0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
Ik denk dat t m voor HOK zit in het medisch eindverantwoordelijk zijn voor de scholingen van en aan de instructeurs in het Rayon, wat zoveel betekent als verantwoordelijk voor de medisch inhoudelijke correctheid van het onderwijs (aan de instructeurs). Dit betekent niet dat een rayon verantwoordelijk is voor het "medisch" handelen van een hulpverlener (aldanniet instructeur of opgeleid door).Maar dit is mijn GBV, wellicht is er wel een beschrijving van.Eindverantwoordelijk is wellicht niet de juiste term in deze.
Zucht. Dubbel zucht... Zie topic "Eerstehulpverlening/ Lotus> Opleidingen Eerste hulp. Meerdere forumleden hebben hier last van: meningen spuien terwijl "ze" nooit een (basis/ bijscholing) eerstehulp (en daar ga ik weer: HOK/ RK/ LPEV/ KNRM/ LPEV/ Reddingsbrigade/ FAI etc. ) hebben gevolgd.
Dat zegt dan heel veel over het OK. Medische eindverantwoordelijkheid kan toch nooit worden belegd bij een "niet medicus"?
Beste expert Ik ben nieuw en kijk per toeval even hier maar heb het even ovoor je opgezocht. Volgens het oranje kruisDe medisch eindverantwoordelijke is: Een arts, verpleegkundige of fysiotherapeut die de theorie en achtergronden van de leerstof voor het diploma Eerste Hulp en de daarop aansluitende modules beheerst. Hij/zij is BIG3 2 geregistreerd als arts of verpleegkundige en is in het bezit van een geldig door de NRR erkend certificaat instructeur BLS/AED .Dhr mag dit dus inderdaad zijn.
Als je het vervelend vindt om te antwoorden moet je het niet doen. Forumlid RemRoof was reeds zo vriendelijk om de uitleg te geven.Wat betreft je opmerking over het volgen van de 1 of andere ehbo opleiding heb je gelijk ik heb nog nooit zo'n cursus gevolgd. En dat is ook niet nodig om er een mening over kunnen hebben.
Klopt het dat de OK instructeur zich "medisch docent" kan noemen?
Pjoe, dank je voor deze reactie! Een mening hebben en geen (vak)inhoudelijke kennis hebben, dat is denk ik het begin van deze gehele discussie. Meningen tellen wel degelijk! Het gesprek wordt wel makkelijker als alle feiten op tafel liggen en niet wordt uitgegaan van aannames.
Het zegt natuurlijk ook iets over de cursisten. Als U en ik deftig met de benen over elkaar op de eerste rij zouden zitten in het klasje van dhr. Hoefnagel zal er vast wel eentje genegen zijn om dhr. Hoefnagel even bewust te maken van zijn positie, toch?