Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017  (gelezen 56592 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Boogie1990

• Sollicitant Hoofdagent Oost Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #210 Gepost op: 15 november 2016, 00:39:52
Ook maar eens reageren hier, heb gesolliciteerd voor eenheid Brabant oost, (Wie nog meer btw)
Heb eerder dit jaar ook al gesolliciteerd maar toen helaas afgewezen nadat ik op reserve was gezet. Hopen dat het nu wel lukt, hoefde gelukkig de keuringen niet opnieuw te doen, maar nu het afgrijselijke wachten tot iedereen zo ver is.

karakartal

• Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #211 Gepost op: 15 november 2016, 07:11:29
Citaat van: CvB038 link=msg=1461369 date=1479148473
Misschien heb je juist zo erg gewerkt aan je overwicht dat dit te dik er bovenop lag. Te weinig overwicht is niet goed maar juist te veel lijkt mij ook niet ideaal.

Dag CvB038,

Lijkt me sterk, ik heb mijn rapport gezien en het is gewoon bijna hetzelfde als 4 jaar terug. Terwijl ik duidelijk aangaf aan de psycholoog dat ik in 2012 hierop was afgewezen, keihard ervoor heb getraind en nu weer hier zit. Toch keurt de beste heer mij daarop af, ik geloof dit niet.

Daarom ga ik ook verhaal halen, als dat mij niks oplevert ga ik gewoon door met mijn klacht. Ik word hier bestolen van mijn droom 2de x deel b 2de x overwicht 2de x met 1 puntje, 4 jaar lang heb ik gefocust om dat ene puntje op te krikken en nu word het bestolen.

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #212 Gepost op: 15 november 2016, 07:15:51
Citaat van: Daniel! link=msg=1461377 date=1479152413
Lekker laten rusten en wachten op het telefoontje van de psycholoog, dat is de enige die je kan vertellen wat hij/zij gezien heeft O0

Dag Daniel,

Ja inderdaad, mocht dat ook niks opleveren dan neem ik een stap verder.
2012 niet gehaald 1 puntje voor overwicht te weinig, toen dacht ik dat zou kunnen dan neem ik de tijd en ontwikkel ik me zeer zeker en solliciteer. Nu is het 4 jaar later (vacaturestop niet kunnen solliciteren na 1 jaar) en toch vinden ze het nodig om mij weer daarop af te rekenen.

Nope, this is not gonna happen again.

Kenar95

• Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
Reactie #213 Gepost op: 15 november 2016, 07:51:45
Misschien heb je juist zo erg gewerkt aan je overwicht dat dit te dik er bovenop lag. Te weinig overwicht is niet goed maar juist te veel lijkt mij ook niet ideaal.
Ik denk dat hier best een kern van waarheid in kan zitten Karakartal. Dat je lager dan het verplichte gemiddelde scoort op overwicht wil niet zeggen dat je teweinig overwicht toont. Dat kan ook juist betekenen dat je jezelf teveel wilde laten zien en te autoritair overkwam. Kortom een lage score op een punt wil niet zeggen dat je het teweinig hebt laten zien, het kan ook dat je er in doorgeschoten bent en teveel van hebt laten zien.

Maar ik was er niet bij en kan je persoonlijk niet beoordelen natuurlijk, wil het je alleen meegeven. Snap je gevoel dat je je bestolen voelt. Sterkte met het vervolg!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #214 Gepost op: 15 november 2016, 08:07:37
Citaat van: Kenar95 link=msg=1461406 date=1479192705
Ik denk dat hier best een kern van waarheid in kan zitten Karakartal. Dat je lager dan het verplichte gemiddelde scoort op overwicht wil niet zeggen dat je teweinig overwicht toont. Dat kan ook juist betekenen dat je jezelf teveel wilde laten zien en te autoritair overkwam. Kortom een lage score op een punt wil niet zeggen dat je het teweinig hebt laten zien, het kan ook dat je er in doorgeschoten bent en teveel van hebt laten zien.

Maar ik was er niet bij en kan je persoonlijk niet beoordelen natuurlijk, wil het je alleen meegeven. Snap je gevoel dat je je bestolen voelt. Sterkte met het vervolg!

Dag Kenar95,

Bedankt dat je mee denkt, ik waardeer het enorm. Ik zou dan niet weten waar ''overwicht'' voor staat; verbaal of non-verbaal iemand kunnen beïnvloeden. Nou, ik weet dat ik dit op een rustige manier heb gedaan, daar waar zij enorm uit haar dak ging (rollenspel) kon ik haar rustig krijgen, daar waar ze tegensprak heb ik haar duidelijk gemaakt.

Zou zeker kunnen dat ik teveel heb laten zien, maar dan zou ik echt niet meer weten wat ik precies moet doen voor een landelijke normscore van 3.

Ik ben 27 jaar, ben sinds mijn 21 bezig om bij de politie te komen, 2 x afgewezen op deel B. 2 x op deel A (sporttest) iets zegt me gewoon dat er iets niet klopt.

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #215 Gepost op: 15 november 2016, 08:33:57
Citaat van: karakartal link=msg=1461408 date=1479193657
Ik zou dan niet weten waar ''overwicht'' voor staat; verbaal of non-verbaal iemand kunnen beïnvloeden. Nou, ik weet dat ik dit op een rustige manier heb gedaan, daar waar zij enorm uit haar dak ging (rollenspel) kon ik haar rustig krijgen..
Volgens de regeling aanstelling:
7. Overwicht
Het verbaal en/of non-verbaal kunnen beïnvloeden van anderen en als autoriteit geaccepteerd worden.

