8 oktober landelijke open politiedag

Auteur Topic: 8 oktober landelijke open politiedag  (gelezen 10668 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #40 Gepost op: 26 september 2005, 15:55:29
Nee, hier in Amsterdam ook niet ;D

Ik heb inmiddels gesproken met meerdere agenten in A-A. En die zeiden dat ik geduld moest hebben, het zou deze week op de site van politie-amsterdam-amstelland.nl staan....

Dus ff wachte.....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #41 Gepost op: 28 september 2005, 20:22:43
k heb op school al wat gevraagd, zelfde antwoord, geduld hebben, maar mocht ik meer weten laat ik het jullie weer weten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #42 Gepost op: 29 september 2005, 17:31:53
www.politie-amsterdam-amstelland.nl

Ietsje meer inmiddels....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #43 Gepost op: 29 september 2005, 20:10:58
Het programma in Zuid-Holland-Zuid:

POLITIESPEKTAKEL OP LANDELIJKE POLITIEDAG
PAPENDRECHT  - Op 8 oktober 2005 vindt de Landelijke Politiedag 2005 in Papendrecht plaats. De hele dag door kan het publiek op een leuke manier kennis maken met het werk van de politie en haar veiligheidspartners waaronder 3VO, Stichting Tegen Zinloos Geweld, Meld Misdaad Anoniem, Stichting Helpende Politiehanden, Stichting Jeugd en Jongerenwerk Midden Holland, Koninklijke Marechaussee, Stichting Veiligheid en Toezicht en het KLPD.
Rondom de parkeerplaats bij zwembad ‘De Hooght’ en in jeugdcentrum ‘Interval’ aan de Lange Tiendweg in Papendrecht zullen diverse activiteiten, spectaculaire demonstraties en informatiestands voor jong en oud te zien en te beleven zijn. De dag wordt om 10.00 uur spectaculair geopend door korpschef R.G.C. Bik. De bezoekers kunnen zich tot 16.00 uur op het terrein vermaken. Toegang en deelname zijn gratis.

Activiteiten
Het thema van de dag is ‘aangifte’. Om dit thema in te vullen, kunnen de bezoekers ter plaatse ervaren hoe een (digitale) aangifte in zijn werk gaat. Ook zal het 900-jarig bestaan van Papendrecht in de schijnwerpers staan: diverse agenten zullen zich omtoveren tot de agenten uit het verleden om zo het geheel een speciaal tintje te geven. Verder laten verschillende collega’s en veiligheidspartners op spectaculaire wijze iets van hun werk zien. Bezoekers kunnen meedoen aan een alcoholcontrole en ogentest. Er wordt diverse informatie aangeboden, kinderen kunnen een vingerafdruk laten maken bij de technische recherche en meedoen aan een ballonnenwedstrijd bij de stand van de stichting Tegen Zinloos Geweld. Goochem het gordeldier zal volop aanwezig zijn en uitgedeeld worden aan de kleintjes. Verder geeft agent Bromsnor preventietips tegen zakkenrollen en voor de echte durfals is er de kantelsimulator: een auto waarin men zelf kan ervaren hoe het is om ondersteboven te hangen om vervolgens veilig uit de gordels te komen. Iedereen wordt aangeraden om een fototoestel mee te nemen, want er zullen vele leuke fotomomenten zijn!

De Koninklijke Marechaussee is die dag aanwezig met informatie en pantservoertuigen. Om 12.00 uur vindt een spectaculaire demonstratie plaats die erg dicht bij de realiteit ligt. Zo krijgen burgers een goed beeld van waar hulpdiensten in het echt mee te maken krijgen.  

De Mobiele Eenheid (ME), de brandweer, de ambulance, de hondengeleiders en de traumahelikopter komen eveneens in actie en ook het Biketeam van de Politie Zuid-Holland-Zuid laat zien wat het in huis heeft. Speciaal voor jongeren komt bureau HALT en de jip-jop-bus van de stichting Jeugd en Jongerenwerk Midden-Holland.  Ook zullen 2 top-skaters (waaronder Jos Theissens, Nederlands kampioen ‘03) hun kunsten vertonen op de skatebaan van jeugdcentrum de Interval.

Door het publiek actief te betrekken bij de verschillende activiteiten wil de politie meer betrokkenheid verwerven voor het politiewerk. Ook wil de politie tijdens de Landelijke Politiedag het contact tussen burgers, politie en veiligheidspartners verder versterken. Speciaal hiervoor is er een koffiehoek in de tent bij de stand van de politie Papendrecht. Hier kunnen de bezoekers laagdrempelig ‘buurten bij de buurtagent’ onder het genot van een kopje koffie.

Verder zullen de activiteiten en demonstraties voor het nodige spektakel zorgen. Bij regen of slecht weer zullen zo veel mogelijk activiteiten naar binnen worden verplaatst, maar uiteraard hopen we op mooi weer!

Programma:
10.00 -      Opening: demonstratie ME (Mobiele Eenheid)
10.45 -      Demonstratie biketeam
11.30 -      Demonstratie skaters
12.00 -      Demonstratie traumahelikopter, brandweer en ambulance
12.45 -      Demonstratie biketeam
13.30 -      Demonstratie hondengeleiders
14.15 -      Demonstratie skaters
14.45 -      Demonstratie ME
15.30 -      Demonstratie hondengeleiders
16.00 -      Afsluiting


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #44 Gepost op: 1 oktober 2005, 10:16:07
Beste forumleden,

op 8 oktober is er in Papendrecht een landelijke politiedag.
hieronder zie je wat het programma is:

Programma

De hele dag door kan het publiek op een leuke manier kennis maken met het werk van de politie en zijn veiligheidspartners. De dag is gevuld met spectaculaire demonstraties, diverse activiteiten en informatiestands.

10.00 - Opening: demonstratie ME (Mobiele Eenheid)
10.45 - Demonstratie biketeam
11.30 - Demonstratie skaters
12.00 - Demonstratie traumahelikopter, brandweer en ambulance
12.45 - Demonstratie biketeam
13.30 - Demonstratie hondengeleiders
14.15 - Demonstratie skaters
14.45 - Demonstratie ME
15.30 - Demonstratie hondengeleiders
16.00 - Afsluiting

groetjes
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #45 Gepost op: 1 oktober 2005, 10:24:32
Zie ook al het volledige bericht op:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7751.40

mvg Michel


paul_hartog

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 5 oktober 2005, 09:14:39
weet iemand of het klpd in driebergen ook geopend is??


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #47 Gepost op: 5 oktober 2005, 09:40:10
Volgens mij is die, net als vorige jaren, niet geopend...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #48 Gepost op: 5 oktober 2005, 09:48:30
Klopt, het KLPD komt in elk geval wel naar Breda (Vlaanderenstraat 1) en Tilburg (Brucknerlaan 18) en in Leek (Nienoord 1) staat een trekker van het KLPD met de oplegger van de Nederlandse Politie Steelband  :D
greetz,  Enrique


paul_hartog

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 5 oktober 2005, 16:26:13
HEEL JAMMER DAN