Nog een kleine aanvulling:
De meldingen worden op 2 plaatsen verkregen.
Waarom? Het kanaal wat mij het snelste voed met informatie (max 2 minuten vertraging) geeft een beknopte melding.
Bijvoorbeeld: :: PRIO 1 A15 L 125,0 Tiel HV Water (-) (SIS6.1) RPN 6531 7091 Inc 110824
Het tweede kanaal geeft uitgebreidere informatie, maar op de een of andere manier duurt dat ergens tussen de 5 en 12 minuten voordat die komt. Geen idee waar het aan ligt.
Daarom heb ik gekozen om beide informatiebronnen te gebruiken.
Een 'snelle' melding zodat je iets weet en de 'langzame' melding die je van heel veel informatie voorziet.
Ook de twitterberichten van Veiligheidsregio GZ (@CrisisGLZ) worden meegenomen. Dit zijn er niet veel, doorgaans enkel bij grote incidenten. Deze informatie vond ik belangrijk, maar was te lui om het via twitter te krijgen.
Mocht er iemand een goed idee hebben, dan verneem ik dat graag. Wat betreft hulpverlening ben ik eigenlijk een outsider die het interessant vind om het te volgen, maar geen cap-code of roepnummer kan herkennen (vandaar ook die 'langzame' melding).