Aanrijding met ambulance Spijkenisse 06-10-2005

Auteur Topic: Aanrijding met ambulance Spijkenisse 06-10-2005  (gelezen 2740 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

  • Gast
Gepost op: 6 oktober 2005, 20:06:58
Aanrijding met ambulance

Spijkenisse- Op de kruising Hekelingseweg met de Ruwaard van Puttenweg is aan het einde van de middag een motorrijder met een ambulance in aanrijding gekomen. De motorrijder werd zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis. Of de ambulance met zwaailampen en sirenes reed is niet bekend. De technische ongevallen dienst van de politie Rotterdam-Rijnmond onderzoeken hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. De ambulancebroeders kwamen met de schrik vrij.
De motor is totaal loss.

foto's: www.mediatv.nl




brw_sluis

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2005, 20:09:06
Zo die heeft wel een harde klap gemaakt zeg :o


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2005, 20:11:13
Zo die heeft wel een harde klap gemaakt zeg :o

Ik hoop morgen meer uit een politie persbericht te halen.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2005, 20:17:24
zo, van die motor is niet al te veel meer over :o


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2005, 20:33:49
zo, van die motor is niet al te veel meer over :o

Een motor is sneller total loss dan een auto.
Ik hoorde eens van iemand dat als een motoromvalt (bijvoorbeeld) en hij komt aan de 1000 euro schade dat tie dan total loss verklaard kan worden  :-X


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2005, 00:00:18
Aan het nummer van de ambulance (172) en die in de capcode te zien was hij onderweg voor een A1-rit:

1420072 16:19:31 06-10-05 G AMBU  A1 KLOMPENMAKERSTRAAT 112 Hoogvliet (HVT) ONGEVAL CPA Rotterdam-Rijnmond

en kort daarna verscheen deze melding:

1420059 16:27:12 06-10-05 G AMBU  A1 SCHENKELWEG Spykenisse (SPY) ONGEVAL CPA Rotterdam-Rijnmond ( Traumateam Heli Lifeliner 2 )

Alles bij elkaar heel erg vervelend voor betrokkenen.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2005, 01:19:45
Het is altijd heel vervelend als een ambulance (of ander hv voertuig) betrokken raakt bij een ongeval.
Niet alleen van de bemanning van de betrokken ambulance, maar ook voor de patient, en de bemanning van de bijgevraagde ambulance die hun collega's moeten behandelen.

Veel sterkte aan de bemanning (vooral voor de chauffeur zal het emotioneel wel moeilijk zijn) en uiteraard aan de gewonde motorrijder.

Ik hoop zoiets nooit zelf te mogen meemaken, al zie je het de laatste tijd wel vaker terugkomen in de media.
Een paar weken terug raakte een ambulance van mijn dienst (wel met andere standplaats) ook betrokken met een ongeval.



jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2005, 01:45:51
Het is altijd heel vervelend als een ambulance (of ander hv voertuig) betrokken raakt bij een ongeval.
Niet alleen van de bemanning van de betrokken ambulance, maar ook voor de patient, en de bemanning van de bijgevraagde ambulance die hun collega's moeten behandelen.

Veel sterkte aan de bemanning (vooral voor de chauffeur zal het emotioneel wel moeilijk zijn) en uiteraard aan de gewonde motorrijder.

Ik hoop zoiets nooit zelf te mogen meemaken, al zie je het de laatste tijd wel vaker terugkomen in de media.
Een paar weken terug raakte een ambulance van mijn dienst (wel met andere standplaats) ook betrokken met een ongeval.
[ur]http://i4.photobucket.com/albums/y111/vuurvechter/240905KS/heverambu008.jpg[/url]
Heb je hier iets meer over de afloop?? ziet er nl niet echt fijn uit  :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Karim

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 7 oktober 2005, 02:17:59
Heb je hier iets meer over de afloop?? ziet er nl niet echt fijn uit  :-\

De 100 wagen van Mechelen die vandaag op het Dodoensziekenhuis in Mechelen stond is vrijdag in de late avond betrokken in een ongeval.
De ziekenwagen was een transport aan het doen naar Leuven met een patiënt aan boord.
Op de Leuvense Steenweg in Hever is de ziekenwagen vermoedelijk gehinderd geweest door een auto die voor de ziekenwagen reed.
De ziekenwagen is gekanteld en tegen een boom geschoven.
De voorkant was zwaar beschadigd en de ziekenwagen Mercedes Sprinter is per total.

De ambulancier , patiënt , verpleegkundige en arts die aan boord zaten raakten allen gekwetst.


Naar wat er ik later van gehoord heb zou de ambulancier (die reed) het redelijk goed maken en vielen zijn verwondingen mee.
De toestand van de overige inzittende weet ik niet.
Aangezien het nog maar een kleine 1,5 week geleden is gebeurd is er nog niet zo veel heel bekend over daar de politie nog met hun onderzoek bezig is.

Wel is bekend dat de veroorzaker van het ongeval dronken was en na het ongeval is doorgereden. Gelukkig hebben getuigen het kenteken van die chauffeur klootzak opgeschreven en dit doorgegeven aan politie.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 7 oktober 2005, 08:31:01
Aan het nummer van de ambulance (172) en die in de capcode te zien was hij onderweg voor een A1-rit:

1420072 16:19:31 06-10-05 G AMBU  A1 KLOMPENMAKERSTRAAT 112 Hoogvliet (HVT) ONGEVAL CPA Rotterdam-Rijnmond

en kort daarna verscheen deze melding:

1420059 16:27:12 06-10-05 G AMBU  A1 SCHENKELWEG Spykenisse (SPY) ONGEVAL CPA Rotterdam-Rijnmond ( Traumateam Heli Lifeliner 2 )

Alles bij elkaar heel erg vervelend voor betrokkenen.

Bedankt!