Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017  (gelezen 56591 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #230 Gepost op: 15 november 2016, 17:18:08
Citaat van: MrOfficer link=msg=1461485 date=1479222356
Als ik het goed uitgerekend heb, heb ik een score van 36 (zelfinzicht en communicatieve vaardigheden niet meegeteld, anders een score van 44)
Gefeliciteerd! Goed bezig man.
Vwb je score. Volgens mij hoort communicatieve vaardigheden er wel bij.
In de begeleidende tekst is te lezen: De opgetelde competentiescore (dit noemen we de totaalscore) van de competenties communicatieve vaardigheden, contactgerichtheid, inlevingsvermogen, initiatief, flexibiliteit, besluitvaardigheid, zelfinzicht en tolerantie moet aan een minimum voldoen. Daarna staat het getal wat dat minimaal moet zijn

MrOfficer

• Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #231 Gepost op: 15 november 2016, 17:25:52
Citaat van: Proost link=msg=1461499 date=1479226688
Gefeliciteerd! Goed bezig man.
Vwb je score. Volgens mij hoort communicatieve vaardigheden er wel bij.
In de begeleidende tekst is te lezen: De opgetelde competentiescore (dit noemen we de totaalscore) van de competenties communicatieve vaardigheden, contactgerichtheid, inlevingsvermogen, initiatief, flexibiliteit, besluitvaardigheid, zelfinzicht en tolerantie moet aan een minimum voldoen. Daarna staat het getal wat dat minimaal moet zijn

In dat geval heb ik een score van 33, weet je of dit een beetje ok is of is dit een rede om mij bijvoorbeeld niet uit te nodigen voor het korps gesprek?
Weet iemand eigenlijk of er veel mensen niet uitgenodigd worden voor het korps gesprek?

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #232 Gepost op: 15 november 2016, 17:40:11
Citaat van: MrOfficer link=msg=1461500 date=1479227152
In dat geval heb ik een score van 33, weet je of dit een beetje ok is of is dit een rede om mij bijvoorbeeld niet uit te nodigen voor het korps gesprek?
Weet iemand eigenlijk of er veel mensen niet uitgenodigd worden voor het korps gesprek?
Wat was de minimum score die je moest halen? (voor PoKu is dit 34 maar voor hoofdagent weet ik niet)

guest15549

• Gast
Reactie #233 Gepost op: 15 november 2016, 18:02:32
Zijn de beoordelingen van deel B en de taal- en intelligentietesten op deel A hetzelfde qua niveau voor alle functies?

Ik had in 2014 gesolliciteerd als vrijwilliger (mbo 2) en ik vraag me af of de door mij behaalde scores ook voor een functie met hogere opleidingseis voldoende zou zijn.

Ik had 40 punten (exclusief overwicht, stressbestendigheid en integriteit) maar als ik de scores hier zie lijkt me dat wat te hoog..

guest15549

• Gast
Reactie #234 Gepost op: 15 november 2016, 18:16:28
Citaat van: MrOfficer link=msg=1461500 date=1479227152

Bij m'n eindgesprek in 2015 werd mij verteld dat ze de inhoud van je rapport (inclusief de cijfers) niet in te zien krijgen maar alleen of je aan de eisen voldoet.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #235 Gepost op: 15 november 2016, 18:18:21
Citaat van: RS496 link=msg=1461508 date=1479229352
Zijn de beoordelingen van deel B en de taal- en intelligentietesten op deel A hetzelfde qua niveau voor alle functies?

Ik had in 2014 gesolliciteerd als vrijwilliger (mbo 2) en ik vraag me af of de door mij behaalde scores ook voor een functie met hogere opleidingseis voldoende zou zijn.

Ik had 40 punten (exclusief overwicht, stressbestendigheid en integriteit) maar als ik de scores hier zie lijkt me dat wat te hoog..
De score op deel A (taal- en intelligentietesten) is gebaseerd op een database met eerdere resultaten van mensen op dat betreffende niveau. Dat betekend dus dat jij in 2014 op basis van jouw prestaties vergeleken met anderen van dat niveau 2 een bepaalde score haalde (bijvoorbeeld 15 van de 20). Dat betekend niet dat je dan op de toets van bijvoorbeeld hoofdagent ook die score gehaald zou hebben.

Dat is hoe het met taal- en intelligentietesten werkt. Of dat ook zo is met de competenties weet ik niet zeker. ;)

MrOfficer

• Forum gebruiker
Reactie #236 Gepost op: 15 november 2016, 18:20:45
Citaat van: Proost link=msg=1461505 date=1479228011
Wat was de minimum score die je moest halen? (voor PoKu is dit 34 maar voor hoofdagent weet ik niet)

Hoofdagent is minimaal een score van 30. Hopen dat ze me uitnodigen en dat ik ze kan overtuigen dat ik de juiste persoon voor de politie ben  :)

MrOfficer

• Forum gebruiker
Reactie #237 Gepost op: 15 november 2016, 18:23:22
Zoals ik het hierboven lees is het dus gewoon afwachten.. Maximaal 8 weken maar hoop toch voor die tijd wat te horen. Zijn er hier agenten of aspiranten dus mij kunnen vertellen hoelang het bij hun duurde?

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #238 Gepost op: 15 november 2016, 18:36:37
Citaat van: RS496 link=msg=1461513 date=1479230188
Bij m'n eindgesprek in 2015 werd mij verteld dat ze de inhoud van je rapport (inclusief de cijfers) niet in te zien krijgen maar alleen of je aan de eisen voldoet.
Klopt. Dit geldt voor de eenheid. W&S, die ook de selectie maken van wie er door gaan en wie niet, zien die scores wel en baseren hun keuze daar op.

MrOfficer

• Forum gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 15 november 2016, 19:00:44
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel kandidaten er zijn voor de hoeveelheid functies, toch? Hoorde bij de PA een verhaal van een jongen die was afgewezen, maar toch werd gebeld dat hij toch door mocht omdat er te weinig mensen waren. Ik ben benieuwd. Hopen dat ik uitgenodigd wordt   8) Volgensmij hebben we eerst nog bewust blauw (ik weet niet of iedereen daar heen gaat, of alleen de mensen die door mogen)

Zijn er nog meer kandidaten voor Den Haag die nog in de race zijn?