Hieronder vallen onder meer overtuigingskracht, argumentatie, onderhandelen
.
Wellicht dus iets in je argumentatie of onderhandelingsmethode. Of misschien was je niet overtuigend genoeg volgens de normering.

Citaat van: karakartal link=msg=1461408 date=1479193657
Ik ben 27 jaar, ben sinds mijn 21 bezig om bij de politie te komen, 2 x afgewezen op deel B. 2 x op deel A (sporttest) iets zegt me gewoon dat er iets niet klopt.
2x afgewezen op de sporttest is gewoon niet fit genoeg dus dat wil niet zeggen dat er iets niet klopt. Afgewezen op deel B, dat ligt er toch echt aan wat je hebt laten zien. Wacht nu eerst even het telefoontje af van de selectiemedewerker. Je kan er nu toch niets meer aan doen. Snap echt dat je hier van baalt. Maar zeggen dat dit "not gonna happen" is, is natuurlijk ook iets roepen tegen beter weten in. Je gaat de uitkomst van de uitslag hier echt niet mee veranderen. Mocht je het nog steeds graag willen, richt je op de volgende sollicitatie. Kop op!

Vergeet niet dat er elke selectieronde honderden zo niet duizend mensen met je huidige gevoel achter blijven. Ze kunnen streng selecteren waar ze dat willen.

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 15 november 2016, 08:34:25
Balen karakartal. Overwicht is zeker niet hetzelfde als authoritair gedrag. Authoritair wil zeggen dat jij vanuit jouw machtspositie iemand jouw wil oplegt. Het moet omdat jij de baas bent. Overwicht betekent dat je zonder duidelijk machtsvertoon de situatie naar jouw hand zet en er meer ruimte is voor argumentatie etc.

De psycholoog zou je moeten kunnen vertellen waar het mis gegaan is.
Aspirant

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #217 Gepost op: 15 november 2016, 08:35:45
Proost was me net voor  ;)
Aspirant

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #218 Gepost op: 15 november 2016, 08:46:56
Citaat van: Proost link=msg=1461409 date=1479195237
Volgens de regeling aanstelling:
7. Overwicht
Het verbaal en/of non-verbaal kunnen beïnvloeden van anderen en als autoriteit geaccepteerd worden.

Hieronder vallen onder meer overtuigingskracht, argumentatie, onderhandelen
.
Wellicht dus iets in je argumentatie of onderhandelingsmethode. Of misschien was je niet overtuigend genoeg volgens de normering.
2x afgewezen op de sporttest is gewoon niet fit genoeg dus dat wil niet zeggen dat er iets niet klopt. Afgewezen op deel B, dat ligt er toch echt aan wat je hebt laten zien. Wacht nu eerst even het telefoontje af van de selectiemedewerker. Je kan er nu toch niets meer aan doen. Snap echt dat je hier van baalt. Maar zeggen dat dit "not gonna happen" is, is natuurlijk ook iets roepen tegen beter weten in. Je gaat de uitkomst van de uitslag hier echt niet mee veranderen. Mocht je het nog steeds graag willen, richt je op de volgende sollicitatie. Kop op!

Vergeet niet dat er elke selectieronde honderden zo niet duizend mensen met je huidige gevoel achter blijven. Ze kunnen streng selecteren waar ze dat willen.

Dat ik 2 x ben afgewezen voor de sporttest is inderdaad mijn fout, ik heb gewoon niet hard genoeg getraind en daar leef ik ook mee.

Maar om mij af te rekenen op 2 x overwicht terwijl ik bij alles 4 score en alleen daar 2 vind ik wel heel bizar, in 2012 scoorde ik bij alles een 5 en 4 en alleen op overwicht een 2. Ik heb gisteren meteen al contact opgenomen met selectie, de psycholoog zou mij terug gaan bellen ben benieuwd, ik heb hem daar ook verteld dat ik ooit gezakt was voor overwicht en dat ik 4 jaar lang (!) hard heb getraind om dit onder de knie te krijgen etc etc.

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #219 Gepost op: 15 november 2016, 08:52:45
Citaat van: Charlie link=msg=1461410 date=1479195265
Balen karakartal. Overwicht is zeker niet hetzelfde als authoritair gedrag. Authoritair wil zeggen dat jij vanuit jouw machtspositie iemand jouw wil oplegt. Het moet omdat jij de baas bent. Overwicht betekent dat je zonder duidelijk machtsvertoon de situatie naar jouw hand zet en er meer ruimte is voor argumentatie etc.

De psycholoog zou je moeten kunnen vertellen waar het mis gegaan is.

Ik wacht geduldig af wat de psycholoog mij gaat vertellen. Autoritair ben ik wel omdat ik dit heel vaak doe op mijn werk (leidinggeven) maar ook niet TE dat ik een dictator speel. Ik heb heel veel rollenspellen gespeeld op de politieacademie met professionals, die gaven mij telkens aan dat mijn overwicht goed zat, ook vonden ze het bizar dat ik op ''overwicht'' ben gezakt.

Wellicht iets niet laten zien het is en blijft een moment opname, ik ben zeker niet teleurgesteld, en zal keihard vechten voor mijn rechten, ik klink misschien heel boos, maar dat ben ik zeker niet.

Mocht de psycholoog niets opleveren (wat het geval zijn) dan gaat er een klachtenbrief naar Apeldoorn.