Ik heb eens zoiets gehad, alleen op het stuk A2 tussen Sittard en Weert. Bestuurder van de personenauto was toen ook met van alles bezig behalve autorijden. Ik heb 112 gebeld, direct gemeld dat ik de telefoon aan het oor had omdat het niet anders ging (geen carkit en de speaker was kapot voor handsfree). Heb uitgelegd wat ik zag, kenteken doorgegeven erbij. Kreeg het advies om achter de auto te blijven rijden, op gepaste afstand. Werd gevraagd voor welk hectometerpaaltje, om de zoveel tijd opnieuw tot dat een opvallende Volvo mij voorbij kwam, die is voor de personenwagen gaan rijden en heeft deze de eerstvolgende afrit meegenomen. Ik kreeg het verzoek van de meldkamer om ook die afrit te pakken, maar stukje door te rijden, daar pikte een 2e Volvo mij op en heeft verklaring kort opgenomen van mij. Dag erop kreeg ik telefoontje dat deze bestuurder flink beschonken achter het stuur had gezeten. Vond vooral de terugkoppeling wel mooi van de agenten en ze vonden het ook fijn dat ik direct ook bij de meldkamer zei dat ik niet handsfree belde en waarom niet.