Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017  (gelezen 57231 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CvB038

• Aspirant Hoofdagent Noord-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Aspirant niveau 4 Noord-Nederland
Reactie #160 Gepost op: 1 november 2016, 20:37:45
Citaat van: MrOfficer link=msg=1455239 date=1478026250
He wat goed zeg! Gefeliciteerd, je hebt echt een hele grote stap gezet nu!
Ik wilde net aan je gaan vragen of je nog wat gehoord had. Ben erg blij voor je.
Ik mag over een week opnieuw naar de academie om mijn psychologische keuring te doen, kan niet wachten  8)
Kreeg van meerdere mensen de tip om je zelf te blijven in het rollenspel, klopt dit of heb je nog andere tips voor me?
Had je het gevoel dat het een beetje ging of vond je het lastig?
Hi,
Dank je wel.
Kon het echt niet peilen of het wel of niet goed was, dus viel er vanmiddag een flinke last van m'n schouders.
Blijf absoluut jezelf tijdens de selectiedag, zowel bij het rollenspel als bij het psychologisch gesprek.
Ze prikken er zo doorheen alsof ze dit vaker doen  :D ;D

Hoe ging je conditietest? en binnen welke tijd moest je het halen?
Succes volgende week!

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #161 Gepost op: 1 november 2016, 20:41:37
Het is inderdaad belangrijk om jezelf te blijven, maar ik kan je vertellen dat het ook moeilijk is om iets anders te doen, omdat je voor de leeuwen wordt gegooid. Vergeet niet dat het rollenspel wel voor te bereiden valt op andere manieren. Het is namelijk zo dat ze bepaalde reacties willen uitlokken - het is hoe dan ook een test- en het is aan jou om daar een antwoord op te vinden. Verder kun je hier op het forum allerlei competenties vindendie van belang zijn tijdens dit onderdeel. Ik heb flink gegoogled op dit onderdeel en veel informatie gevonden hoe je moeilijke gesprekken voert op de werkvloer en überhaupt gesprekstechnieken.
Aspirant

MrOfficer

• Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #162 Gepost op: 1 november 2016, 21:09:30
Citaat van: CvB038 link=msg=1455246 date=1478029065
Hi,
Dank je wel.
Kon het echt niet peilen of het wel of niet goed was, dus viel er vanmiddag een flinke last van m'n schouders.
Blijf absoluut jezelf tijdens de selectiedag, zowel bij het rollenspel als bij het psychologisch gesprek.
Ze prikken er zo doorheen alsof ze dit vaker doen  :D ;D

Hoe ging je conditietest? en binnen welke tijd moest je het halen?
Succes volgende week!

Ik snap inderdaad dat er een ongelooflijke last van je schouders viel. Dat gebeurde bij mij zelfs bij onderdeel A haha.
Ik heb de conditietest gelopen in 2.54 en ik moest 3.07 halen. Ben best tevreden over het resultaat.

Bedankt! Ik ga ervoor en ga mijn uiterste best doen :)

MrOfficer

• Forum gebruiker
Reactie #163 Gepost op: 1 november 2016, 21:11:33
Citaat van: Charlie link=msg=1455248 date=1478029297
Het is inderdaad belangrijk om jezelf te blijven, maar ik kan je vertellen dat het ook moeilijk is om iets anders te doen, omdat je voor de leeuwen wordt gegooid. Vergeet niet dat het rollenspel wel voor te bereiden valt op andere manieren. Het is namelijk zo dat ze bepaalde reacties willen uitlokken - het is hoe dan ook een test- en het is aan jou om daar een antwoord op te vinden. Verder kun je hier op het forum allerlei competenties vindendie van belang zijn tijdens dit onderdeel. Ik heb flink gegoogled op dit onderdeel en veel informatie gevonden hoe je moeilijke gesprekken voert op de werkvloer en überhaupt gesprekstechnieken.

Kan je mij misschien iets meer vertellen over hoe ik het kan oefenen oid? Ik wil zo goed mogelijk daar aankomen om een zo groot mogelijke kans op een positief advies te hebben.
Ik heb inderdaad op het forum al een paar competenties gevonden, maar ik vind het lastig om dit te vertalen naar een situatie met daarbij behorende reactie op de actrice.

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #164 Gepost op: 1 november 2016, 21:36:54
Lees bijvoorbeeld dit:
http://www.assessmentinfo.nl/trainingsacteur/
https://www.psychologytoday.com/blog/hope-relationships/201407/9-ways-manage-difficult-conversations

Het is bekend dat je geen agent bent tijdens het rollenspel. Het is ook logisch dat je niet een gezellig gesprekje gaat voeren, maar dat je een bepaald probleem voorgeschoteld gaat krijgen en daar een oplossing voor moet vinden. Zorg ervoor dat je altijd naar die oplossing toewerkt, zonder dat je vergeet te luisteren naar de persoon tegenover je. Verder: luister, vat samen, vraag door.
Het is daarnaast nog belangrijk dat je overwicht toont zonder authoritair te zijn. Hoe je dit doet verschilt per persoon, maar denk aan je lichaamshouding, de toon en het volume van je stem, hoe ontspannen je overkomt en of je in staat bent om grenzen te stellen. Grenzen stellen is niet authoritair gedrag en het is erg belangrijk dat je dat goed in de gaten houdt.

