Rotterdam-Zuid ( Kazernealarm Pottumstraat )  
1400999 13:09:01 26-01-06 G BRAN A TS311 AB431 HA431 TD201 OD401 HO901 1 Metro Coolhaven Coolhaven 33 Rotterdam Metro ondergronds (Kleine Brand: ja) BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )  
1400441 13:06:57 26-01-06 G BRAN A TS961 1 Metro Coolhaven Coolhaven 33 Rotterdam Spoortunnelbrand (Kleine Brand: ja) BRW Rotterdam-Zuid ( Kazernealarm Mijnsherenlaan )  
1400999 13:06:57 26-01-06 G BRAN A TS961 1 Metro Coolhaven Coolhaven 33 Rotterdam Spoortunnelbrand (Kleine Brand: ja) BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )

weer even off-topic


SIGMA-boy

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 28 januari 2006, 13:05:54
Okee ;)

De brand is veilig geblust, op verzoek van de politie is de BBE aanrijdend en we gaan nu de slachtoffers bevrijden.

6 slachtoffers, waarvan 4 echt bekneld. Hiervan zijn er 2 een T1 en 2 een T2.
Een ander slachtoffer ligt alleen maar onder een omgevallen balk, door de rook inhalatie is dit toch ook een T1. Deze balk is snel te verwijderen...
Het laatste slachtoffer lag in de coupe waar de brand woedde en is helaas T4.

Het instortingsgevaar lijkt minder erg en de tunnel wordt gestut...

De overige slachtoffers zijn afgevoerd/op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis gegaan.

EDIT: Tijdens de werkzaamheden worden op de rails lichaamsdelen aangetroffen van 2 personen, hiermee komt het aantal T4/overledenen helaas op 3...

Even tussendoor, maar de triage klasse T4 mag alleen in oorlogstijd gebruikt worden, en zover ik weet is daar nog geen spraken van... het kan hoog uit zijn dat ze reeds overleden zijn, en anders is er gewoon sprake van T1


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #112 Gepost op: 28 januari 2006, 13:36:39
Even tussendoor, maar de triage klasse T4 mag alleen in oorlogstijd gebruikt worden, en zover ik weet is daar nog geen spraken van... het kan hoog uit zijn dat ze reeds overleden zijn, en anders is er gewoon sprake van T1
Bij ons denken ze daar anders over. Maar dat ter zijde.  ;)


SIGMA-boy

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 28 januari 2006, 13:43:59
Bij ons denken ze daar anders over. Maar dat ter zijde.  ;)

Hoe erover gedacht wordt is een ding, maar kijk eens in je HOC-klapper......


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #114 Gepost op: 28 januari 2006, 13:54:12
Hoe erover gedacht wordt is een ding, maar kijk eens in je HOC-klapper......
Discussie is al eens gevoerd.
Zodra er zoveel T1 slachtoffers zijn dat de hulp niet toereikend is moeten er keuze's gemaakt worden tussen slachtoffers. Dat betekend dat sommige T1 slachtoffers gewoon niet geholpen kunnen worden en dus T4 worden. Heb je geen oorlog voor nodig. De HOC-klapper is geen bijbel.  ;)
Maar dit wordt wel off-topic.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #115 Gepost op: 29 januari 2006, 15:39:39
T4 of overleden, volgens mij is het iedereen wel duidelijk ;)


Goed ik wil gaan afsluiten (hierna tijd voor evaluatie)

Brand geblust, slachtoffers bevrijd en overgedragen aan ambulance. Indien nodig vervoerd naar het ziekenhuis. De drie overledenen overgedragen aan de lijkschouwer, 1 slachtoffers is zodanig verminkt dat de politie vermoed dat hij/zij de dader is.

de BBE heeft 2 mensen doodgeschoten die met hun auto in wilden rijden op de hulpverleningsdiensten, de EOD heeft hun auto even later een grote hoeveelheid explosieven aangetroffen. Verder zijn er in heel Nederland tientallen arrestaties verricht waardoor de terreurdreiging (tijdelijk) voorbij is.

Het MMT/de heli's 'durven' weer en Sail gaat weer verder met zijn activiteiten...

Graag jullie mening over deze casus... :)


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #116 Gepost op: 29 januari 2006, 18:26:11
Ik vond het een leuke eerste aanzet. Complimenten voor het feit dat je er redelijk dicht op bleef zitten in je begeleiding.
Jammer dat over de slachtoffers weinig informatie vrij kwam, waardoor de witte kolom niet echt in beeld kwam.
En - hoewel je duidelijk aangaf dat je dit buiten deze casus hield - ik vond het niet erg aannemelijk dat je Sail ontruimt, maar daar verder in verhouding tot je casus geen last van had. Zaken hebben altijd hun weerslag op elkaar. Als je dan een casus zo groots wilt laten zijn, dan moet je 'm ook helemaal meepakken. Anders moet je je mijns inziens beperken tot een kleinere casus.

