KLF, dat wij hier gern overeenstemming bereiken over wat de bevoegdheden zijn wil niet zeggen dat ze niet klip en klaar zijn.
Dat is inmiddels meer dan duidelijk, heb ik ook geen enkel probleem mee hopelijk is ook dat duidelijk.
Het onbegrensde wantrouwen van enkelen hier tegen de militair stuit mij echt tegen de borst. Alsof een militair iemand zou doorzeven als hij/zij anders praat of kijkt of een ander voorkomen heeft. Er zijn hier mensen die suggereren dat ze alleen maar zouden stoppen omdat ze bang zijn doodgeschoten te worden door die enge groene meneer met die lange loop. Hoe haal je het in je hoofd?
Dat overigens niet onbegrensde wantrouwen komt voort uit eigen ervaringen als militair, ervaring van familie (beroepsmilitairen) waarvan enkelen ook op missies zijn geweest, daarmee ook gelijk antwoordend op mijn dienst ervaringen, dat zijn derhalve niet de enige ervaringen waarop mijn mening is geschoeid.
Dan de dreiging. Hoe bestaat het dat je de afrit Schiphol in de A4 gelijkstelt met een weg in Afghanistan? Dat je militairen wegzet als domme idioten die bijna racistisch omgaan met mensen die ze voor zich hebben. Dat is echt zo'n grote onzin dat ik me afvraag waarom ik uberhaupt nog de moeite neem om te reageren.
Ik ben samen met jou ook wel van mening dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen missies en de situatie op de A4 immers, heb je op een missie een vorm van constante dreiging doch, is het in mijn optiek niet de dreiging die tot een verkeerde beslissing kan leiden maar, de onverwachte situatie en de daarbij behorende stress factor die het verloop onvoorspelbaar maken en derhalve een duidelijke afkadering van bevoegdheden noodzakelijk maken, iets wat overigens in beide gevallen geldt.
Daarnaast ben ik absoluut niet van mening dat ons defensie apparaat racistisch zou zijn, in tegendeel ik ben van mening dat de situatie leidend zal zijn zonder aanziens des persoons (in dat beeld is er absoluut geen wantrouwen en heb ik minder vertrouwen in andere handhavende diensten maar dat is niet de discussie wat mij betreft)
Dat defensie niet bij machte is ons eigen land te verdedigen is in mijn optiek een combinatie van beide een gebrek aan mankracht maar ook aan materialen en middelen.