Zeer Grote brand Ouderkerk aan den IJssel

Auteur Topic: Zeer Grote brand Ouderkerk aan den IJssel  (gelezen 3460 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

  • Gast
Gepost op: 8 oktober 2005, 11:02:04
Boerderij voor de tweede keer in brand

Ouderkerk a/d IJssel- Een grote brand heeft vrijdagavond voor grote schade gezorgd.
Een stal en hooiberg gingen in vlammen op en een naast gelegen schuurtje werd door de warmte aangestraald en begon ook te branden.
De brand brak uit aan de Kerkweg in Ouderkerk aan den IJssel.
Diverse brandweer korpsen kwamen ter plaatse om hun collega’s uit Ouderkerk te assisteren bij het blussen van het vuur. De ladderwagen van de brandweer Capelle aan den IJssel werd ook opgeroepen voor assistentie. De eigenaar heeft twee stieren uit de stal kunnen redden, deze zijn ergens anders onder gebracht. Hoe de brand is ontstaan is niet bekend. Het vermoeden bestaat dat hooibroei de oorzaak is. De politie stelt een onderzoek in.

Eerste keer brand
Op 25 juni 2005 werd de zelfde boerderij ook getroffen door een brand. Hierbij brandde het woongedeelte af. De oorzaak hiervan is bliksem inslag. De bewoners zijn ergens anders opgevangen

foto's op www.mediatv.nl





Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2005, 11:52:07
Tjongejonge, jij kon er weer bijkomen hoor. Ik heb een uur lang in een zeiknat weiland gestaan om te kijken op ongeveer 100 meter afstand.. Hoe doe je dat toch?  :P
343, never forget.


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2005, 11:55:18
Het is sowieso triest om zoiets te overkomen maar voor de tweede keer zoiets overkomen is wel heel erg. :-X :-X
Groeten, Colin


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2005, 13:25:26
Tjongejonge, jij kon er weer bijkomen hoor. Ik heb een uur lang in een zeiknat weiland gestaan om te kijken op ongeveer 100 meter afstand.. Hoe doe je dat toch?  :P

Was jij dat mannetje met die irritante flitser?  ;D ;D
Nou de eerste bevelvoerder van de eerste tas heb ik discussie mee staan voeren. Dit tot twee keer toe.
En de OVD heeft hem afgekapt. Omdat tie meer met mij bezig was dan met de brand  :o . Joris brutaal zijn en door lopen! Als iets niet mag zeggen ze het wel. loop je in de weg kan je het heel snel vergeten. Gewoon langs e kant blijven. en in de gaten houden wat die gasten doen. der is altijd wel een opening naar het incident  ;D ;D


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #4 Gepost op: 8 oktober 2005, 13:35:45
Ik ben tenminste wel fanatiek..  :P Maar nee, ik stond aan de dorpkant. D'r stond daar 5 keer politie en de weg was afgezet met lint, ik heb het gevraagd maar ik mocht er echt niet langs. Voor jou is het waarschijnlijk makkelijker geweest omdat je via Krimpen a/d IJssel bent aangereden. Daar kwamen weinig mensen kijken. Ik stond aan de dorpskant..  ;)

Greetz!  ;D

P.S. En nee ik heb niet geflits.. Heeft geen zin van 100 meter afstand.  :P Die met die flitser was de fotograaf van de brandweer Gouda volgens mij.
343, never forget.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 oktober 2005, 13:45:36
Ik ben tenminste wel fanatiek..  :P Maar nee, ik stond aan de dorpkant. D'r stond daar 5 keer politie en de weg was afgezet met lint, ik heb het gevraagd maar ik mocht er echt niet langs. Voor jou is het waarschijnlijk makkelijker geweest omdat je via Krimpen a/d IJssel bent aangereden. Daar kwamen weinig mensen kijken. Ik stond aan de dorpskant..  ;)

Greetz!  ;D

P.S. En nee ik heb niet geflits.. Heeft geen zin van 100 meter afstand.  :P Die met die flitser was de fotograaf van de brandweer Gouda volgens mij.

Haha, moetje om fietsen. Nergens een agent gezien. Ja die zeggen mooie foto;s maken  ;D ook voor het eerste dat ik dat mee maak in Hollands midden.

En dat was de fotograaf van Gouda niet hoor daar stond ik de hele tijd naast  ;D


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #6 Gepost op: 8 oktober 2005, 14:48:37
Haha, moetje om fietsen. Nergens een agent gezien. Ja die zeggen mooie foto;s maken  ;D ook voor het eerste dat ik dat mee maak in Hollands midden.

En dat was de fotograaf van Gouda niet hoor daar stond ik de hele tijd naast  ;D
Denk je dat ik op de fiets was?  :laugh: Nooit van m'n leven! Dan was ik er pas om 4 uur ofzo!  :P
343, never forget.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 8 oktober 2005, 18:47:11
Denk je dat ik op de fiets was?  :laugh: Nooit van m'n leven! Dan was ik er pas om 4 uur ofzo!  :P

Dan rij je om met de auto dat is toch niet zo moeilijk  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #8 Gepost op: 9 oktober 2005, 08:40:57
Jawel, dan moesten we terug naar Gouda, dan Naar Krimpen a/d IJssel en dan weer naar Ouderkerk.  :P
343, never forget.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 9 oktober 2005, 12:50:49
Ziet er een lekker brandje uit ;)