Ja, ik heb ook het risico vermeden door geen verklaring af te leggen.
Dus ja ik begrijp je punt en als ik in jouw positie was liet ik 'm ook niet zien als dat volgt op een batterij aan dreigementen. En als je naam op dezelfde zijde staat als je foto en dienstnummer vind ik dat het pasje aangepast moet worden ten behoeve van de veiligheid van de toonder van de pas.
Toch snap ik het denk ik niet.
Een agent probeert onder een "verplichting" uit te komen terwijl wachtmeesters van de KMAR, bezig met een politietaak, met hun achternaam op hun uniform lopen. Het valt mij ook op dat, mocht er iets aan de knikker zijn, een wachtmeester van de KMAR zich netjes met zijn achternaam voorstelt en je van een agent 9 van de 10 keer alleen een hand krijgt.
Er wordt van alles aangedragen om maar onder het tonen van een legitimatie uit te komen (zelfs van aspiranten) maar waarom? Omdat de agent bedreigd zouden kunnen worden? Hoe zit het dan met een burger? Die is getuige of slachtoffer geweest van een strafbaar feit en, terwijl hij dat niet wil, zijn zijn gegevens in het PV gekomen en hij wordt bedreigd en is thuis niet meer veilig. Toch moet de burger de volgende keer zijn ID tonen EN voelt hij zich niet veilig in zijn eigen omgeving. Een diender kan zijn collega's inseinen en zal sneller bijval/steun krijgen maar de burger....
@Grumpy; leuk gemeld maar ik had de "mensen" al voor mijn deur staan voor ik bij wijze van spreken zelf thuis was. Je kan het leuk aangeven maar als e even verkeerd tikken
zit je weken met de problemen.