ambulancebroeder voor de rechter

Auteur Topic: ambulancebroeder voor de rechter  (gelezen 13943 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 oktober 2005, 12:00:42
Weet je wel hoe een en ander werkt?

nee, ik kom uit Zeeland, daar lopen we allemaal nog op klompen en gaan een patient halen met de kruiwagen.....nou goed ???


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #11 Gepost op: 5 oktober 2005, 12:01:44
Het woord nalatige heb ik weg gehaald



Het was de titel van een persbericht. Je kunt niet zomaar de titel wijzigen, lijkt mij


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #12 Gepost op: 5 oktober 2005, 12:03:30
nee, ik kom uit Zeeland, daar lopen we allemaal nog op klompen en gaan een patient halen met de kruiwagen.....nou goed ???

snap even je reactie niet.
Ik werk zelf al 7 jaar bij de arrestantenzorg en het gaat wel even anders dan in het krantenartikel wordt verteld.


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 5 oktober 2005, 12:04:45
snap even je reactie niet.
Ik werk zelf al 7 jaar bij de arrestantenzorg en het gaat wel even anders dan in het krantenartikel wordt verteld.

Denk er dan nog maar eens goed over na..... 8) En krante-artikelen moet je zowiezo nooit tot op de letter geloven....die geven er altijd een eigen draai aan. ;)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #14 Gepost op: 5 oktober 2005, 12:07:39
Het was de titel van een persbericht. Je kunt niet zomaar de titel wijzigen, lijkt mij
In het artikel zoals geciteerd staat vanuit de krant heb ik geen veranderingen in aangebracht.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 5 oktober 2005, 15:07:10
I
Weet je wel hoe een en ander werkt?

Ik begrijp heel goed hoe het werkt. Als ambulancebroeder heb je je niet in te laten met de oorzaak van het ongeval. Je zit vooraan in de keten en mocht je onterecht besluiten iemand niet mee te nemen kun je je niet verschuilen achter andere instanties die ws niets gedaan zouden hebben als je iemand wel mee had genomen en kom je in het beklaagde bankje wanneer dat verkeerd afloopt.
Als je daar als reden opgeeft dat je iemand niet meegenomen hebt dat:

Citaat
die vent had lopen rotzooien met verdovende middelen, nou is tie dood: eigen schuld, dikke bult!


Dan heeft je verdediging een hele kuif!

Als je moraalridder wilt spelen moet je een ander vak kiezen, bijna alle ongevallen waarbij een ambu nodig is worden veroorzaakt door verkeerd handelen. Als je daar naar een afweging gaat maken (eigen schuld dikke bult) of je al of niet gaat vervoeren ben je een gevaar voor de mensheid en in het verkeerde vak terecht gekomen en kun je beter ophoepelen en openbare aanklager worden.

Dan wordt een en ander wat zorgvuldiger afgewogen, ben je tenminste onderworpen aan de wet, wordt niet ad hock beslist, heeft het so ook nog een kans om zich te verdedigen en wordt hij ws niet ter dood veroordeeld.


Henk


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #16 Gepost op: 5 oktober 2005, 15:34:44
Dan wil ik graag bij deze de collega veel sterkte en wijsheid toewensen voor volgende week.


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #17 Gepost op: 5 oktober 2005, 15:37:07
Dan wil ik graag bij deze de collega veel sterkte en wijsheid toewensen voor volgende week.

Daar sluit ik me geheel bij aan!
TWITTER foto's suck....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 5 oktober 2005, 17:23:48
Typisch weer, de RIAGG EN de huisartsendienst in gebreken gebleven, en wie staat er voor de rechter? De ambulanceverpleegkundige. Als die vent niet had lopen rotzooien met verdovende middelen, was ie nou ook niet dood geweest: eigen schuld, dikke bult!

De kop moet trouwens ook worden veranderd, totdat hij veroordeeld wordt, is hij niet nalatig geweest.

Ik wens de betrokken collega's veel sterkte.

Carl.
Ik ben het hier volledig mee eens,een mens is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar doen en laten.Wil iemand aan de verdovende middelen,dan is dat  persoon zijn eigen keuze.
En wat nu als die verslaafde geen hulp wilde?
Moet dan een ieder die wat mankeert op straat alsnog maar die ambulance in worden gesleurt?
Het kan heel goed wezen dat die verslaafde geen hulp wilde hebben


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 5 oktober 2005, 17:52:28
Ik ben het hier volledig mee eens,een mens is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar doen en laten.Wil iemand aan de verdovende middelen,dan is dat  persoon zijn eigen keuze.
En wat nu als die verslaafde geen hulp wilde?
Moet dan een ieder die wat mankeert op straat alsnog maar die ambulance in worden gesleurt?
Het kan heel goed wezen dat die verslaafde geen hulp wilde hebben

Peter, waar leg jij de grens waarbij je het niet nodig vindt dat iemand vervoerd wordt.

Zullen wij proberen daar een protocol voor te ontwikkelen?

Ik doe al vast een voorzet: hoofdtrauma geen veiligheidsriemen om wel meenemen (ik rijd zelf wel een per ongeluk een klein stukje zonder.)

Te dik: hartaanval niet meenemen (ik ben net 13 kilo kwijt).

Te hard met drank op tegen een boom: niet meenemen, eigen schuld dikke bult (ik drink niet).

Te hard zonder drank tegen een boom uuuuh... hij reed te hard, dus... ik twijfel een beetje... erg veel te hard niet meenemen, niet zo erg veel te hard: wel zou ik zeggen, voordeel van de twijfel...

En ook van mijn kant sterkte en vooral veel wijsheid voor de collega's van deze broeder.

Henk