Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017  (gelezen 57250 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CvB038

• Aspirant Hoofdagent Noord-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Aspirant niveau 4 Noord-Nederland
Reactie #240 Gepost op: 15 november 2016, 20:18:39
Citaat van: MrOfficer link=msg=1461517 date=1479230602
Zoals ik het hierboven lees is het dus gewoon afwachten.. Maximaal 8 weken maar hoop toch voor die tijd wat te horen. Zijn er hier agenten of aspiranten dus mij kunnen vertellen hoelang het bij hun duurde?
Ik wacht nu (pas) 2 weken af, dus nog maar maximaal 6 weekjes te gaan...  ;D
Lijkt nu al een eeuwigheid die onduidelijkheid.

MrOfficer

• Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #241 Gepost op: 15 november 2016, 21:04:33
Citaat van: CvB038 link=msg=1461556 date=1479237519
Ik wacht nu (pas) 2 weken af, dus nog maar maximaal 6 weekjes te gaan...  ;D
Lijkt nu al een eeuwigheid die onduidelijkheid.

Haha, dat snap ik. Ik vind het nú al lang duren.  :D Nee zonder gekheid we moeten gewoon even wachten tot onze eenheden alle resultaten binnen hebben.
Persoonlijk denk ik niet dat het nog héél lang zal duren, ze zijn namelijk al een hele tijd bezig met testen van de kandidaten.
Bij een vriend van me duurde het 1.5 week, maar die zat waarschijnlijk als een van de laatste.

Gek gevoel dat we nu al 2 van de 3 echte testen hebben doorstaan. Zal mijn droom (en dan bedoel ik ook écht droombaan) dan eindelijk uit komen?  098uo

Tomk93

• Brigadier
  • Forum gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 16 november 2016, 00:59:56
Haha Mrofficer. Je hebt er heel veel zin in zo te lezen! En dat is mooi om te zien omdat ik zelf precies hetzelfde dacht als jij.
3 weken geleden heb ik mijn aanstelling gekregen. Nadat ik mijn rapportage had ontvangen was ik al erg blij, maar... ik was er nog lang niet. Word ik nu wel of niet uitgenodigd? Is mijn rapportage wel goed genoeg? Ik heb best veel 4en en 5en gescoord.. hmm er zullen wel mensen zijn die 6en en 7en gescoord hebben... dat van mij is denk ik dan toch niet goed genoeg. Maar... deel A heb ik heb ik wel goed gemaakt.. maarja.. deel B is natuurlijk belangrijker of kijken ze toch naar beide?
Allemaal dingen die toen door mijn hoofd gingen. Uiteindelijk na 4 weken kreeg ik een telefoontje. Hoi Tom, ik wil graag een datum plannen voor je eindgesprek.
Mijn vreugde kon niet op, op dat moment.
Een paar dagen eerder had ik al mijn uitnodiging voor bewust blauw gekregen. Bij ons (eenheid Limburg) waren alle kandidaten die uitgenodigd werden voor het eindgesprek, ook uitgenodigd voor de bewust blauw dag. Wij zaten dus met 14 personen daar, en al deze 14 personen hadden dan binnenkort het eindgesprek.
Ik neem aan dat dit in andere eenheden ook zo is, en dat je alleen op bewust blauw wordt uitgenodigd als je ook op eindgesprek mag.
Na het positieve eindgesprek ging alles erg snel. De medische keuring kon ik één week later al inplannen en 2 weken na de medische keuring mocht ik al op gesprek komen voor het veiligheidsonderzoek.
Eén dag na dit gesprek kreeg ik al de uitslag gevolgd door de mail van W&S met als titel: "aanstelling".

Dus.. het kan inderdaad al heel snel gaan na je rapportage, maar het kan zijn dat je ook 8 weken moet wachten, vooral omdat de opleiding pas in mei begint en er misschien nog veel kandidaten op keuring moeten. Vooral rustig blijven en vertrouwen in jezelf hebben.
Daarnaast heb je op deel B ongeveer hetzelfde gescoord als ik. Mag ik je dan wel vragen wat je scores zijn bij deel A?
Alvast veel succes met wachten en hopelijk komt je droom dan zo snel mogelijk uit!

Matt2

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #243 Gepost op: 16 november 2016, 09:39:05
Na ontvangst van mijn rapport heb ik contact opgenomen met de psycholoog om het rapport uit te leggen Als ik het goed begrepen heb, kijkt men naar je somscore. De scores van de taaltest, cognitievetest enz wegen minder zwaar mee, voor het uitnodigen voor het korpsgesprek. Deze scores dien je gewoon voldoende te halen.

Mijn somscore is 38 en ik had bijvoorbeeld 10/20 op de cognitieve test.

