Wat nu als de trein, met de auto die hij mee sleept, bij een punt komt waar een object dusdanig dicht naast het spoor staat, dat de auto deze zal raken. Bij een volgende overweg bijvoorbeeld. Auto kan zodanig zijdelings weg gedrukt worden dat er niets gebeurd. Hij kan echter ook verder achterwaarts eronder worden geduwd waar door hij bij het wiel stel in de buurt komt.Ook kan jij omlaag worden gedrukt tegen de rails, waardoor je een hefboom effect krijgt.
Het is niet alleen een 'op hol geslagen trein' wat een risico vormt.
Het zou kunnen dat een auto meegesleept wordt zoals jij beschrijft. Het komt soms ook voor, echter ken ik geen Nederlandse casus of buitenlandse casus waarbij het niet gemerkt is door de machinist en de treindienstleiding aangezien het vastzittende voertuig iedere keer een bovenleidingportaal en andere objecten met een rotklap raakt.
Het had bij dit ongeval ook kunnen gebeuren, echter was er hier geen sprake van, je kan het niet aan ingrijpen van een machinist of passagier toeschrijven, je kan het toeschrijven aan de factor geluk.
De trein is ook niet tot stilstand gekomen omdat er een wielen uit het spoor zijn gelopen. Als de machinist het niet zelf merkt zou een passagier mogelijk een ontsporing hebben kunnen voorkomen door de trein tot stilstand te brengen door aan de noodrem te trekken.
Ik zou het vreemd vinden als de heldenstatus van de Nederlandse politie kan krijgen voor het voorkomen van eventuele rampscenario's veroorzaakt door omstandigheden die nooit aan de orde zijn geweest.