Als ik het zo beluister op de TV en lees in de kranten een bouwval en een slangenkuil daar aan de top.
Inderdaad, ik heb ook begrepen dat voormalig korpschef Bouman voorlopig gewoon aan mag blijven als extern adviseur van de nationale politie (180.00 euro per jaar!).
Het zegt mij al weer genoeg omdat het aan echt leiderschap en daadkracht ontbreekt. De minister of huidige korpschef hoort te zeggen dat ze Bouman ontslag geven in plaats van dat men het eerst langdurig en uitvoering wenst te onderzoeken. Je kan het makkelijk besluiten omdat alleen al door dit interne rapport en de ophef de persoon Bouman alle schijn tegen heeft. De huidige korpsleiding kan en zal daarom nu geen enkel advies van Bouman overnemen of gebruiken. Je schiet je namelijk als leidinggevende zelf in de voet als je na het verschijnen van je eigen interne onderzoeksrapport nog iets doet op basis van een (kostbaar) advies van Bouman.
Als we bij onze ambulancedienst een soortgelijke situatie zouden hebben gehad had ik Bouman gisteren al weg willen hebben om de goede wil uit te stralen richting al het politiepersoneel die keihard werken voor schooiersloontjes (ze gingen zelfs actievoeren voor een paar knaken extra loon) en de belastingbetalers.
Uiteraard zegt het ook genoeg over Bouman zelf omdat je pas een echte vent bent als je weet wat de eer aan jezelf houden. Als mij dit was overkomen had ik het de nieuwe korpschef en minister niet lastiger gemaakt dan nodig is door zelf mijn ontslag aan te bieden.