Haha Mrofficer. Je hebt er heel veel zin in zo te lezen! En dat is mooi om te zien omdat ik zelf precies hetzelfde dacht als jij.
3 weken geleden heb ik mijn aanstelling gekregen. Nadat ik mijn rapportage had ontvangen was ik al erg blij, maar... ik was er nog lang niet. Word ik nu wel of niet uitgenodigd? Is mijn rapportage wel goed genoeg? Ik heb best veel 4en en 5en gescoord.. hmm er zullen wel mensen zijn die 6en en 7en gescoord hebben... dat van mij is denk ik dan toch niet goed genoeg. Maar... deel A heb ik heb ik wel goed gemaakt.. maarja.. deel B is natuurlijk belangrijker of kijken ze toch naar beide?
Allemaal dingen die toen door mijn hoofd gingen. Uiteindelijk na 4 weken kreeg ik een telefoontje. Hoi Tom, ik wil graag een datum plannen voor je eindgesprek.
Mijn vreugde kon niet op, op dat moment.
Een paar dagen eerder had ik al mijn uitnodiging voor bewust blauw gekregen. Bij ons (eenheid Limburg) waren alle kandidaten die uitgenodigd werden voor het eindgesprek, ook uitgenodigd voor de bewust blauw dag. Wij zaten dus met 14 personen daar, en al deze 14 personen hadden dan binnenkort het eindgesprek.
Ik neem aan dat dit in andere eenheden ook zo is, en dat je alleen op bewust blauw wordt uitgenodigd als je ook op eindgesprek mag.
Na het positieve eindgesprek ging alles erg snel. De medische keuring kon ik één week later al inplannen en 2 weken na de medische keuring mocht ik al op gesprek komen voor het veiligheidsonderzoek.
Eén dag na dit gesprek kreeg ik al de uitslag gevolgd door de mail van W&S met als titel: "aanstelling".
Dus.. het kan inderdaad al heel snel gaan na je rapportage, maar het kan zijn dat je ook 8 weken moet wachten, vooral omdat de opleiding pas in mei begint en er misschien nog veel kandidaten op keuring moeten. Vooral rustig blijven en vertrouwen in jezelf hebben.
Daarnaast heb je op deel B ongeveer hetzelfde gescoord als ik. Mag ik je dan wel vragen wat je scores zijn bij deel A?
Alvast veel succes met wachten en hopelijk komt je droom dan zo snel mogelijk uit!