Onderzoeksvraag SEH/IC opleiding Belgie

Auteur Topic: Onderzoeksvraag SEH/IC opleiding Belgie  (gelezen 26209 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #70 Gepost op: 26 september 2016, 11:21:34
Allen,

Het doel van dit topic is duidelijk, hulp bij het formuleren van een onderzoeksvraag. Hierbij heeft een aantal forumleden de moeite genomen om waardevolle feedback te geven. Het feit dat de reagerende forumleden het met elkaar eens lijken te zijn geeft aan dat hun bijdrage waardevol zijn.

Wanneer iemand van mening is dat de reacties anders zijn dan hij zou willen horen wil dat niet zeggen dat het geen goede of waardevolle reacties zijn. Trek er in dat geval je lering uit. Het is niet de bedoeling dat we van dit topic een discussie maken om elkaar af te kraken of persoonlijk aan te vallen. Wanneer je iemand geen prettige gesprekspartner vindt dan bespreek je dat via PB of in ernstige gevallen meldt je berichten bij het moderator team.

Laten we nu terug gaan naar het topic en de tijd en moeite die mensen nemen om de topic opener te helpen waarderen.

ir. Auditor

seh/ic broeder

• (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #71 Gepost op: 26 september 2016, 12:52:46
Citaat
Senseihomer,

Het wordt allemaal een beetje sip met jou. Naar eigen zeggen beschik je over een afgeronde HBO-V opleiding en nu volg je zelfs een serieuze Bananen-opleiding in België. Toch ben je niet in staat een probleem zelf helder te formuleren. Dat geeft natuurlijk wel te denken.

Waarom heb je het over een Bananen opleiding, terwijl er duidelijk gesproken wordt over een Banaba opleiding

en Wat geeft dan precies te denken, dit zijn van die opmerkingen waar geïrriteerd door wordt omdat ik het interpreteer als een devaluatie van mij als gesprekspartner. Ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet interpreteren, mocht ik het verkeerd interpreteren dan hoor ik het graag

Citaat
Ik heb een oprechte poging gedaan om jou de kaders van een onderzoeksvraag te schetsen. Dat heb ik gedaan met mijn eigen kennis, studienoties en recente publicaties op het Internet, welke jij ook hebt gelezen.

en ik heb jou ook oprecht ervoor bedankt

Citaat
Citaat
En hoewel ik je laatste deel van je reactie waardeer, geeft het mij nog steeds onvoldoende concrete adviezen waardoor ik dichter bij mijn hoofdvraag kom.

Al wat je geschreven hebt, heb ik ook op het internet gelezen.

Citaat
Als je oprecht hulp wilt van de leden op dit forum.
Dan zou ik dit soort opmerkingen achterwege laten..

Ik vind het jammer als het zo over komt, maar met deze reactie had ik absoluut geen verkeerde intentie (bedoeld)

Mijn reactie was bedoeld dat ik het prettiger vindt als er concrete aanwijzingen en voorbeelden worden gegeven, zoals jij hebt gedaan. Dus ik ben zeker dankbaar voor dat deel van de reactie, alleen mis de concrete aanwijzingen (maar dat is mijn persoonlijke leer punt)

Citaat
Je hebt in je reacties nogal wat praatjes en kennelijk weet jij het allemaal heel goed, wanneer ik je reacties lees. Waarom is het dan zo moeilijk om zelf iets te bedenken?

Ik heb in mijn ogen helemaal niet nogal wat praatjes, maar stel mij kritisch op. dat vindt ik persoonlijk heel wat anders

waarom is het zo moeilijk te bedenken?
Nou eigenlijk heel simpel omdat het enerzijds mijn ding niet is, anderzijds heb ik er geen ervaring mee en krijgen we er weinig begeleiding in

maar daarbij vind ik ook dat je jezelf tegenspeekt

Citaat
Ik ben serieus benieuwd in hoeverre jij binnen jouw opleiding nou wordt voorbereid op het 'doen' van onderzoek. Dat 'doe' je namelijk niet zomaar. Het is niet eenvoudig en het is iets wat je echt moet leren. Dat vak heet methodologie. Daar krijg je aangeleerd hoe je onderzoek verricht. Tijdens mijn opleiding tot arts werd daar gedurende de eerste drie jaar van het doctoraal erg veel tijd aan besteed. Veel studenten vonden het een erg lastig vak.

Citaat
Je verwacht toch hoop ik niet dat iemand op dit forum zo stom is om jouw onderzoeksvraag te formuleren. Dat bedenk je maar lekker zelf.

nee absoluut niet; zie mijn reactie:

Citaat
En misschien komt het van vreemd over als ik zomaar hoofdvragen en deelvragen op het forum schrijf, maar zoals ik al zei is het voor mij bedoeld om aan te geven dat ik zelf er behoorlijk veel mee bezig ben (en dus niet simpelweg een hoofdvraag gedicteerd wil krijgen)

Citaat
Mag ik uit deze samenvatting opmaken dat je mijn eerlijkheid, mijn openheid, mijn professionaliteit, mijn goed zorgverlenerschap ter discussie stelt? Alleen maar omdat ik als kritisch forumlid reageer op een HBO-V geschoold verpleegkundige die inhoudelijke bijdragen formuleert in allerbelabberdst en onbegrijpelijk Nederlands?

