wat is de (meer) waarde van deze laatste opmerking? Vind ik niet echt `hoogleraar` waardig, als zo over EHBO-ers wordt gedacht
Uberhaupt wordt hier door enkele personen heel erg laag dunkend gedacht over EHBO'ers. Alsof we op een zaterdagmiddagje paar uurtjes les hebben gevolgd, papiertje krijgen en 2 jaar erna weer een zaterdagmiddagje les volgen omdat anders het papiertje afloopt.
En ja, zoals ik al eerder aangaf: Je hebt altijd van die EHBO'ers die denken dat ze arts zijn. Die zul je ook altijd houden. En je zult er ook altijd houden die maar 1x in het jaar een herhalingsmiddagje hebben "omdat het moet". Maar zeker hier op het forum zijn er genoeg die zeer geregeld herhalingslessen hebben en inzetten draaien waarbij ze iets moeten doen (van pleistertje plakken tot reanimatie). Dat zijn over het algemeen wel de mensen die een inschatting kunnen maken of er een ambulance nodig is (professionele hulp) of dat het ook zonder gele auto kan en iemand naar de HAP sturen.
maar niemand stelt toch dat je geen ambulance mag vragen
Jawel, er is vaker eerder dit topic gezegd dat ik niet de MKA kan/mag bellen met de vraag voor een ambulance (en de reden waarom!). Want dit bepaald de computer na het invoeren van gegevens.