ik heb bij mijn rij opleiding nooit geleerd dat enige militair anders dan de Kmar mij een stop teken kan geven alleen aan de port van een militairobject.
En waar heb jij gelezen/gezien dat er stoptekens door landmacht militairen gegeven worden?
Elke puber kan bij een dumpshop een camouflagepak kopen en daarmee voor aap gaan lopen en jij wilt mij gaan vertellen dat ik dan voor elke puberende aap maar moet stoppen als hij zijn hand opsteekt
Hetzelfde geldt voor een KMAR en/of politieuniform. En ook aan een (on)opvallende (politie)auto kan jij niet zijn dat daar echt politie en/of KMAR personeel inzit wanneer deze een transparant met STOP POLITIE tonen
of hem mijn voertuig moet laten doorzoeken
Als je staandegehouden bent kan je aan de ambtenaar (politie/KMAR/militair) vragen naar een legitimatiebewijs. Daaruit zal jouw moeten blijken dat je te maken hebt met een (B)OA. Als dat niet het geval is dan hoef jij je voertuig uiteraard niet door deze persoon te laten doorzoeken, maar ik weet zeker dat er dan heel snel een paar (B)OA's aankomen die de bevoegdheid wel hebben en dat het waarschijnlijk allemaal veel langer gaat duren.
We hebben in dit kikkerlandje een bevoegd gezag en daan hoort defensie, alweer behoudens de Kmar, helaas niet bij in vredestijd en voorals nog verkeren we hier niet in staat van oorlog.
Volgens mij heeft de regering juist wel gezegd dat we in oorlog zijn met terreur(organisaties). En verder zijn er, ook in vredestijd, wel degelijk verschillende andere diensten van Defensie die de bevoegdheid hebben in Nederland op te treden.
Ik ga het morgen ervaren, moet namelijk naar Schiphol om familie weg te brengen. Ik vermoed dat ik daar gewoon KMAR zie die de controles uitvoeren, en dat er ter beveiliging militairen bij staan. Niets om je verder druk om te maken. En mochten de dames/heren van de landmacht wel actief aan de controles meewerken, be my guest....