MrOfficer

• Forum gebruiker
Reactie #244 Gepost op: 16 november 2016, 09:48:09
Citaat van: Tomk93 link=msg=1461628 date=1479254396
Haha Mrofficer. Je hebt er heel veel zin in zo te lezen! En dat is mooi om te zien omdat ik zelf precies hetzelfde dacht als jij.
3 weken geleden heb ik mijn aanstelling gekregen. Nadat ik mijn rapportage had ontvangen was ik al erg blij, maar... ik was er nog lang niet. Word ik nu wel of niet uitgenodigd? Is mijn rapportage wel goed genoeg? Ik heb best veel 4en en 5en gescoord.. hmm er zullen wel mensen zijn die 6en en 7en gescoord hebben... dat van mij is denk ik dan toch niet goed genoeg. Maar... deel A heb ik heb ik wel goed gemaakt.. maarja.. deel B is natuurlijk belangrijker of kijken ze toch naar beide?
Allemaal dingen die toen door mijn hoofd gingen. Uiteindelijk na 4 weken kreeg ik een telefoontje. Hoi Tom, ik wil graag een datum plannen voor je eindgesprek.
Mijn vreugde kon niet op, op dat moment.
Een paar dagen eerder had ik al mijn uitnodiging voor bewust blauw gekregen. Bij ons (eenheid Limburg) waren alle kandidaten die uitgenodigd werden voor het eindgesprek, ook uitgenodigd voor de bewust blauw dag. Wij zaten dus met 14 personen daar, en al deze 14 personen hadden dan binnenkort het eindgesprek.
Ik neem aan dat dit in andere eenheden ook zo is, en dat je alleen op bewust blauw wordt uitgenodigd als je ook op eindgesprek mag.
Na het positieve eindgesprek ging alles erg snel. De medische keuring kon ik één week later al inplannen en 2 weken na de medische keuring mocht ik al op gesprek komen voor het veiligheidsonderzoek.
Eén dag na dit gesprek kreeg ik al de uitslag gevolgd door de mail van W&S met als titel: "aanstelling".

Dus.. het kan inderdaad al heel snel gaan na je rapportage, maar het kan zijn dat je ook 8 weken moet wachten, vooral omdat de opleiding pas in mei begint en er misschien nog veel kandidaten op keuring moeten. Vooral rustig blijven en vertrouwen in jezelf hebben.
Daarnaast heb je op deel B ongeveer hetzelfde gescoord als ik. Mag ik je dan wel vragen wat je scores zijn bij deel A?
Alvast veel succes met wachten en hopelijk komt je droom dan zo snel mogelijk uit!

Bedankt voor je leuke reactie! Is het duidelijk dat ik enthousiast ben over het politiewerk?  0098
Super bedankt dat je jouw procedure even hebt uitgelegd, zo kan ik een beetje een beeld krijgen hoe het er bij mij uit kan gaan zien.
Ik stuur je even een persoonlijk berichtje met mijn scores  O0

Stephanbk

• Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #245 Gepost op: 16 november 2016, 11:03:32
Hey allemaal,

Ik was al op de briefselectie afgewezen. Maar zit nu alles eventjes door te lezen hoe het met iedereen is verlopen.
Goed om ook veel positieve berichten te horen, kijk persoonlijk zelf alweer uit naar de volgende keer dat ik mag solliciteren.

Ik wil iedereen nog even succes wensen met de laatste loodjes en vooral het lange wachten. Uiteindelijk is het naar mijn idee het allemaal waard.

MrOfficer

• Forum gebruiker
Reactie #246 Gepost op: 16 november 2016, 11:33:15
Citaat van: Stephanbk link=msg=1461655 date=1479290612
Hey allemaal,

Ik was al op de briefselectie afgewezen. Maar zit nu alles eventjes door te lezen hoe het met iedereen is verlopen.
Goed om ook veel positieve berichten te horen, kijk persoonlijk zelf alweer uit naar de volgende keer dat ik mag solliciteren.

Ik wil iedereen nog even succes wensen met de laatste loodjes en vooral het lange wachten. Uiteindelijk is het naar mijn idee het allemaal waard.

Bedankt  :) Succes bij de volgende keer solliciteren! Ik was de eerste keer op deel A afgevallen en 2e keer op de briefselectie afgewezen, dus je kan zeker de volgende keer wel doorkomen  O0

Sollicitant N4

• Sollicitant Hoofdagent eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #247 Gepost op: 16 november 2016, 15:39:27
Hier nog een sollicitant voor eenheid den Haag, ben benieuwd of en wanneer we een uitnodiging voor het eindgesprek krijgen. 8 weken wachten, voor mijn gevoel staan de 3 weken die ik tot nu toe gewacht heb gelijk aan een jaar ;D

MrOfficer

• Forum gebruiker
Reactie #248 Gepost op: 16 november 2016, 20:43:32
Citaat van: Sollicitant N4 link=msg=1461680 date=1479307167
Hier nog een sollicitant voor eenheid den Haag, ben benieuwd of en wanneer we een uitnodiging voor het eindgesprek krijgen. 8 weken wachten, voor mijn gevoel staan de 3 weken die ik tot nu toe gewacht heb gelijk aan een jaar ;D

Leuk, nog een sollicitant van Den Haag! Ik verwacht dat we helaas nog wel even moeten wachten. Ons wachten wordt beloond, komt goed  O0
Succes met je sollicitatie! Zou het leuk vinden om je voortgang te volgen hier!  :)

Sollicitant N4

• Sollicitant Hoofdagent eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #249 Gepost op: 21 november 2016, 11:32:05
Weet iemand of we bericht per mail krijgen? Of een telefoontje van: "Ik wil een afspraak met je maken voor het eindgesprek..."