Als dat namelijk zo is, dan hebben wij een stevig appeltje te schillen vriend.

Nee alles behalve zelfs

Ik heb het al vaker geschreven, maar toch houd ik van eerlijkheid en openheid

Citaat
Maar ik wil wel zeggen dat ik het jammer vindt dat jouw reacties vaak een bepaalde ondertoon hebben. Ik heb al meerdere reacties en discussies met je gehad en ik moet zeggen dat ik je geen prettige gesprekspartner meer vind.

Maar ik vind de kracht van een goede zorgverlener (-professional), dat hij of zij tussen de regels door kan lezen en soms zelf kan begrijpen wanneer iets niet gezegd en of geschreven wordt

Vind jij het vreemd dat ik moeite heb met bepaalde reacties van jou in deze discussie

Citaat
Naar eigen zeggen beschik je over een afgeronde HBO-V opleiding en nu volg je zelfs een serieuze Bananen-opleiding in België. Toch ben je niet in staat een probleem zelf helder te formuleren. Dat geeft natuurlijk wel te denken.

Citaat
Het staat stijf van de taal en stijlfouten en daarmee is het amper te volgen wat je nou wilt zeggen. Mogelijk dat er sprake is van enige overdracht vanuit het Belgisch systeem

Citaat
Je hebt in je reacties nogal wat praatjes en kennelijk weet jij het allemaal heel goed, wanneer ik je reacties lees.

Citaat
Wederom ben je in staat de plank volledig te missen.

Citaat
Misschien is de suggestie wenselijk om eens te beginnen met correct geschreven Nederlands.

Citaat
Ja.., ja.., en nu in het Nederlands.

en dit is uit ongeveer 3 reacties vanuit jouw kant op mijn onderwerp; daarbij zijn er meer reacties geweest oa toen ik het had over een casus binnen een EHBO evenement

Ironisch vindt ik dat jij je aangevallen voelt, alsof ik bepaalde kernwaarden in twijfel trek. alleen omdat ik aangeef jouw reacties als niet prettig te ervaren waardoor ik je geen prettige gesprekspartner vindt en in mijn ogen goede zorgverlening niets heeft met het precies in correcte ABN schrijven op een forum en dat is wat ik hiermee bedoelde (aangezien je een aantal keer hebt aangegeven hoe slecht mijn geschreven teksten zijn)

Citaat
Maar ik vind de kracht van een goede zorgverlener (-professional), dat hij of zij tussen de regels door kan lezen en soms zelf kan begrijpen wanneer iets niet gezegd en of geschreven wordt.

dus nee ik heb alle respect voor jouw eerlijkheid, mijn openheid, mijn professionaliteit, mijn goed zorgverlenerschap

maar hopelijk kun je ook begrijpen dat jouw manier van reageren soms dezelfde irritatie geeft bij mij, omdat ik mij aangesproken voel op dezelfde eigenschappen?

dus zou het prettig vinden als we dit achter ons laten en als 2 zorg professionals verder kunnen discussieren, zonder het al te persoonlijk te maken

als ik op een of andere manier jouw verkeerd heb bejegend dan wil ik daar oprecht mijn excuses voor aanbieden

Embalage

• AVP
  • Forum gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 26 september 2016, 13:23:39
Beste Senseihomer,

Ik begrijp de reactie van Expert maar al te goed.

Jij vraagt hulp bij je onderzoeksvraag. Hierop komen veel positieve bijdragen op jou vraag.
Daar zitten ook kritische vragen en opmerkingen bij. Dat is ook wel te verwachten. Een onderzoek dat al bij de eerste kritische noot sneuvelt, is een slecht onderzoek.

Jij voelt je aangevallen als mensen terechte opmerkingen plaatsen over de opzet van je onderzoek, je onderzoeksvraag en het niveau van (grammaticaal) taalgebruik etc.

Jij pretendeert bachelor niveau (HBO-V) te hebben. Dan verwacht men ook dat je een vorm van professionaliteit, taalgebruik en professionele kennis bezit op dat niveau. Ook zelfreflectie is een competentie die hierbij past.
Een gesprekspartner hoeft niet altijd "prettig" te zijn. Het is aan jou om je ego opzij te zetten en goede raad te waarderen.

Volgens het curriculum van de HBO-V is het opstellen van een PICO vraagstelling bekende stof.

Een (semi)wetenschappelijk onderzoek opzetten en uitvoeren is complex, tijdrovend en een lastig proces. Dat ga je niet onder de knie krijgen via een internetforum.
Als je dat proces niet begrijpt: vraag hulp bij je opleidingsinstelling. Zij verwachten een onderzoek van jou, dan zullen ze jou daarin ook moeten ondersteunen.

