Ik denk dat het zeker interessant kan zijn, maar vraag me wel af óf en waar (of met welke zoektermijnen) je zoiets wetenschappelijk kunt gaan benaderen en onderbouwen. De onderzoeken zullen niet voor het oprapen liggen gezien de specifieke vraagstelling over de koppeling etc.
dat is inderdaad iets waar ik ook `bang` voor ben
Wat zijn de redenen/motivaties van verpleegkundigen die anageven dat zij zich niet prettig voelen als VPK in een PIT / MUG auto/hulpverleningssituatie?? Dat kan al een onderwerp op zich zijn om te onderzoeken.
Maar zou je dan niet tegen dezelfde moeilijkheid lopen, moeite in het vinden van onderzoeken en of literatuur
Ik ben nu aan het lezen over de wettelijke implementatie van verpleegtechnische handelingen die uitgevoerd mogen worden door verpleegkundigen met een beroepstitel spoed en intensieve zorgen
Deze mogen bijvoorbeeld zelfstandig intuberen (in opdracht van een arts en in het kader van een standing order (binnen en buiten het ziekenhuis)
Alleen ik kan nog geen gegevens vinden over hoe vaak het prehospitaal zelfstandig intuberen daadwerkelijk gebeurt door PIT verpleegkundigen
Kan een onderzoek inhouden dat ik ga onderzoeken hoe vaak dit gebeurt en of het een interventie kan zijn die veilig gedelegeerd kan worden aan PIT verpleegkundigen ipv aan MUG teams, om op die manier de belasting van de MUG te kunnen ontlasten. Een aanvullende vraag kan zijn aan welke (scholings, opleiding, supervisie en (complicatie) registratie) voorwaarden moet worden voldaan
Voordeel dat hierover natuurlijk veel literatuur te vinden is en makkelijk af te bakenen