Ik verwacht van iemand met zijn niveau een fatsoenlijker deelname op dit forum.
haar niveau, dank U.
Voor de rest heb ik er weinig boodschap aan. Ik ben toevallig chirurg maar ik zou niet weten aan welk communicatieniveau ik zou moeten voldoen. Wie gaat bepalen hoe iemand van mijn niveau zich zou moeten uitdrukken?
Ik volg met grote regelmaat een debat in de Nederlandse tweede kamer. Ik denk dat mijn vermeende grofheid op dit forum wel mee valt als we het vergelijken met de volksvertegenwoordigers, immers als men iets aan niveau verwacht van een eenvoudig chirurgje dien je het zeker te verwachten van 2e kamerleden.
Als je over de dijken kijkt naar bijvoorbeeld de communicatieve vaardigheden en fatsoensnormen van Britse chirurgen, Amerikaanse chirurgen denk ik ook dat ik best mee val. Als we dan nog iets verder kijken naar wat buitenlandse politici eruit kramen, inclusief een Amerikaanse presidentskandidaat, denk ik dat mensen op dit forum eens wat minder moeten janken over de vorm maar het over de inhoud moeten gaan hebben.
Ik ben trots op mijn niveau omdat ik me dood zou schamen als ik het politieke correcte niveau zou hebben van de gemiddelde manager van Nederlandse hulpdiensten of de zorgbestuurders die schaamteloos de hulpverlening en zorg afbreken en bij ieder vreselijk incident er als de kippen bij zijn voor damage control. Je bent diep gezakt als burgemeester als je via omroep zeeland je burgers gaat waarschuwen niet te speculeren over de oorzaak. In Nederland is het gelukkig nog steeds je vrijheid als burger om ongeveer alles te mogen zeggen wat je maar wilt. Je mag speculeren tot je een ons weegt.
Ik verwijt bestuurders en managers enorm veel. Ze hebben het in de afgelopen jaren voor elkaar gekregen dat het brandweer-, ambulance-, en politiepersoneel zwijgt (omerta/angstcultuur) en nu gaan ze de burger ook nog even vertellen de mond te houden. Ik vind dat onfatsoenlijk, vreselijk onfatsoenlijk. Ik zou het fatsoenlijk vinden als ze eens excuus zouden aanbieden aan de burger en beloven dat dit drama (3 dode hoogbejaarde mensen op klaarlichte dag in een zorginstelling) nooit meer voor kan en mag komen.