Even voor de controles die volgens sommige op de snelweg gebeurt. Als jullie de foto's bekijken gebeurt dit niet, hooguit dat er wegbarrieres zijn neergezet in de vorm van voertuigen. De controle van het voertuig gebeurt op de stukken weg die geen snelweg meer zijn omdat ze onder het beheer van Schiphol BV vallen.
Nee hoor, ik ben er zojuist langsgereden. Precies op de plaats waar ik het vermoedde en dat is dus net op het randje waar de snelweg ophoudt
https://www.google.nl/maps/@52.3077894,4.748827,3a,75y,123.42h,85.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5V3-7ElusnHdP5joc3_4ag!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Overigens stond daar wel zo'n container van de politie die je ook voor ambassades e.d. ziet staan en er stond een karretje met een lichtmast zodat ook in het donker gewerkt kan worden, maar ik zeg geen KMAR laat staan andere defensie personeel. Verder heb ik zo'n 1,5 uur op de luchthaven op plaza en bij de incheckbalies rondgelopen. Het aantal KMAR mensen dat ik in al die tijd heb gezien was nog steeds op 2 handen te tellen.
Wat me wel verbaasd is om te zien dat de militairen bewapend zijn.
Wat heeft het anders voor zin?
Dat is een beeld wat je niet snel ziet (was ook een no-go bij de voorgaande bijstand verlening), maar aangezien ik dus begrijp dat ze hier als beveiliging en niet als zoekploeg staan is het wel weer logischer.
Bij voorgaande bijstandsverlening ging het helemaal niet om het beveiligen van de luchthaven zelf, maar het controleren van (vertrekkende) passagiers.