Verdiep je verder in hoe een acteur het gesprek aanpakt, daar kan je vast wel wat over vinden op internet. Inzicht in hoe zij werken geeft rust en rust en controle is het belangrijkste wat je kan hebben.

Last but not least: oefen verschillende scenario's in je hoofd en probeer daarbij voor te stellen wat jouw gewenste reactie zou zijn. Bedenk zoveel mogelijk situaties in een gesprek waarbij je het moeilijk zou krijgen, bijvoorbeeld als iemand agressief wordt of totaal niet meewerkt en bedenk dan hoe je zou wíllen reageren.

Succes!
Aspirant

MrOfficer

• Forum gebruiker
Reactie #165 Gepost op: 1 november 2016, 23:31:40
Citaat van: Charlie link=msg=1455268 date=1478032614
Lees bijvoorbeeld dit:
http://www.assessmentinfo.nl/trainingsacteur/
https://www.psychologytoday.com/blog/hope-relationships/201407/9-ways-manage-difficult-conversations

Het is bekend dat je geen agent bent tijdens het rollenspel. Het is ook logisch dat je niet een gezellig gesprekje gaat voeren, maar dat je een bepaald probleem voorgeschoteld gaat krijgen en daar een oplossing voor moet vinden. Zorg ervoor dat je altijd naar die oplossing toewerkt, zonder dat je vergeet te luisteren naar de persoon tegenover je. Verder: luister, vat samen, vraag door.
Het is daarnaast nog belangrijk dat je overwicht toont zonder authoritair te zijn. Hoe je dit doet verschilt per persoon, maar denk aan je lichaamshouding, de toon en het volume van je stem, hoe ontspannen je overkomt en of je in staat bent om grenzen te stellen. Grenzen stellen is niet authoritair gedrag en het is erg belangrijk dat je dat goed in de gaten houdt.

Verdiep je verder in hoe een acteur het gesprek aanpakt, daar kan je vast wel wat over vinden op internet. Inzicht in hoe zij werken geeft rust en rust en controle is het belangrijkste wat je kan hebben.

Last but not least: oefen verschillende scenario's in je hoofd en probeer daarbij voor te stellen wat jouw gewenste reactie zou zijn. Bedenk zoveel mogelijk situaties in een gesprek waarbij je het moeilijk zou krijgen, bijvoorbeeld als iemand agressief wordt of totaal niet meewerkt en bedenk dan hoe je zou wíllen reageren.

Succes!

Held!! Hier ben ik echt heel erg blij mee. Super bedankt voor je hulp, hier kan ik zeker wat mee  098uo

Limburg1

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #166 Gepost op: 2 november 2016, 14:12:30
Proficiat met het behalen van deel A en deel B !!  098uo 098uo

Zijn er mensen in deze lichting en tevens op het forum voor de eenheid Limburg?

Tomk93

• Brigadier
  • Forum gebruiker
Reactie #167 Gepost op: 2 november 2016, 16:08:12
Citaat van: Limburg1 link=msg=1455380 date=1478092350
Proficiat met het behalen van deel A en deel B !!  098uo 098uo

Zijn er mensen in deze lichting en tevens op het forum voor de eenheid Limburg?

Niet voor deze lichting. Zit in de lichting van januari 2017. Heb er zin in. Wat moet jij nog allemaal doen?

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #168 Gepost op: 2 november 2016, 16:18:46
Maandag heb ik deel A gemaakt en voldoende gescoord. Vandaag stond deel B op het programma. Afgelopen keer haalde ik hier 1 punt te weinig op. Ik heb het gevoel dat ik het beter heb gedaan al brengt de opmerking van de psycholoog me wel erg aan het twijfelen. Die wees me er aan het einde nog heel duidelijk op dat er heel veel mensen solliciteren en er heel weinig plekken zijn.  Nu is het afwachten en hopen dat ik mij in het afgelopen jaar voldoende heb ontwikkeld

Limburg1

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #169 Gepost op: 2 november 2016, 17:01:35
Citaat van: Tomk93 link=msg=1455396 date=1478099292
Niet voor deze lichting. Zit in de lichting van januari 2017. Heb er zin in. Wat moet jij nog allemaal doen?

Hallo,

Ik heb een half jaar geleden een positief rapport behaald, alleen waren er op dat moment betere sollicitanten.
Nu nogmaals gesolliciteerd en toen kreeg ik te horen dat ik deel A en deel B over kan slaan omdat mijn rapport nog geldig was.
Hopelijk wordt ik uitgenodigd naar de volgende ronde. maar ik ben er bang voor dat er toch betere sollicitanten zijn.