Jij gaat toch onderzoek doen.
Je hoeft Ketamine niet te verdedigen en je bent geen aandeelhouder. Als jij wilt onderzoeken of ketamine een plaats kan hebben in prehospitale pijnbestrijding hoor je die informatie van Robin89 als waardevol te beschouwen.
ik heb nergens gezegd dat ik het niet als waardevol beschouw; toch?
Maar hoe je het ook bekijkt; het heeft weinig relevante betekenis in het kader van wetenschappelijk onderzoek doen. iets waar we in dit forum toch zo vaak om vragen en elkaar op wijzen (en vind ik ook terecht)
Hij zegt je namelijk dat de ambulanceverpleegkundige de keuze hebben maar zelden kiezen voor ketamine. Je moet je dan afvragen waarom. Jij komt met cijfers uit een onderzoek over agitatie en hallucineren door ketamine terwijl iemand uit de praktijk (SEH-verpleegkundige) je zegt dat hij het bij alle patienten met ketanest nadelige effecten had terwijl er analgetisch geen enkele meerwaarde was bereikt.
Nee hij geeft aan dat de ambulanceverpleegkundigen in de genoemde casussen er niet voor hebben gekozen, hierbij is er totaal geen duidelijkheid in de casustiek en de reden om er wel of niet voor te kiezen en in welke mate regionale afwijkingen van het landelijk protocol invloed kunnen hebben in deze keuze.
Ofwel zijn er teveel variabelen en is het enerzijds te anekdotisch en te klein om eventueel als representatie te kunnen dienen
wil niet zeggen dat ik de input niet waardeer Jij komt met cijfers uit een onderzoek over agitatie en hallucineren door ketamine terwijl iemand uit de praktijk (SEH-verpleegkundige)
deze cijfers komen ook uit de praktijk
je zegt dat hij het bij alle patienten met ketanest nadelige effecten had terwijl er analgetisch geen enkele meerwaarde was bereikt.
dan nog heeft het te weinig meerwaarde in het doen van wetenschappelijk onderzoek