Niettemin vind ik dat je je er kranig doorheen geslagen hebt. ;)


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #117 Gepost op: 29 januari 2006, 18:32:16
Ik vond het een leuke eerste aanzet. Complimenten voor het feit dat je er redelijk dicht op bleef zitten in je begeleiding.
Jammer dat over de slachtoffers weinig informatie vrij kwam, waardoor de witte kolom niet echt in beeld kwam.
En - hoewel je duidelijk aangaf dat je dit buiten deze casus hield - ik vond het niet erg aannemelijk dat je Sail ontruimt, maar daar verder in verhouding tot je casus geen last van had. Zaken hebben altijd hun weerslag op elkaar. Als je dan een casus zo groots wilt laten zijn, dan moet je 'm ook helemaal meepakken. Anders moet je je mijns inziens beperken tot een kleinere casus.

Niettemin vind ik dat je je er kranig doorheen geslagen hebt. ;)

Mij was gevraagd niet teveel op te schalen en zoals je al zegt de omvang te beperken. In mijn ogen zou teveel informatie over de ontruiming van Sail ervoor zorgen dat het onduidelijk zou worden, omdat je dan twee locaties hebt. Ik heb ook eerst gevraagd of er ontruimt moest worden  8)

Daarnaast was het mijn allereerste casus waar ik als casusleider 'optrad' en heb ik van de witte kolom niet zoveel verstand... Misschien komt dit laatste ook wel omdat bij de brandweer landelijke afspraken zijn gemaakt. Bij een middelbrand komen 2 TS ter plaatse,een peloton bestaat uit 4 TS enzo. Ik vraag me af of de ambulance die ook heeft... Als ze die hebben ben ik er (NOG) niet van op de hoogte  :-[


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #118 Gepost op: 29 januari 2006, 19:27:50
Mij was gevraagd niet teveel op te schalen en zoals je al zegt de omvang te beperken. In mijn ogen zou teveel informatie over de ontruiming van Sail ervoor zorgen dat het onduidelijk zou worden, omdat je dan twee locaties hebt. Ik heb ook eerst gevraagd of er ontruimt moest worden  8)

Daarnaast was het mijn allereerste casus waar ik als casusleider 'optrad' en heb ik van de witte kolom niet zoveel verstand... Misschien komt dit laatste ook wel omdat bij de brandweer landelijke afspraken zijn gemaakt. Bij een middelbrand komen 2 TS ter plaatse,een peloton bestaat uit 4 TS enzo. Ik vraag me af of de ambulance die ook heeft... Als ze die hebben ben ik er (NOG) niet van op de hoogte  :-[

Bij de ambulance is de opschaling op basis van het aantal slachtoffers.
Wat ik bedoelde met dat Sail-gebeuren is dit: als je er verder niets mee doet, zoals nu, kun je er beter een op zichzelf staand incident van maken en Sail dan helemaal buiten beschouding laten. In dit geval heeft het namelijk geen toegevoegde waarde aan de casus. Je meldt dat Sail er is en vervolgens doe je er niets mee... dan kun je er beter voor kiezen dit niet te benoemen. Dat maakt het wat overzichtelijker.
Als je omtrent slachtoffers informatie nodig hebt, kun je altijd hulp vragen aan je medeforumleden. Doe ik op brandweer- en politiegebied ook als het nodig is. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #119 Gepost op: 29 januari 2006, 19:47:36
Ik heb de casus meegelezen,en inderdaad je hebt er een mooie casus van gemaakt.Maar wat Jorrin al aangaf,let op met wat je doet.Voordat je het weet wordt het TE groot,en raak je als je niet oppast zelf de weg kwijt en komt er een hoop onduidelijkheid.Bedenk met een casus goed van te voren wat je wil,maar ook wat je wilt bereiken en laat je je een klein beetje leiden door de reacties.En dat bedoel ik dan vooral met updates,geef niet te snel meer info weg laat je  dan leiden door de reacties.Soms moet je al heel snel een update geven,de andere keer duurt dat een paar dagen.En soms kun je een updat geven om de boel even op te jutten,wat ik je ook een paar keer heb zien doen  ;)

En dan,Jorrin zei het ookal.Weet je iets niet zeker over de ambulancetak of de politie?schroom niet,en vraag het aan medeforumleden.Heb ik ook gedaan,ik wist een aantal dingen niet.Ik heb Jorrin gemaild,en zij heeft mij toen het een en ander verteld.En omgekeerd is het ook al gebeurt.
Maar zo voor de eerste keer heb je er een leuke casus van gemaakt,en heb jij je er goed doorheen geslagen.En weet,alle begin is moeilijk.Succes met de eventuele volgende  ;) ;)