Doe je voordeel met de nuttige tips die hier gegeven zijn en zoek hulp bij je opleidingsinstelling.

seh/ic broeder

• Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #73 Gepost op: 26 september 2016, 15:36:25
Ik sta absoluut open voor opbouwende kritiek

Maar ik vraag me wel af wat er dan zo onduidelijk en belabberd is aan mijn taal gebruik

Maar ik vind het een groot verschil tussen kritiek geven om iets te bereiken, en kritiek om het kritiek geven

Ik begrijp persoonlijk niet wat de meerwaarde en of toegevoegde waarde is van hoe bepaalde reacties gebracht worden

Maar goed misschien ligt het wel aan mijn ego

Maar weet wel dat mijn motivatie om uberhaupt te reageren en of te vragen steeds minder wordt

En dat vind ik erg jammer

Want apart dat de reactie van expert op mijn 'aanval' niet benoemd wordt en of hier uberhaupt op gereageerd wordt

Terwijl het enige wat ik zeg dat ik hem geen prettige gesprekspartner vind.

Is dat dan zo verkeerd wat ik zeg?

Duidelijk verschil is de reactie van juffie die aan geeft wat en waarom hem iets niet duidelijk is en prettig reageert als ik duidelijkheid verschaf

Nee er wordt gezegd dat het belabberd en onduidelijk is, maar niet op welke manier

Dus wat moet ik er dan van leren, als niet aan gegeven wordt wat ik kan leren

Het is natuurlijk ook niet alleen gebaseerd op deze discussie

.

seh/ic broeder

• Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #74 Gepost op: 26 september 2016, 15:43:33
Wat ik het meest jammer vind is dat er (zoals zo vaak) compleet af geweken wordt van het onderwerp

Terwijl het enige wat ik doe is om hulp vragen

En ik ben absoluut dankbaar voor de hulp die geboden is, maar begrijp de meerwaarde niet van bepaalde opmerkingen en hierop heb ik, ondanks mijn vraag, tot nu toe nog geen antwoord ontvangen

oma

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 26 september 2016, 17:16:02
Citaat van: senseihomer link=msg=1449273 date=1474896985

Want apart dat de reactie van expert op mijn 'aanval' niet benoemd wordt en of hier uberhaupt op gereageerd wordt

Terwijl het enige wat ik zeg dat ik hem geen prettige gesprekspartner vind.

Is dat dan zo verkeerd wat ik zeg?
.

Je mag mijn proefschrift, getiteld "Predictive validity and early predictors of the masochistic nurse" wel gebruiken als hulpmiddel bij het formuleren van je onderzoeksvraag.

seh/ic broeder

• Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #76 Gepost op: 26 september 2016, 17:35:36
Maar zo ver ik weet is het bij masochisme toch zo dat beide partijen overeen komen wie de rol van onderdaan neemt?

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #77 Gepost op: 26 september 2016, 18:23:12
Citaat van: oma link=msg=1449285 date=1474902962
Je mag mijn proefschrift, getiteld "Predictive validity and early predictors of the masochistic nurse" wel gebruiken als hulpmiddel bij het formuleren van je onderzoeksvraag.

;D ;D ;D ;D ;D :D

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #78 Gepost op: 26 september 2016, 20:11:42
Ik word langzaam een beetje moe van alle richtingveranderingen in dit topic en de onderzoeksvraag, maar hierbij een poging tot een hernieuwde conversatie.

PIT is nog een relatief nieuw fenomeen dat nog in de uittestfase zit. Analyseren van de huidige situatie is wellicht meer bijdragend dan het willen veranderen van of toevoegen aan de PIT werkzaamheden. Je zegt zelf dat er officiële en officieuze PIT locaties zijn die allen hun eigen standing orders (protocollen) hebben, je hebt enkele protocollen in handen. De achtergrond van de verpleegkundigen kunnen ook verschillen (brandweer geen BBT?). Denk eens in die richting!
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

seh/ic broeder

• Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #79 Gepost op: 27 september 2016, 10:42:18
Golly, dank je wel voor je reactie en adviezen. Ik heb ze mee genomen

Mag ik vragen wat jullie meningen zijn wat betreft deze opzet:

Hoofdvraag:

Op welke wijze kan de prehospitale zorg door verpleegkundigen het beste ingericht worden in de toekomst

Deelvraag 1:

Wat zijn de mogelijke gevolgen van het wegvallen van de Banaba opleiding spoed en intensieve zorgen?

Deelvraag 2:

Wat zijn de (basis) vereisten voor verpleegkundigen werkzaam binnen de prehospitale zorg?

Deelvraag 3:

Welke (basis) opleidingen zijn nodig voor het behalen van de benodigde competenties

Deelvraag 4:

Moet de functie van PIT verpleegkundige een ziekenhuisfunctie blijven of kan deze op een veilige wijze los gekoppeld worden

Deelvraag 5:

Hoe kan de implementatie van het loskoppelen van de PIT functie van de ziekenhuisfunctie, op een verantwoorde wijze gebeuren?