KLF, dat wij hier gern overeenstemming bereiken over wat de bevoegdheden zijn wil niet zeggen dat ze niet klip en klaar zijn.
Het onbegrensde wantrouwen van enkelen hier tegen de militair stuit mij echt tegen de borst. Alsof een militair iemand zou doorzeven als hij/zij anders praat of kijkt of een ander voorkomen heeft. Er zijn hier mensen die suggereren dat ze alleen maar zouden stoppen omdat ze bang zijn doodgeschoten te worden door die enge groene meneer met die lange loop. Hoe haal je het in je hoofd?
Dan de dreiging. Hoe bestaat het dat je de afrit Schiphol in de A4 gelijkstelt met een weg in Afghanistan? Dat je militairen wegzet als domme idioten die bijna racistisch omgaan met mensen die ze voor zich hebben. Dat is echt zo'n grote onzin dat ik me afvraag waarom ik uberhaupt nog de moeite neem om te reageren.
Het zijn geen hoogopgeleide professionals om politietaken uit te voeren in Nederland. Het maakt niet uit als ze in Afghanistan een keer een paar onschuldige burgers voor de donder schieten, zolang het niet in de media komt kraait er geen hond naar. Als er wel gedonder van komt veeg je het gewoon onder tapijt, filmrolletje kwijt, lijk toevallig vrij gegeven door een onderknuppel die er niet toe bevoegd was, etc.
Je zet ze nu in op de openbare weg in Nederland omdat we de echte politie en Kmar op hebben. Voorts is het iemand van de Kmar die hier schrijft dat als je niet stopt de auto doorzeeft kan worden. Op twitter is te lezen dat veel mensen kotsen van het gedoe en proberen de controles te omzeilen. Mensen staan een half uur of langer in de file dankzij deze controles.
In Tel Aviv, Doha, Dubai, New York is het normaal dat er altijd van dit soort checkpoints bij de internationale luchthaven zijn. Bij een aantal van de genoemde luchthavens is de kans zelfs groot dat je meerdere checkpoints moet passeren voor je bij de luchthaven komt. Er staan geen files van half uur of langer, het zegt wederom iets over niveau van de controles in Nederland. Het is wederom geen terreurgroep die de samenleving ontregeld maar de overheid zelf die wel zorgt dat mensen hun vlucht missen of ineens overgeleverd worden aan de publieksvriendelijke, goed getrainde soldaten van de landmacht