12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 31977 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #120 Gepost op: 15 april 2006, 19:09:57
Zijn er geen mensen met een eigen ooggetuige verslag..... of is er door Remkes een spreekverbod opgelegd....  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #121 Gepost op: 16 april 2006, 17:16:11
Remkes wel gezien. Z'n motor escorte stond op hem te wachten op onze loodspost 05 op de A13 thv Delft Zuid, BurgerKing. En wat wil je verder van de oefening weten. Zo'n oefening voor "ons" als zoveelste ambu, is een gezellig samenzijn om oude en nieuwere bekende tegen komen.



Maar het blijft natuurlijk leuk om onder politie begeleiding vanaf Delft naar de Maasvlakte gedirigeerd te worden. En dat alles onder prio 1. Op die manier is het ook voor ons en de motorbegeleiding een leermoment. "Mijn" begeleiders kende net als ons de route niet, en hadden geen benul waar de Maasvlakte ligt. Dus via CityGis begeleiding, knipperlichten en versnellers van sirenes de route kenbaar gemaakt.



En ter plaatse . . . . tja ff je kunstje vertonen en weer retour eigen regio.

RR (heeft nog geen plek gevonden voor de 180 Mb film van de begeleiding)
Elke hulpverlening start met communicatie.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #122 Gepost op: 16 april 2006, 17:35:56
Zijn er geen mensen met een eigen ooggetuige verslag..... of is er door Remkes een spreekverbod opgelegd....  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ik was er niet.. ::) maar mijn collega's hadden vooral het onderdeel wachten beoefend... ::) en daarnaast het snel omhangen en daarna wachten.... eten in 10 min omdat je ingezet wordt en daarna een uur in je busje zitten... ::) waren niet onverdeeld positief over de oefening wachten :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #123 Gepost op: 16 april 2006, 18:03:16
Ik heb ik in ieder geval het idee dat de conclusie fout is. De laatste tijd hoor ik zo vaak:
"geen bereik"
"sorry, we hoorden u niet"
"wij hoorde u wel, maar u ons niet, dus hebben we even een oude analoge porto gehaald"
"de **.** kan mij niet verstaan, wilt u er even nartoe rijden en blablabla doorgeven"
"C2000 laat ons weer in de steek"
enz.

Dan geloof je toch zelf niet dat C2000 in Rotterdam-Rijnmond klaar is voor gebruik! Volgende maand de koppeling met analoog eraf, kan nog leuk worden :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #124 Gepost op: 16 april 2006, 20:21:01
Ho ho,

ik denk dat de Rotterdamse gebruikers inderdaad minder ervaren zijn als in andere regio's. Zeker in den beginne van de oefening waren er "kleine" gebruikersfouten. Maar ik zelf heb niks gemerkt van het niet functioneren van C2000. Telkens bij het aanroepen van de MKA geen enkel probleem ondervonden. Alleen was het telkens aansluiten in de rij wachtenden. Maar ja, je weet dat je niet de enige bent, dus . . . .

Wat wel irritant is, is dat verpleegkundigen nooit een porto dragen, behalve bij dit soort uitstapjes. En er dan snel tekst en uitleg gegeven moet worden waarom hun porto uit moet ivm rondzingen. En dan blijven er verpleegkundigen steefvast doorpraten, terwijl hun porto gigantisch aan het rondzingen is. Zouden ze het nu echt niet snappen?

RR (die het een leuke dag vond)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #125 Gepost op: 17 april 2006, 14:18:38
Ho ho,

ik denk dat de Rotterdamse gebruikers inderdaad minder ervaren zijn als in andere regio's. Zeker in den beginne van de oefening waren er "kleine" gebruikersfouten. Maar ik zelf heb niks gemerkt van het niet functioneren van C2000. Telkens bij het aanroepen van de MKA geen enkel probleem ondervonden. Alleen was het telkens aansluiten in de rij wachtenden. Maar ja, je weet dat je niet de enige bent, dus . . . .

RR (die het een leuke dag vond)

Van die oefening en de ambu op C2000 weet ik niets, waar daar kan ik niets van horen. Ik baseer mijn tekst op wat ik hoor over de ether van de politie. Dat het bij de ambulancedienst wél goed zit is natuurlijk heel fijn, is dat in ieder geval in orde. Voor de politie is nog wat tijd nodig denk ik, maar ik vraag me af of ze dat redden voor mei.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #126 Gepost op: 17 april 2006, 16:21:51
Van de week ging een wagen verkeerssurveillance RM naar de A15 bij Papendrecht om een spoedtransport op te pikken. Moest van Gorinchem naar het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Kruisingen in de stad moesten afgezet worden. Alle eenheden moesten overschakelen naar gespreksgroep MK02, die gekoppeld stond met analoog 848 en portokanaal Ruit-1. Alle eenheden op dat kanaal/gespreksgroep konden elkaar wel verstaan, maar de meldkamer had geen enkele ontvangst en de wagens op straat konden de meldkamer ook niet ontvangen. Grote paniek op de meldkamer, met spoed verbindingsdienst naar de meldkamer. Uiteindelijk is een 2e wagen verkeerspolitie met spoed naar Papendrecht gereden om een oude analoge portofoon af te geven aan de wagen die het transport ging begeleiden (en die geen analoge apparaten meer in de wagen had!). Alles is toen analoog gegaan, waardoor er op verschillende kanalen (analoog, C2000, porto, mob) gewerkt werd. Er werd zowel op het normale werkkanaal van de meldkamer gewerkt als op het actiekanaal. Meldkamer was duidelijk not amused, en een uur later was men nog steeds driftig in de weer om de verbindingen te testen. Verslagje: "1301, kunt u voor een test naar MK02 gaan om ons op te roepen, dit ivm de grote problemen die we hadden ttv dat spoedtransport; de techneuten zijn aan het werk, maar snappen er niks van!"....... Dit soort berichten wekken bij mij in elk geval de indruk dat het toch niet ALLEEN maar onervarenheid is.....
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #127 Gepost op: 17 april 2006, 18:34:53
(...)

Heb je ook dat spoedtransport gehoord dat alle bruggen open gingen? (of is dat dezelfde?) Was ook een leuke :-\
Toen ook al problemen met C2000 wat niet gekoppeld kon worden. Op een gegeven moment ging een motorrijder van het district langs sommige posten om berichten van de meldkamer door te geven :-X Dat is toch absurd!

Wel veel respect trouwens voor de politiemensen, want ook al was het alternatieve route op alternatieve route, het transport kwam veilig en nog behoorlijk snel op de plaats van bestemming. Petje af ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #128 Gepost op: 17 april 2006, 19:01:20
Klopt; dat was 'm. Eerst de Brienenoord open, toen via de Stadionweg-Laan op Zuid richting Erasmusbrug. Erasmusbrug open, toen snel rechtsaf via de Stieltjesstraat de Willemsbrug over en uiteindelijk toch nog in het Sophia gekomen. (die ambu-bemanning zal wel gedacht hebben......toeristische route?) Was ECHT handelen naar omstandigheden, maar gelukkig weer goed gegaan. Die motorrijder gaf de positie van het transport mondeling door inderdaad..... lekker houtje-touwtje he.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #129 Gepost op: 18 april 2006, 22:21:34
Zeker, maar knap staaltje inproviseren!

De motorrijder die ik bedoel was de 04.19, die berichten van de VCK door gaf aan de posten rond het DFP. 't komt wel goed (maar de vraag is wanneer :-X)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s