Die idioten worden steeds slimmer (zie het geval van de hond onder het kratje van afgelopen week). De eigenaar van het park zal meestal niet eens weten dat er een hond in de auto zit, dus weigert ze niet.
Ergste aan dat soort gevallen is dat men wel degelijk weet dat wat zij doen niet mag en dus bijna zeker ook wel weet dat er risico's aan zitten (want anders zou het immers niet verboden zijn, plus dat er werkelijk elke keer dat er gemeld wordt dat het niet mag er ook gezegd wordt wat het gevaar is).
Immers, je doet geen moeite om iets te verhullen als je of denkt dat het gewoon is toegestaan en veilig is, of er daadwerkelijk niet bij nadenkt (het welbekende "vergeten").
Hoe oer- en oerdom het ook mag zijn, ik kan nog altijd (een
heel iets klein beetje) meer begrip op brengen voor iemand die daadwerkelijk niet beseft hoe gevaarlijk het is om dier of kind in de auto te laten, of iemand die "alleen even vijf minuutjes weg is om te tanken en naar de wc te gaan" vervolgens toch wat langer bezig blijkt te zijn en daarbij vergeet dat er ook nog een dier achterin zit. (Kan ik me overigens al erg weinig bij voorstellen, maar dat iemand daadwerkelijk
vergeet dat zijn/haar kind in de auto zit...), dan voor iemand die
weet dat er nog een dier achter in zit,
weet lange(re) tijd weg te zijn én weet dat dat niet kan/mag en het toch doet.