Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017  (gelezen 56620 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MrOfficer

• Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #340 Gepost op: 12 januari 2017, 14:34:32
Citaat van: Matt2 link=msg=1473392 date=1484225257
Lekker!!! Gefeliciteerd.. Op naar de laatste loodjes. O0

ps. bij het eindgesprek.. Had jij het blaadje van de voorbereiding presentatie voor je liggen of alles uit het hoofd? Dit laatste zie ik wel tegenop. Dat ik 1 van de 10 vragen vergeet ofzo

Je hebt de vragen voor je liggen. Dit vinden ze goed. Let wel op dat je niet te veel vanaf het blaadje doet. Ze willen zien dat je reageert wat je denkt en niet wat je wil dat ze horen, daar prikken ze zo doorheen.

Les

• Aspirant Hoofdagent eenheid Oost Brabant
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #341 Gepost op: 12 januari 2017, 15:03:53
Toch maar besloten om een account aan te maken. Heb vandaag ook mijn eindgesprek gehad en ook een voorlopige aanstelling ondertekend :)! Zoals MrOfficer zegt probeer jezelf te zijn, beste tip die er is. Heb trouwens gesolliciteerd voor Oost Brabant.

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #342 Gepost op: 12 januari 2017, 15:23:43
Gefeliciteerd allen die door zijn  O0

Wat betreft het hebben van papieren etc bij het eindgesprek: het is in feite een sollicitatiegesprek. Je presenteert jezelf aan je eenheid. Hoe wil je overkomen? Als iemand die gedegen voorbereid is? Iemand die graag aantekeningen maakt over zaken die belangrijk zijn? Iemand die graag aan het eind nog even voor de zekerheid checkt of alles besproken is? Heb je een strak kladblok? Heb je een paar frommeltjes met onleesbare aantekeningen en zit je zenuwachtig voor- en achterkant te checken met trillende handen?
Bedenk je vooral hoe je wilt overkomen en trek daar je conclusies uit. De rest is niet relevant. Je kunt met en zonder papier goed overkomen.
Aspirant

Matt2

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #343 Gepost op: 12 januari 2017, 15:30:35
dank voor de reactie.. Helder.

Mij ging het erom. In de voorbereidingsopdracht worden 10 vragen gesteld waar je een antwoord op moet geven. Het verwerken van deze 10 vragen in een presentatie, leek mij misschien lasting omdat je wellicht dan een vraag vergeet door bijvoorbeeld de spanning.

Komen zij dan zelf met deze vragen of is het daarom handig om de vragen voor je te hebben liggen. Zodat je tussentijds even kan spieken of je niets vergeet.

ik heb mij goed voorbereid hoor, dus het gaat wel goed komen. Maar moest daar toch even aan denken.

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #344 Gepost op: 12 januari 2017, 15:39:13
Ja ik snap het. Je presentatie duurt max 10 minuten en ik geloof dat er anderhalf uur voor het gesprek staat. Alle dingen die je in de presentatie niet noemt waar zij iets over willen weten zullen ze dan alsnog aan je vragen. Komt helemaal goed!

En een spiekbriefje vind ik juist een uiting van zorgvuldigheid, als je het maar subtiel gebruikt en niet juist erdoor afgeleid wordt of bijvoorbeeld teveel naar beneden gaat kijken. Het moet wel een gesprek blijven, niet een voorleessessie.

Ik heb de presentatie meerdere malen hardop geoefend, ook voor mijn vriendin en ook voor de spiegel hoe raar dat ook klinkt. Dat geeft je een heel goed beeld en op die manier zie je gauw je zwakke punten. Je kan hem bijvoorbeeld ook opnemen.
Aspirant

Matt2

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #345 Gepost op: 12 januari 2017, 15:51:20
Top.. dank je voor de tips

CvB038

• Aspirant Hoofdagent Noord-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Aspirant niveau 4 Noord-Nederland
Reactie #346 Gepost op: 12 januari 2017, 19:03:04
MrOfficer en Les beide gefeliciteerd met jullie voorlopige aanstelling.

Ook ik heb zojuist het eindgesprek gehad en positieve aanstelling gehad (voorlopig)
Wat een ontzettend lekker gevoel.

Sharontly

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #347 Gepost op: 13 januari 2017, 10:20:32
Gefeliciteerd allemaal!

Boogie1990

• Sollicitant Hoofdagent Oost Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #348 Gepost op: 13 januari 2017, 13:57:06
Ook ik heb gisteren mijn eindgesprek gehad voor Oost-Brabant en ook ik heb een positief antwoord gehad. Op naar de volgende ronde!
Iedereen die het eindgesprek nog heeft veel succes!

Les

• Aspirant Hoofdagent eenheid Oost Brabant
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #349 Gepost op: 13 januari 2017, 17:43:05
Citaat van: Boogie1990 link=msg=1473572 date=1484312226
Ook ik heb gisteren mijn eindgesprek gehad voor Oost-Brabant en ook ik heb een positief antwoord gehad. Op naar de volgende ronde!
Iedereen die het eindgesprek nog heeft veel succes!
Gefeliciteerd!

Inmiddels ook al bericht gehad van de medische keuring. Gaat opeens heel snel allemaal.