Ja zoiets hoorde ik ook alleen je weet maar nooit.. hoop zo dat ik deze keer wél door de briefselectie kom want vanaf dan kan je jezelf pas echt bewijzen.
Ah kijk toevallig! Mijne is al wel afgestudeerd maar alsnog superleuk. Zo hoor je ook alle verhalen en wil je het des te meer om er ook bij te komen haha.
Het scheelt inderdaad dat je toen niet echt afgewezen was en gewoon weer opnieuw mocht solliciteren. Aangezien jij door de briefselectie al bent gekomen hoe zit het nou eigenlijk met aantal kandidaten? Laten ze echt ongeveer 10 mensen per beschikbare plaats doorgaan omdat volgens hun 1 op de 10 het haalt of laten ze veel minder door de selectie? En daarnaast was jouw ervaring dat ze veel mensen met dubbele culturele soort van voorrang hebben vergeleken met NL dat die al vrij snel erdoorheen komen?
Ja echt he! Die verhalen maken het dat je het nog meer wilt!
Ik weet niet meer goed hoeveel kandidaten ze er toen door hebben laten gaan, naar mijn idee wel ietsjes meer dan "10 mensen voor 1 plek". Maar het lag er geloof ik niet ver vanaf.
" Omdat er méér geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond."
Dit stond toen in de mail die ik kreeg.
Maar wat je afkomst ook is, je zal wel alles gewoon moeten halen en misschien dat ze dan wanneer er 2 kandidaten zijn met bijvoorbeeld hetzelfde rapport etc. Ze dan voor de persoon kiezen die bijvoorbeeld half Turks is.
Maar hier kan ik echt niet over oordelen. Op de test dagen zelf was eigenlijk van alles wel wat