Mijn punt is dat ze, in tegenstelling tot (B)OA's, geen stoptekens kunnen geven, mogen fouilleren, verbaliseren, etc.
Dat snap ik, alleen schijn jij te denken dat alle KMAR medewerkers op Schiphol die bevoegdheden wel hebben. Nogmaals, er lopen honderden KMAR beveiligers op Schiphol rond die zich uitsluitend met beveiligingstaken bezig houden. Het HRB eskadron in echter nog niet op de sterkte die men wil, en tot die tijd assisteren landmacht eenheden bij de beveiliging (zie de link van 22:36). Wat maakt het dus uit dat zij die bevoegdheden niet hebben? De KMAR beveiligers die het op termijn van hen over gaan nemen hebben die bevoegdheden ook niet.
Misschien alleen de (veiligheids) fouillering acties, volgens mij doen de HRB beveiligers daar ook aan mee, maar ik denk dat de landmacht militairen dat niet zullen doen en het lijkt mij ook niet nodig dat zij dat doen, aangezien er altijd KMAR mee gaat die de daadwerkelijke controles uitvoeren. De militairen bewaken alleen de locaties waar de controles plaatsvinden, en ik kan mij zo voorstellen dat zij wellicht samen met de HRB over het luchthaventerrein gaan surveilleren.