Vliegtuigbom van 500 pond staat op scherp!

Auteur Topic: Vliegtuigbom van 500 pond staat op scherp!  (gelezen 3004 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sander-K

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 370
Gepost op: 5 oktober 2005, 21:40:15
Bron: www.abradio.nl

Regio – Bij graafwerkzaamheden is woensdagavond rond 19.10 uur een vliegtuigbom van 500 pond gevonden.
 
Door de aanraking van de graafmachine is er een chemische reactie ontstaan bij de ontstekingen van de Engelse vliegtuig bom. Hierdoor is uit voorzorg is de gehele N205 in beide richtingen tussen het Rottepolderplein en de N201 afgesloten.

Deze afsluiting duurt in ieder geval de komende 36 uur. Volgens de politie woordvoerder is de weg afgesloten omdat het risico van trillingen te minimaliseren en daardoor ontploffing te voorkomen.

Mogelijk wordt zelfs een start- en landingsbaan van Schiphol, de Polderbaan, afgesloten. Er bestaat ook een kans dat er een woonwijk in vijfhuizen ontruimd zal worden.

Foto's later vanavond op www.abradio.nl




Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2005, 21:51:59
Foto's staan nu online op :www.abradio.nl




Foto: Jeffrey Koper K³-media
Brandwacht 1e klas + WVD


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2005, 21:58:43
ik dacht het al  ;D

maarre als ik een knalletje hoor hier, weet ik dat ze iets fout hebben gedaan
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2005, 11:07:00
Holy cows!  :D

Dat gaat nog wel ff duren denk ik!  :P

Regio - Bij graafwerkzaamheden op een akker naast de provinciale weg N205 bij Vijfhuizen is woensdag een vliegtuigbom uit de Tweede Wereldoorlog gevonden.
De weg blijft tot vrijdagochtend in beide richtingen helemaal afgesloten. Het luchtverkeer vanaf Schiphol is waarschijnlijk tot donderdagavond laat ernstig ontregeld, doordat de Polderbaan tijdelijk niet kan worden gebruikt.

Uit eerste onderzoek van het Explosieven Opruimings Commando (EOC) blijkt dat het gaat om een 500-ponder van Engelse makelij. Het projectiel is gevoelig voor trillingen, ligt instabiel en staat mogelijk op scherp.

De Polderbaan kan volgens de LVNL tot donderdagavond 23.00 uur niet worden gebruikt. De Zwanenburgbaan, die daar parallel aan ligt, kan in die periode alleen worden ingezet voor opstijgend vliegverkeer in zuidelijke richting.

De bom ligt volgens de gemeente Haarlemmermeer buiten de bebouwde kom van de dorpskern van Vijfhuizen. De bewoners van vijf woningen die in de gevarenzone rond het projectiel liggen, zijn elders ondergebracht. De N205 is tussen de Schipholweg en de N201 en de Vijfhuizerweg afgesloten.

"Gelet op de instabiele toestand waarin de bom is komen te verkeren, kan er door het EOC niet eerder dan in de loop van vrijdagochtend worden begonnen met de ruimings werkzaamheden", aldus de gemeente Haarlemmermeer.

Bron: www.abradio.nl

Groetjuhs!  8)
343, never forget.


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2005, 16:55:35
Inmiddels is de situatie alweer wat veranderd. Het projectiel staat op scherp en heeft een tijdmechanisme waardoor de bom tot elf uur vanavond kan exploderen. De omwonenden zijn geëvacueerd. De weg (N205 of Drie Meren Weg) is in beide richtingen afgesloten.
Voor informatie over de vliegtuigbom bij Vijfhuizen is een nummer geopend: 023-5676880.

Groeten,

Bart


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2005, 16:37:09
hmm iemand zin om een gezellig forum kampvuur te bouwen?

maar het is wel gevaarlijk zeg, ik zag net al militaire colones rijden over de n201 die kant op
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2005, 22:34:51
Zijn er mensen met foto's?? Ik heb er nog maar weinig gezien.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2005, 22:37:11
ze hebben ook ver afgezet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 7 oktober 2005, 22:44:02
Van afzettingen kan je ook leuke plaatjes maken :)
Ik zag op bijv. op TV bij een afzetting een voertuig die ik nog nooit gezien heb
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeffrey

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 oktober 2005, 01:18:13
Voor foto's

www.abradio.nl

Groeten Jeffrey Koper k3 media