Ik heb voor een langere periode ook in een prius (geen plug in) gereden (die van me pa) toen ik net m'n rijbewijs had (2 jaar terug). Ondanks de discussie over het verbruik, 1:21 is zonder moeite te halen, gewoon vlot accelereren. Sterker nog dat wordt zelfs geadviseerd vlot accelereren en daarna zoveel mogelijk constant rijden. Voor de rest zijn die hybrides in ieder geval de prius niet geschikt voor politiewerk vanwege de punten die hierboven genoemd zijn.
Wegligging: Beroerd, boven de 140 gaat de auto een beetje zweven voor je gevoel, besturing is niet direct, erg snel onderstuur.
Acceleratie is bij 0-60 km/h nog wel aardig door het koppel van de elektromotoren, boven de 120 wordt de acceleratie gewoon traag alleen houd et bij 175 inderdaad wel een beetje op. Auto is gemaakt om rustig te rijden, erg comfortabel maar qua stuurgedrag om te janken.
Dat samen met de bovenstaande punten is een hybride kansloos (iig de prius). Het moet of brandstof of (over een tijdje) electrische auto's, nu is dat niet haalbaar.
De politie moet gewoon gaan voor een auto met een lekkere vlotte diesel, een goede wegligging, en een auto die niet moeilijk te rijden is (zodat elke agent het maximale eruit kan halen). En er zijn serieus genoeg mogelijkheden die binnen het budget vallen met en een dikkere motor (180-240 pk) en een goede wegligging. Daarnaast moet er echt eens grondig naar de uitrusting gekeken worden, die moet echt een stuk lichter, dit komt de prestaties van de auto in alle opzichten te goede.