Hier nog een astma patient....
Als ik (gelukkig niet vaak meer) een astma aanval heb dan zie je niks meer aan mij, misschien dat je ziet dat ik dan heel kort ademmig ben. Ik heb al mijn hele leven last van astma, heb zelfs 2 keer in het ziekenhuis gelegen toen ik 7 en 9 was, zoveel last dat ik ervan had. Ik ben onderandere alergisch voor huisstofmijt,huisdieren (honden-katten-konijnen-enz.enz.) en voor sigaretten rook. Als ik bijvoorbeeld met een konijn gespeelt heb dan kon je er donder op zeggen dat ik er last van kreeg.
Dit is 1 van de oorzaken waardoor ik een astma aanval kan krijgen.
Ook kan dit in de winter zijn als je verkouden bent en heel veel last van vastzittende slijm hebt. Op een gegeven moment dan kan je het daar zo benauwd van krijgen dat je dus ook een astma aanval ervan kan krijgen. Het beste kan je dan zo iemand in een douche cabine of ruimte zetten met de warme kraan vol open (niet eronder natuurlijk) zodat het een stoomcabine begint te lijken. Dan komt het slijm los en word dit overgegeven of uit gehoest.
Ik heb zo een paar dingen neergezet waar ik last van heb, waardoor, wat de verschijnsellen dan zijn en wat je eraan kan doen. Ik hoop dat je hier iets van kan gebruiken tijdens het spelen.
Mvrgr,
Jochem